• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

SSC569.jpg

http://seikousa.com/collections/recraft/
Den där är riktigt fin, men det är väl också höjdaren i den "serien". Resten är så där.

SNKN69 ser ut som en dålig variant av den gröna Alpinisten.
SNKN69-5.jpg

Kanske inte alls en nyhet, men sprang på referensen SNE435 som inte kan minnas mig sett här. Verkar vara en PADI-brandad SNE441 basically. $395 hos Long Island Watch. Tycker den känns rätt dassig i förhållande till SBDN035 typ. Jävligt mycket billigare dock.

SNE435:
sne435.jpg

Kanske inte alls en nyhet, men sprang på referensen SNE435 som inte kan minnas mig sett här. Verkar vara en PADI-brandad SNE441 basically. $395 hos Long Island Watch. Tycker den känns rätt dassig i förhållande till SBDN035 typ. Jävligt mycket billigare dock.

SNE435:
sne435.jpg
IMG_8533.JPG
IMG_8563.JPG

IMG_0322.JPG

Old news, jag har redan ägt och sålt den. ;)
Ja, ny modell, finns i lager hos Globen.

Klart du har! Hur kändes den i förhållande till typ den där solardykaren du just sålde? Som jag antar att SBDN035 är "byggd på"..
IMG_8813.JPG

035 är den lilla versionen av den jag hade men det vet du säkert. Vilken man gillar bäst är en smaksak men personligen gillar jag titanarn bättre, den har snyggare bezel och även den nya lumen och det nya stuket på visarna.

IMG_8045.JPG

Solar PADIn är rätt trevlig men den tillförde liksom ingenting i min klocklåda. Jag har även haft kronografversionen, den gillade jag bättre i och med att den var lite mer detaljrik/plottrig.

IMG_8813.JPG

035 är den lilla versionen av den jag hade men det vet du säkert. Vilken man gillar bäst är en smaksak men personligen gillar jag titanarn bättre, den har snyggare bezel och även den nya lumen och det nya stuket på visarna.

IMG_8045.JPG

Solar PADIn är rätt trevlig men den tillförde liksom ingenting i min klocklåda. Jag har även haft kronografversionen, den gillade jag bättre i och med att den var lite mer detaljrik/plottrig.
Den där var riktigt snygg. Har du ref på den ? Är det SSC021P1 ?

Jag vet att många är petiga med datum men jag orkar helt ärligt inte välja bort klockor pga en specifik datumvisning, då försvinner för många modeller från intresselistan. :)
Just på kronografer är det inte allt för störande. Det finns ju inte så mycket plats att välja på, och datumplaceringen sticker inte ut så mycket tack vare att tavlan är rätt så "full".
Men varför placerar man datumet så här på denna klocka t ex .:banghead: (Ett av världens stora mysterier...)
Blancpain-Fifty-Fathoms-Bathyscaphe-Ceramic-50000130NABA-aBlogtoWatch-29.jpg

Senast ändrad:
Just på kronografer är det inte allt för störande. Det finns ju inte så mycket plats att välja på, och datumplaceringen sticker inte ut så mycket tack vare att tavlan är rätt så "full".
Men varför placerar man datumet så här på denna klocka t ex .:banghead: (Ett av världens stora mysterier...)
Det där ger mig OCD-rysningar! Att förstöra en så vacker klocka på det sättet borde räknas som något slags helgerån.

Jag håller med, men den är ju i alla fall centrerad mellan två index, till skillnad från dessa...
IMG_8008.JPG

Jag VET ju inte, jag är inte synsk. Jag säger bara att det har varit så historiskt, i alla fall när det gäller Prospex och uppåt kvalitetsmässigt (undantaget SBCM023 & SBGX117 som är en flopp). Det beror ju lite på hur brett man letar. Tyvärr tror jag aldrig vi får någon mekanisk GS diver på typ 40-42mm.

Jag VET ju inte, jag är inte synsk. Jag säger bara att det har varit så historiskt, i alla fall när det gäller Prospex och uppåt kvalitetsmässigt (undantaget SBCM023). Det beror ju lite på hur brett man letar. Tyvärr tror jag aldrig vi får någon mekanisk GS diver på typ 40-42mm.
Jo du är synsk!

Tillbaka
Topp