• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

DrDre

Patek
Två av sommarens största blå snackisar bredvid varandra.
3B6C2015-75ED-4FFF-A769-B0C05CDB2CE7.jpeg
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad en SPB149 går loss på i sverige sen om man köper den via aukt åf?
Ser att klockimport säljer för 14999kr medans det skulle kosta 17-18k att ta hem från Japan. Vad har jag missat?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet vad en SPB149 går loss på i sverige sen om man köper den via aukt åf?
Ser att klockimport säljer för 14999kr medans det skulle kosta 17-18k att ta hem från Japan. Vad har jag missat?
Det har postats tidigare. 16498:- Ska vara listpris.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Det har postats tidigare. 16498:- Ska vara listpris.
Vad har hänt med priserna, har Seiko höjt Japanpriserna eller sänkt i Sverige?
Känns märkligt att den blev billigare i Sverige än Japan. Dollarn är ju inte särskilt hög heller.
16498kr är det den limiterade 149an eller den "vanliga" på länk?
 

MrJohn

Omega
Kul att följa denna tråd! Jag har inte kunnat släppa dessa modeller sedan de första bilderna kom och väntar som många andra. Jag har en liggande beställning när min lokala handlare får in SPB143 och beställde nu en SPB149 från Japan som skickades direkt med express och som jag hoppas få hem nästa fredag.

Måste ha en ny sommarklocka så det får bli att köra SPB149 till SPB143 kommer fram. Hade en SLA017 tidigare som jag verkligen ångrar att jag sålde då det är den bästa tavla jag har sett. Hoppas att SPB143 kan vara lika vacker live och då till vettigare pengar som en vardagsklocka.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad har hänt med priserna, har Seiko höjt Japanpriserna eller sänkt i Sverige?
Känns märkligt att den blev billigare i Sverige än Japan. Dollarn är ju inte särskilt hög heller.
16498kr är det den limiterade 149an eller den "vanliga" på länk?
149:an. Om du bläddrar bakåt i tråden en sväng så hittar du en bild på listpriserna. Eller sök på Opturas hemsida. Ska finnas där.

Vet inte hur många 149or som kommer till Sverige så kanske dags att jaga eller lägga beställning i annat land. Eller vänta till i höst då det antagligen dyker upp ett gäng till salu här på KS :)
 

Simon1

Cartier
Önskar att Seiko hade gått med blå Bezel på den där modellen! eller iaf gjort en variant helblå ;)
Nu har jag ingen aning, men det är ju kul med fria spekulationer om man tar dem för vad de är: fria spekulationer. Men blir SPB14* en supersuccé så är det väl inte helt otroligt att vi får se fler färger längre fram?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det någon som lyckats reda ut vilket material det är i bezeln på spb143?
Borstad keramik har jag sett. Andra dissar klockan för att den inte har keramiskt inlägg.
Nån som faktiskt vet och inte bara killgissar?
 
Topp