Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp det blev den av den enkla anledningen. Återkommer med bilder om jag inte blir blockad för utlandsfuskVerkar va en grymt trevlig klocka som är lagom stor för engångs skull när det gäller seiko dykare. Ser mycket bra ut! Ska bli kul å se alla bilder sen när de börjar dyka upp här på ks
Tack!! Tropic ser ju inte så dumt ut. Vilket märke ska man kolla på om man vill ha lite kvalitet?Tire Tread, Waffle, chocolate bar eller Tropic
Seiko har hitintills inte lanserat en enda länk som imponerat. De är antingen dåliga eller OK. Denna länk har de nya H-länkarna (syns på undersidan av länkarna) som är helt OK, länkarna blir stabila. Det är samma konstruktion som GS kör med på de nya dykarklockorna (SBGH257 & SBGX335).Om du trycker upp bilden som du själv har postat så ser du att en klocka är på gummi efterföljt av 2st bilder där armbandsuren är utrustade med en oysterliknande stållänk.
Det är denna länk jag är nyfiken på.
Ja du det råder det nog delade meningar om. Men Royal Straps har ett från Zuludiver som fått bra kritik här på forumet. Har även 10% rabatt där Någon annan får gärna fylla i med era erfarenheter kring bra Tropic modellerTack!! Tropic ser ju inte så dumt ut. Vilket märke ska man kolla på om man vill ha lite kvalitet?
OK, Royal handlar jag flitigt från. Men hittade denna https://shop.aquadive.com/product/tropic-strap-2/ men bökigt att beställa från USA nu.Ja du det råder det nog delade meningar om. Men Royal Straps har ett från Zuludiver som fått bra kritik här på forumet. Har även 10% rabatt där Någon annan får gärna fylla i med era erfarenheter kring bra Tropic modeller
uncle seiko har också tropicJa du det råder det nog delade meningar om. Men Royal Straps har ett från Zuludiver som fått bra kritik här på forumet. Har även 10% rabatt där Någon annan får gärna fylla i med era erfarenheter kring bra Tropic modeller
@Aboutswedenuncle seiko har också tropic
De där är bra! Men USA låter konstigt ... Aquadive/Isofrane/Tropic skickar från Österrike med FedEx Express. Snabb och tullfri leverans. Däremot kan de dröja med att skicka iväg varor onödigt länge ibland är min erfarenhet.OK, Royal handlar jag flitigt från. Men hittade denna https://shop.aquadive.com/product/tropic-strap-2/ men bökigt att beställa från USA nu.
Vad konstigt, hur ser man det. Och priserna är i dollar...De där är bra! Men USA låter konstigt ... Aquadive/Isofrane/Tropic skickar från Österrike med FedEx Express. Snabb och tullfri leverans. Däremot kan de dröja med att skicka iväg varor onödigt länge ibland är min erfarenhet.
Tack!! Tropic ser ju inte så dumt ut. Vilket märke ska man kolla på om man vill ha lite kvalitet?
Jag vet för att jag handlat från dem men jag ser att det står här:Vad konstigt, hur ser man det. Och priserna är i dollar...
Tack, kollar upp det i alla fall.
Yes, såg det. Har beställt ett band nu i alla fall, tack!Jag vet för att jag handlat från dem men jag ser att det står här:
https://shop.aquadive.com/about/
Inte så tydligt dock, det står att de skickar från Europa. Och längst ner att bolaget finns i Wien.
Jag beställde ett grönt till SBP153an https://shop.aquadive.com/product/tropic-strap-2/?attribute_pa_tropic-color=nato-greenJag har ett från Royal Straps Zuludiver som jag är väldigt nöjd med. Om jag köper en svart ”Willard” (börjar tveka lite, vi får se) så kommer jag att köpa ett band därifrån igen.
Mycket och bara lovord. Till och med för länken. Inte mindre sugen att få hem den nu...First look av SBDC101 från Average Bros
Oerhört positiv recension. Man skulle kunna tro att han är delägare. Bådar gott.First look av SBDC101 från Average Bros
Eller att han precis har köpt/fått den.Oerhört positiv recension. Man skulle kunna tro att han är delägare. Bådar gott.
Helt rätt juEller att han precis har köpt/fått den.
Klart den är bra, men att kalla den high-end känns lite överdrivet.
Jo, lite överhajpad recension kanske.Oerhört positiv recension. Man skulle kunna tro att han är delägare. Bådar gott.
Haha, nej. Samtidigt: Om folk tror att Alu är keramiskt och blir glada av det … PerfactDen här vridringsdebatten kommer nog aldrig att dö.
Eller om folk tror att stål är alu?Haha, nej. Samtidigt: Om folk tror att Alu är keramiskt och blir glada av det … Perfact
finns redan minst en på forumetBra nyfiken på när vi får se de första SPB14*-dykarna dyka (haha) upp här på forumet. Får se om tålamodet räcker, eller om man ska försöka boka en utan att ha provat.
Nu såg jag dem. Minst två till och med.finns redan minst en på forumet
Nämen. Nu måste jag ju leta lite.Nu såg jag dem. Minst två till och med.
dom finns ju utbrett nu i asien och går att beställa därifrån.Nämen. Nu måste jag ju leta lite.
Men ser ju fler och fler som dyker upp på Insta och youtube nu...