Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
GS släpper tydligen en 37mm quartz snowflake. Är sjukt sugen asså men det finns ingen info om pris eller tillgänglighet än…
(Bild från insta)
Det var lite åt det saftiga hållet måste jag säga när de andra sbgx modellerna ligger på 26k3.7t USD så runt 40tkr här?
SBGX355G | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Det var lite åt det saftiga hållet måste jag säga när de andra sbgx modellerna ligger på 26k
PrecisHåller med dig, en begagnad Snowflake ligger la däromkring.
3.7t USD så runt 40tkr här?
SBGX355G | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Rejält sugen på den, tror dock att den snarare kommer kosta runt 45k. Men till skillnad från de vanliga SBGX är denna i titan, har blånerad sekundvisare och annan länk, vilket motiverar visst prispåslag. Men håller med, +40k för en quartz känns saftigt.Det var lite åt det saftiga hållet måste jag säga när de andra sbgx modellerna ligger på 26k
Jo men precis det stämmer ju att allt det du nämner höjer priset. Runt 35 hade varit mer rimligt dock då den inte ens är limiteradRejält sugen på den, tror dock att den snarare kommer kosta runt 45k. Men till skillnad från de vanliga SBGX är denna i titan, har blånerad sekundvisare och annan länk, vilket motiverar visst prispåslag. Men håller med, +40k för en quartz känns saftigt.
Lite antiklimax att sekundvisaren inte träffar index. Men bilden kanske speglar verkligheten? Små men ändå märkbara (av klocknördar) perfektionsavvikelser, jämfört med "förr".GS släpper tydligen en 37mm quartz snowflake. Är sjukt sugen asså men det finns ingen info om pris eller tillgänglighet än…
(Bild från insta)
Mycket bra tycker jag. Det enda jag kan tycka skulle vara annorlunda är att centrum på sekundvisaren skulle varit täckt. En liten nördig grej jag får för mig att jag vill ha. T.o.m. min snart 15 åriga sbgx055 har det.GS släpper tydligen en 37mm quartz snowflake. Är sjukt sugen asså men det finns ingen info om pris eller tillgänglighet än…
(Bild från insta)
Lite antiklimax att sekundvisaren inte träffar index. Men bilden kanske speglar verkligheten? Små men ändå märkbara (av klocknördar) perfektionsavvikelser, jämfört med "förr".
Klockan står på 10:08:42 och pyttelite mer.Vet inte riktigt vad du syftar på, vinkeln av klockan i den här renderingen? Seiko har kört visarställningen 10:08:42 i sina kataloger sedan 60-talet iallafall. Ser perfekt ut enligt mig.
Då är det desto värre att namnet som fastnat på den här typen av tavla är direkt felaktigt.
Den här är ju fel isåfall. Kolla på en egen klocka med lite vinkel underifrån.Klockan står på 10:08:42 och pyttelite mer.
(Obs, sekundvisaren, inte minutvisaren)
Jämför med denna (Från GS hemsida):
100% avsiktligt och i enlighet med perspektivet. Det är i alla fall min upplevelse och åsikt.Lite antiklimax att sekundvisaren inte träffar index. Men bilden kanske speglar verkligheten? Små men ändå märkbara (av klocknördar) perfektionsavvikelser, jämfört med "förr".
Yes! Nu är jag med.100% avsiktligt och i enlighet med perspektivet. Det är i alla fall min upplevelse och åsikt.
Vad är det som är felaktigt?Vet inte riktigt vad du syftar på, vinkeln av klockan i den här renderingen? Seiko har kört visarställningen 10:08:42 i sina kataloger sedan 60-talet iallafall. Ser perfekt ut enligt mig.
Då är det desto värre att namnet som fastnat på den här typen av tavla är direkt felaktigt.
Vad är det som är felaktigt?
Ser korrekt ut. Möjligtvis att sätta " kring ordet blir fel.
SBGX355 listar 46.700 kr
@C-J @Lord_tito88
Introducing: The Grand Seiko SBGX355 "Snowflake Quartz"
✓ Grand Seiko releases the SBGX355 "Snowflake Quartz" ✓ The brand's most popular dial in a 37mm case with a 9F caliber ✓ Check it out! ✓www.fratellowatches.com
Synd assåSBGX355 listar 46.700 kr
@C-J @Lord_tito88
✓ Grand Seiko releases the SBGX355 "Snowflake Quartz" ✓ The brand's most popular dial in a 37mm case with a 9F caliber ✓ Check it out! ✓www.fratellowatches.com
Det är vädlgt dyrt jämfört med andra 9F-modeller med liknande boett, men även lite saftigt jämfört med mer avancerade 9F-modeller som exempelvis SBGP001, som kostar 39k.SBGX355 listar 46.700 kr
@C-J @Lord_tito88
Tidigare listade titanmodellerna av sbgx ca 23% mer än stålmodellerna...Rejält sugen på den, tror dock att den snarare kommer kosta runt 45k. Men till skillnad från de vanliga SBGX är denna i titan, har blånerad sekundvisare och annan länk, vilket motiverar visst prispåslag. Men håller med, +40k för en quartz känns saftigt.
Synd asså
Frågan är vad som är mest ”value” om man snackar denna och en sbgw231
Håller med
Den rosa är rätt fantastisk!Nu får ju gs lugna sig lite innan man blir pank
38mm 62 gs case med high-beat
Om de släpper en 38mm springdrive så är jag röktDen rosa är rätt fantastisk!