• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
? :bored:
Got issues? Helt ärligt, hänger inte alls med. Men vi släpper det. Kan se att det ofta uppstår missförstånd i konversationer med dig och tro mig börja förstå varför det är så.
Handlar bara om att du pratar i skägget och insinuerar hemlig info upprepade gånger i en nyhetstråd. Det är alltid kul att ha förhandsinformation men i en nyhetstråd tycker jag att man antingen säger vad man vet eller säger inget alls. Jag tog för givet att din hemliga källa var watch outz eftersom de brukar läcka som såll men tydligen inte.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
a.jpg


Credor, GCLP989

Seiko Watch Co., Ltd. (President and CEO: Shinji Hattori, headquarters: Chuo-ku, Tokyo) is a limited motif with "sparkling snow" as a design motif from the luxury watch brand <Credor>, spiraled in lacquered dial We will release the model at a suggested retail price of 1,000,000 yen + tax, limited quantity 120 pieces, from March 9, 2018 (Friday) at a <Credor> dealer nationwide.

 <Credor> was born in 1974 as a series of luxury dress watches with rich individuality, with technology that is extremely sensitive to Japanese sensitivity and refinement. It is suitable for that name meaning "French golden (CR Ø té D'OR)", ranging from the movement to every detail of the fine parts, pour masterpieces technology into carefully selected materials, keeping its beauty and quality I will.

c.jpg


[Product specifications]
  • Glass material: Sapphire glass (inner anti-reflective coating)
  • Waterproof performance: Waterproof for everyday life
  • Anti-magnetic performance: Anti-magnetic clock (JIS magnetic resistant watch 1 kind)
  • Others: see-through back
  • Case size: [OD] 38.0 mm [Thickness] 9.7 mm
  • After-sales service: manufacturer's warranty period 2 years
[Movement specifications]
Spring Drive Movement Caliber 7 R 87

  • Hoisting method: hand winding
  • Time accuracy: average month difference ± 15 seconds
  • Duration: Maximum winding time about 48 hours
  • Others: Power reserve display function, big calendar mechanism
  • 120pcs
 

johnz

Rolex
Det finns ett italienskt talesätt som lyder ungefär ”jag vill kryp ur skinnet”. Så känner jag inför den gröna Sumon. Grumon.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Väldigt fin! Tycker dock det är störande med referenser till GS (händer ofta med just SARX-modeller), det är såklart en enorm skillnad i finish. Det devalverar GS som varumärke liksom.
Håller med angående GS referenserna... Läste en recension på Worn&Wound där Brad Homes gjorde det flera gånger, kallade den "Baby GS Snowflake" redan i rubriken, trots att tavlan är rispapper och inte snö. Jag misstänker att det är en person som vill "lyfta" en enklare linje för att få upp intresset (vilket givetvis är bra). Nåväl, verkar vara en hejdundrandes fin klocka för vettiga pengar. *såg att artikeln var länkad under bilden nu :bag:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med angående GS referenserna... Läste en recension på Worn&Wound där Brad Homes gjorde det flera gånger, kallade den "Baby GS Snowflake" redan i rubriken, trots att tavlan är rispapper och inte snö. Jag misstänker att det är en person som vill "lyfta" en enklare linje för att få upp intresset (vilket givetvis är bra). Nåväl, verkar vara en hejdundrandes fin klocka för vettiga pengar. *såg att artikeln var länkad under bilden nu :bag:
Håller med, onödiga fjanterier, klockan är ju fin som den är.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
En kompis kompis kikade in i Ginza-butiken...
BAM!! Maaaaagisk!! :woot:
Klockan får dock inte säljas för 9/2.
380A285A-EDB0-4BBC-8FEF-4FB0EF60D346.jpeg
935B8C98-8C70-4CFC-9206-B5E09E6D0561.jpeg
För mig som har dålig koll på GS men små tjuvkikar här inne ibland, Är det så att det guldiga lejonet på glaset är ena skyddsplast, eller har dem detta målat över urverket?

Följdfråga till alla er visa hör inne hur kommer det sig att Seiko har ett lejon som symbol?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
För mig som har dålig koll på GS men små tjuvkikar här inne ibland, Är det så att det guldiga lejonet på glaset är ena skyddsplast, eller har dem detta målat över urverket?

Följdfråga till alla er visa hör inne hur kommer det sig att Seiko har ett lejon som symbol?
"Why a lion? The Grand Seiko team was determined to create the most advanced practical watch in the world, a timepiece that would be the "King of watches”."
 
Topp