Safirglas.Stål confirmed. S.Ls bild.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Safirglas.Stål confirmed. S.Ls bild.
![]()
Jo, absolut men den har ju inte kommit än. Handmålad tavla. Det finns en rätt cool sida för den modellen gömd på SEIKOs hemsida där de beskriver tekniken som gör tavlan "svartare än svart".Är inte Seiko presage en klocka att nämna som nyhet?
(Lånad bild från internet)![]()
Nej jag vet, de är ju beräknade att komma i september. Men tänkte att det ändå var roligt att nämna dom för jag tycker att dom är grymt snygga. Men visst är det bara den limiterade som har handmålad tavla va? @yonssonJo, absolut men den har ju inte kommit än. Handmålad tavla. Det finns en rätt cool sida för den modellen gömd på SEIKOs hemsida där de beskriver tekniken som gör tavlan "svartare än svart".![]()
Alla med Urushi dial är handmålade. Det finns flera modeller, SEIKO specar vilka. Är för trött för att googla fram rätt sida nu men här är en gammal som beskriver tekniken. Sök på referensnumret så hittar du även den nya sidan.Nej jag vet, de är ju beräknade att komma i september. Men tänkte att det ändå var roligt att nämna dom för jag tycker att dom är grymt snygga. Men visst är det bara den limiterade som har handmålad tavla va? @yonsson![]()
Har de inte o göra med att visarna ev är "skelleterade"De har alltid gjort så, inte konstigt att lyspastan blir tjockare på visarna än på tavlan, tjock lume på tavlan ser ju ofta knas ut. Problemet är väl snarare att SEIKOs lyspasta är så bra att den lyser även i vanlig "inomhusmiljö".![]()
Riktigt jäkla fin GSVi får ju inte glömma bort årets största och ballaste GS-nyhet. SBGD001, 43mm handjagad Spring Drive med 8 dagars power reserve I platina. Mumma! Verkar vara så att det kommer produceras 20st om året i Micro Arts studion (samma som gör Credor minutrepeteraren t.ex.).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kom ifjol så inte jätteny men fin.Är SBGH039 en nyhet?
Har någon kommit till Sverige?
Limiterad 700 ex. Verkar vara fin färg.
http://www.grand-seiko.com/collection/detail.php?pid=SBGH039
![]()
Brurgundy vinröd. Klämde bara väldigt snabbt så hann inte bilda mig någon direkt åsikt om den faktiskt.@yonsson
Hur var färgen på nya Limiterade gmt? Brun eller röd?
Overall intryck? Lite sugen då jag inte får tag på 005.
Brurgundy vinröd. Klämde bara väldigt snabbt så hann inte bilda mig någon direkt åsikt om den faktiskt.
Den vi såg hade ingen riktig baksida men jag har för med den kommer ha någon typ av blå/röd eldrotor och glasbaksida. Eller hur @Molle ?Ok.
Minns du något om baksidan var standard eller rotor likt j005?
Den där modellen och den vita tavlan är godkända. Klart godkända.Är inte Seiko presage en klocka att nämna som nyhet?
Yes, regnbågsmetalic typ.Den vi såg hade ingen riktig baksida men jag har för med den kommer ha någon typ av blå/röd eldrotor och glasbaksida. Eller hur @Molle ?
Är inte Seiko presage en klocka att nämna som nyhet?
Riktigt sugen på den svarta!![]()
http://www.ablogtowatch.com/seiko-presage-automatic-chronograph-srq019-srq021-watches/
Den svarta tavlan är extremt svår att fotografera.
![]()
http://www.ablogtowatch.com/seiko-presage-automatic-chronograph-srq019-srq021-watches/
Den svarta tavlan är extremt svår att fotografera.
Snålt och udda, utgick ifrån att de var blånerade.Synd att de inte är 40mm och lite tunnare tycker jag som är lite tunn. Och synd att blå visarna på vita varianten inte är riktigt blånerade, även om jag förstår att marginalerna måste tas någonstans ifrån.
Svårt att veta men LE-SEIKOs brukar ju försvinna hyfsat snabbt. Midellen har ju pushats rätt bra med egen hemsida och allt.Var hos en AD idag. Dom får in 1 vit Seiko Presage och eventuellt 1 svart. Pris 22k för den vita, Riktigt intresserad! Frågan är hur stort suget är ute i världen och om dessa kommer försvinna direkt eller ligga på hyllorna.
Känns som om det är rätt bra sug efter dessa. För mig går det dock bort då de har runt datumfönsterSvårt att veta men LE-SEIKOs brukar ju försvinna hyfsat snabbt. Midellen har ju pushats rätt bra med egen hemsida och allt.
Skönt för dig.Känns som om det är rätt bra sug efter dessa. För mig går det dock bort då de har runt datumfönster![]()
Tavlan är i alla fall väldigt svart, sjukt svår att fotografera.Jag har inga större problem med datumfönstret det som gör mig orolig är höjden. Inte hittat några mått men har kollat ganska många bilder och den ser lite obalanserad ut!
Men får väl testa dom när det kommer in. Hört att den svarta tavlan ska vara något utöver det vanliga irl.
Nån som högg den här? Kollat 100ggr på den och har svårt att släppa.Är SBGH039 en nyhet?
Har någon kommit till Sverige?
Limiterad 700 ex. Verkar vara fin färg.
http://www.grand-seiko.com/collection/detail.php?pid=SBGH039
![]()