Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla in färgen på krona, skruvar och vridring.
Undra om de köpt delar från Dagaz...?Oj, blå shroud och krona. Även case också kanske? Och två olika färger på dag- och datumvisning. Crazy!
Shrouden är ju inte blå.Oj, blå shroud och krona. Även case också kanske? Och två olika färger på dag- och datumvisning. Crazy!
Shrouden är ju inte blå.
Hmm, synd att de inte lugnade sig lite och stannade vid blå tavla.
Jag tror den där kan bli riktigt grym irl. Undra om man får med både länk och gummi.
Den där förstärker det jag har störst problem med ang. de nya tunornas "zon"-tavla med vitt datum och färgad dag. Hade varit snyggare om zonen livat med datum/dag-ringarna eller allra helst, en helt plan tavla med urgröpta timmar fyllda med ljusmassa.
Sett tavlorna IRL? Zonerna syns knappt. Håller med om det märkliga i att den inte veckas precis mellan dag/datum men IRL syns det inte ändå.Den där förstärker det jag har störst problem med ang. de nya tunornas "zon"-tavla med vitt datum och färgad dag. Hade varit snyggare om zonen livat med datum/dag-ringarna eller allra helst, en helt plan tavla med urgröpta timmar fyllda med ljusmassa.
Jag har sett min 037:a några ggrSett tavlorna IRL? Zonerna syns knappt. Håller med om det märkliga i att den inte veckas precis mellan dag/datum men IRL syns det inte ändå.
Jag har sett min 037:a några ggr
Den svarta tavlan kanske smälter ihop lite mer. Zonen följer ju timspetsen så jag antar att det är någon designpryl.
Å i Japan heter de tydligen SARK001 och SARK003.
http://www.ablogtowatch.com/seiko-presage-automatic-chronograph-srq019-srq021-watches/
Den svarta tavlan är extremt svår att fotografera.
Okej, den där var crazy! Hi-beat, 1000m och den där tavlan, alltså!Bättre bilder på SBEX005
Klämde på dessa idag på klockmäster fältöversten...riktigt trevligaNej jag vet, de är ju beräknade att komma i september. Men tänkte att det ändå var roligt att nämna dom för jag tycker att dom är grymt snygga. Men visst är det bara den limiterade som har handmålad tavla va? @yonsson
Dom var riktigt höga, skulle tro över 15mmJag har inga större problem med datumfönstret det som gör mig orolig är höjden. Inte hittat några mått men har kollat ganska många bilder och den ser lite obalanserad ut!
Men får väl testa dom när det kommer in. Hört att den svarta tavlan ska vara något utöver det vanliga irl.
Riktigt jävla coola. Det här var roliga nyheter.
Inte för 3000kr.Är det plastboett och länk?
Är det plastboett och länk?
Tycker det ser ut som samma slags PVD/behandling som på Ripley. Har alltid tyckt att den ser rätt plastig ut, trots helstål.Inte för 3000kr.
Asså ge mig tonfisk kronografen!Blå megalodonseiko, SBEX005 och Padi-Tuna SBBN039:
Får ont i nacken av att vrida huvudet
Leksaksklocka, ingen riktig tonfisk tyvärr.Asså ge mig tonfisk kronografen!
Åh de va syndLeksaksklocka, ingen riktig tonfisk tyvärr.
Det är ju bara min personliga åsikt men hela grejen med tonfiskarna är ju att de är heliumtäta och har en WR på minst 300m, det är ju inte den kronografen.Åh de va synd