john b
Silver
Ett problem blir att välja färg. Men det är nog fan enda problemet med dessa.Jag har ju tagit fotona, så ja.
De är awesome!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett problem blir att välja färg. Men det är nog fan enda problemet med dessa.Jag har ju tagit fotona, så ja.
De är awesome!
Höger?Nästan dead giveaway är att klockan sitter på vänster arm
Det här va en spännande nyhet. Såklart inget jag skulle ha råd med om den kommer i produktion, men kul ändå.
https://www.grand-seiko.com/au-en/special/T0-story/
Jag läste inom 0,5sek per dygn första 50h (72h PR)...Kul att Seiko börjar bry sig om prestanda.
Men kanske jag som läser slarvigt och inte ser några data?
Tack.
Men skulle vara kul med ett riktigt testprotokoll med olika lägen och temperaturer lika som dom gamla tävlingklockorna.
Men som sagt gillar att dom jobbar på.
Hade hoppats på en produktions VFA som sätter ny standard när det gäller noggrannhet, + - 30 s i månaden skulle vara smutt.
Får hoppas att det kommer och att dom ochså ger sig in in i kvartsleken.
De där är riktigt, riktigt bra. Man får ju alla tre för under trettio. Rejält med outdoors-känsla med många nyanser av vintage-känsla. På något vis är dessa nya Seiko mer Rolex Explorer, än vad Rolex är... Givetvis trumfar min Explorer 1016 dessa (subjektivt, givetvis...). Men om man ska se till användningsområdet, stilelementen och priset, så ligger den moderna Explorern i lä.
Idag blev de nya Alpinisterna officiella. Så sjukt bra, älskar! 38mm.
9000kr på läder, 9500kr på länk.
Detsamma gäller till SPB143. Det är typ den enda Seikolänken jag verkligen gillat hittills.
Det är samma länk till 143 som 149 eller? Är inte alpinistens samma som de?20mm. Minns inte länken så noga men samma som 149 mm är det ju inte.
Alpinisten har INTE samma sorts länk som 143/149. Det ser man ju till och med på bild. Alpinistens är tunnare.Det är samma länk till 143 som 149 eller? Är inte alpinistens samma som de?
143/145/149 länk var helt ok.
38 mm är idealet oavsett typ av klocka, enligt mig.
Har aldrig testat Tudor BB 58 men de recensioner storleksmässigt jag läst är lockande.
Med det sagt, sbp149 är kanon, men ett par millimeter för stor.
Man blir aldrig nöjd
Första gången på länge en Seiko väckte ett plötsligt vill-ha hos mig... velar mellan den gröna och blå... men var köper man dem? Lyckades inte hitta dem vid en snabb sökning.
Inte släppta än. Kommer snart!Första gången på länge en Seiko väckte ett plötsligt vill-ha hos mig... velar mellan den gröna och blå... men var köper man dem? Lyckades inte hitta dem vid en snabb sökning.
Men... men när?!?Inte släppta än. Kommer snart!
Jag har frågat hos en AD. De hade inte fått något datum mer än att den ska komma under september månad.Men... men när?!?
Så sjukt bra!!
Det är samma klocka med olika reflektioner.Så sjukt bra!!
Gällande den gröna, på bilderna ser det ut som att visarna är guld/krämvit? Samt att det på ena bilden är minutvisaren som är krämvit och på den andra timvisaren.
Vet vi hur visarna kommer se ut när den släpps?
Man kan be AD om att få den på länk istället för band.Har ni koll på hur det ligger till med spb157J1 och om de kommer på länk? Sökt runt lite men ser den endast på band. Däremot visas alltid 155J1 på länk.
Sjukt snygga för övrigt. Längesedan någon klocka väckte sådant ha begär och intresse.
https://timeandtidewatches.com/hands-on-the-seiko-sne566p-is-some-serious-two-tone-trouble/
För den Australienska marknaden enbart, men jag mailade och frågade om de kunde skeppa till Sverige och som förväntat sa de nej.
Känns som Seiko ofta släpper modeller för enbart Australien.
Jäklar vad läcker, riktigt synd.https://timeandtidewatches.com/hands-on-the-seiko-sne566p-is-some-serious-two-tone-trouble/
För den Australienska marknaden enbart, men jag mailade och frågade om de kunde skeppa till Sverige och som förväntat sa de nej.
Galet cool. Vågar man hoppas på samma färgkombo på ett nättare case? Tänker på de nya SPB-modellerna i denna rootbeer-färgkombo hade nog funkathttps://timeandtidewatches.com/hands-on-the-seiko-sne566p-is-some-serious-two-tone-trouble/
Får dock påpeka att dessa modeller inte sålt jättebra i andra färgkombinationer.Jäklar vad läcker, riktigt synd.
Vet du varför Seiko släpper så mycket i enbart Australien, eller är min känsla om att de gör det fel?Får dock påpeka att dessa modeller inte sålt jättebra i andra färgkombinationer.
Skulle det kommer en samurai med den färgkombon så köper jag den direkt, utan tvekan.Galet cool. Vågar man hoppas på samma färgkombo på ett nättare case? Tänker på de nya SPB-modellerna i denna rootbeer-färgkombo hade nog funkat
Ökenkompatibel.https://timeandtidewatches.com/hands-on-the-seiko-sne566p-is-some-serious-two-tone-trouble/
Så är det nog, men färgkombinationen föll mig extremt mycket i smaken, även om modellen i övrigt inte är något speciellt.Får dock påpeka att dessa modeller inte sålt jättebra i andra färgkombinationer.