• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyköp hos AD - vad ska jag få?

Kanske inte för försäkringsbolaget?
Beror ju på värdet. Kan ju ha stigit eller sjunkit sen inköpet.
Sen är ju inte värde samma sak som listpris alltid.

Kvittot räcker för att styrka innehav. Sen kan försäkringsbolagen även ofta göra egen bedömning av värde.

Beror på klocka, ålder, värde och försäkringsbolag helt enkelt :)

Kvittot räcker för att styrka innehav. Sen kan försäkringsbolagen även ofta göra egen bedömning av värde.

Vill minnas att Rob skrev nypriset på intyget på en klocka som var något år gammal, kan det vara klockor inom 3-5 år från inköpet?

Fast nu pratar vi väl nyinköp från AD? Butiken kan väl knappast värdera en ny klocka till annat än försäljningspriset eller listpris?

Fast nu pratar vi väl nyinköp från AD? Butiken kan väl knappast värdera en ny klocka till annat än försäljningspriset eller listpris?
Jag köpte nyligen en Breitling hos AD med 20% rabatt, detta är ju priset som kommer stå på kvittot, mindre bra om man ska försäkra den kanske.
Så jag fick även med ett värderingsintyg på klockans värde/listpris :)

Jag köpte nyligen en Breitling hos AD med 20% rabatt, detta är ju priset som kommer stå på kvittot, mindre bra om man ska försäkra den kanske.
Så jag fick även med ett värderingsintyg på klockans värde/listpris :)
Haha. Borde då kallas för listprisintyg eftersom det ju uppenbarligen inte är klockans värde. :pirate:

Men ja, i det fallet är det ju bra med värderingsintyg

Haha. Borde då kallas för listprisintyg eftersom det ju uppenbarligen inte är klockans värde. :pirate:
Hehe, så är det nog. Rob Engström gav mig ett värderingsintyg på listpriset trots rejäl rabatt. Nymans gav mig ett värderingsintyg där de intygar att klockan kommer hållla i pris i tre år eller liknande. Trygg-Hansa ville ha värderingintyg för en försäkring.

Kan intyga att de är generösa med dryck hos AD i London. När jag hämtade ut en Rolex fick jag välja mellan i stort sett allt. Vatten, The, Läsk, Öl, Skumpa säker vin också. Vad gäller den klockan du ska hämta ut ska det ingå: Ytterbox, Stora boxen med spännen, Lupp, Emblem, 2 extra band(Nato + Kardborre), Bandverktyg, Hangtag, Instruktionsbok, Cert, och självklart klockan. Tror inte jag missat något där. Grattis till en grym klocka!
Välja? Här ska fan inte väljas, det ska serveras utan tillfrågan annars är det ju kass. :D

Fjäsk! Vill vi ha så klart. Köpa klocka hos AD i stället för att beställa många tusenlappar billigare jämför jag med att åka o klippa sig på ”fina salongen” i stan i stället för en ”vanlig” frisör. Självklart har vi ett bekräftelsebehov och vill känna oss lite speciella. Tyvärr är detaljhandeln (oavsett vad envar av oss tycker) obönhörligen på väg ut på webben med undantag för färskvaror. Service däremot! Det vill vi ha snabbt och nära, men det vill AD inte hantera ”om varan inte är köpt av dem”?? Snacka om att gräva sin egen grav:banghead:

Som tidigare sa så beror de på modell och märke.
Här är vad som kommer med speedmaster 005 som är ett bra exempel :rolleyes:
C32FE53A-60D7-4AC3-9F8F-40BAADFC76A2.jpeg
Nyfiken på dom böckerna? Det fick jag inte med...
Däremot fick jag en flaska champagne! :)

aha! får kolla sen! hetskollade lite snabbt igår när vi hade gäster. ska erkänna lite lätt onykter också... Man är ju så ivrig när man precis köpt..! :banghead:

Tillbaka
Topp