Funkar inte kvittot?Värderingsintyg tycker jag också man skall få när man köper en dyrare klocka. Har jag bett om och fått.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar inte kvittot?Värderingsintyg tycker jag också man skall få när man köper en dyrare klocka. Har jag bett om och fått.
Kanske inte för försäkringsbolaget?Funkar inte kvittot?
Beror på värdet på klockan samt vilket försäkringsbolag det gäller.Funkar inte kvittot?
Beror ju på värdet. Kan ju ha stigit eller sjunkit sen inköpet.Kanske inte för försäkringsbolaget?
Vill minnas att Rob skrev nypriset på intyget på en klocka som var något år gammal, kan det vara klockor inom 3-5 år från inköpet?Beror ju på värdet. Kan ju ha stigit eller sjunkit sen inköpet.
Sen är ju inte värde samma sak som listpris alltid.
Kvittot räcker för att styrka innehav. Sen kan försäkringsbolagen även ofta göra egen bedömning av värde.
Beror på klocka, ålder, värde och försäkringsbolag helt enkelt
Fast nu pratar vi väl nyinköp från AD? Butiken kan väl knappast värdera en ny klocka till annat än försäljningspriset eller listpris?Beror ju på värdet. Kan ju ha stigit eller sjunkit sen inköpet.
Sen är ju inte värde samma sak som listpris alltid.
Kvittot räcker för att styrka innehav. Sen kan försäkringsbolagen även ofta göra egen bedömning av värde.
Beror på klocka, ålder, värde och försäkringsbolag helt enkelt
Stämmer. Inom 2 år har de sagt till mig iafVill minnas att Rob skrev nypriset på intyget på en klocka som var något år gammal, kan det vara klockor inom 3-5 år från inköpet?
Nej precis.Fast nu pratar vi väl nyinköp från AD? Butiken kan väl knappast värdera en ny klocka till annat än försäljningspriset eller listpris?
Jag köpte nyligen en Breitling hos AD med 20% rabatt, detta är ju priset som kommer stå på kvittot, mindre bra om man ska försäkra den kanske.Fast nu pratar vi väl nyinköp från AD? Butiken kan väl knappast värdera en ny klocka till annat än försäljningspriset eller listpris?
Haha. Borde då kallas för listprisintyg eftersom det ju uppenbarligen inte är klockans värde.Jag köpte nyligen en Breitling hos AD med 20% rabatt, detta är ju priset som kommer stå på kvittot, mindre bra om man ska försäkra den kanske.
Så jag fick även med ett värderingsintyg på klockans värde/listpris
Hehe, så är det nog. Rob Engström gav mig ett värderingsintyg på listpriset trots rejäl rabatt. Nymans gav mig ett värderingsintyg där de intygar att klockan kommer hållla i pris i tre år eller liknande. Trygg-Hansa ville ha värderingintyg för en försäkring.Haha. Borde då kallas för listprisintyg eftersom det ju uppenbarligen inte är klockans värde.
Haha, du har ju en poäng räcker att man går utanför dörren hos AD så tappar den 20%Haha. Borde då kallas för listprisintyg eftersom det ju uppenbarligen inte är klockans värde.
Men ja, i det fallet är det ju bra med värderingsintyg
Välja? Här ska fan inte väljas, det ska serveras utan tillfrågan annars är det ju kass.Kan intyga att de är generösa med dryck hos AD i London. När jag hämtade ut en Rolex fick jag välja mellan i stort sett allt. Vatten, The, Läsk, Öl, Skumpa säker vin också. Vad gäller den klockan du ska hämta ut ska det ingå: Ytterbox, Stora boxen med spännen, Lupp, Emblem, 2 extra band(Nato + Kardborre), Bandverktyg, Hangtag, Instruktionsbok, Cert, och självklart klockan. Tror inte jag missat något där. Grattis till en grym klocka!
Välja? Här ska fan inte väljas, det ska serveras utan tillfrågan annars är det ju kass.
40% snarare, om vi snackar Breitling, har själv testat flertalet gånger.Haha, du har ju en poäng räcker att man går utanför dörren hos AD så tappar den 20%
Så nu slapp jag det
Det bestämmer de själva, spelar ingen roll, ju konstigare desto bättre. Senast fick jag japansk te hos Blancpain i Tokyo precis innan vi skulle gå, perfekt. Det ska bli lite obekvämt, det är halva grejen.Vad ska de automatiskt ställa fram då?
Det bestämmer de själva, spelar ingen roll, ju konstigare desto bättre. Senast fick jag japansk te hos Blancpain i Tokyo precis innan vi skulle gå, perfekt. Det ska bli lite obekvämt, det är halva grejen.
Nyfiken på dom böckerna? Det fick jag inte med...Som tidigare sa så beror de på modell och märke.
Här är vad som kommer med speedmaster 005 som är ett bra exempel
Dom ligger under lådan, så testa lyft på den så ska du nog se att dom finns där!Nyfiken på dom böckerna? Det fick jag inte med...
Däremot fick jag en flaska champagne!