• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nymans ur köper in

Då syftet med tjänsten är att din klocka skall fungera som pengar för att möjliggöra ett nytt klockköp så borde man ju kunna förhandla om ett slutpris på den nya klockan. För att sedan nämna att man har en klocka man vill byta in.

Därefter så får ju Nymans ta ställning till vad de vill ge för din klocka. Är du inte nöjd med inbytespriset så är det bara att hosta upp cash :)
Ja för man får inte glömma regel nr1 för den här hobbyn:
1: Man måste alltid säkerställa så att man ALDRIG riskerar att förlora pengar på att byta klocka. :D

Senast ändrad:
Ja för man får inte glömma regel nr1 för den här hobby:
1: Man måste alltid säkerställa så att man ALDRIG riskerar att förlora pengar på att byta klocka. :D

Hehe, ser din sarkasm där @Gummo :D

Självklart skulle man kunna vända på det och fråga vad de vill ge för ens klocka och sedan diskutera mellanskillnaden.
Kändes bara mer naturligt, för min del, att köra den andra vägen.

Edit: meningsuppbyggnad.

Hehe, ser din sarkasm där @Gummo :D

Självklart skulle man kunna vända på det och fråga vad de vill ge för ens klocka och sedan diskutera mellanskillnaden.
Kändes bara mer naturligt den andra vägen för min del.
Hehe, jag passar alltid på när jag får chansen att påpeka det absurda i kronjakten när man har lyxklockor som hobby. Missförstod dig helt med flit:D

Jag tror nog att de försöker göra en bra deal för kunden så att båda parter blir nöjda. De vill ju säkert att folk kommer tillbaka med fler fina inbytesklockor och köper ännu fler nya. Det är ingen privatnasare med kontoret på fickan eller klockpundare som måste kräma ut varenda öre när de jagar nästa klockfix vi snackar om här utan ett företag som säljer riktigt mycket klockor.

En nyservad 16610 från 2003 för 49k måste vara ett ok pris från en handlare.
Står i informationen att de endast tar in klockor med tillhörande certifikat....tittar man på 16610an så verkar det saknas...kanske därav priset....

"Vi tar emot inbyten på klockor med tillhörande originalcertifikat från de varumärken vi själva saluför. Detta är ett bra sätt att kunna hålla din klockgarderob à jour och smidigt och tryggt byta in din klocka när du ska köpa en ny."

Vad man än byter in, klocka, bil eller guld, så är det väl mellanpriset som spelar roll?
Från butikens sida så kan ju det variera ganska mycket beroende på om man vill köpa en dammig hyllvärmare, eller något nytt med väntetid, och från kundens sida så är det ju den cashen som ska fram.

Hehe, jag passar alltid på när jag får chansen att påpeka det absurda i kronjakten när man har lyxklockor som hobby. Missförstod dig helt med flit:D

Jag tror nog att de försöker göra en bra deal för kunden så att båda parter blir nöjda. De vill ju säkert att folk kommer tillbaka med fler fina inbytesklockor och köper ännu fler nya. Det är ingen privatnasare med kontoret på fickan eller klockpundare som måste kräma ut varenda öre när de jagar nästa klockfix vi snackar om här utan ett företag som säljer riktigt mycket klockor.
"nja, om jag gör det bytet så kanske jag förlorar 1-2k när jag säljer.. då kan jag ju lika gärna sälja min klocka och sen köpa en från italien!"

"För de två tusen kan jag ju köpa ett par Loafers på mellandagsrean och sen när jag gått ut dem kan jag prova sälja för samma pris på Lifestyle-loppisen."

:hilarious: I och för sig så tror jag att det bor en liten snåljåp i oss alla och att den snåljåpen gärna vill spara in/tjäna 2000:- ;) Sen finns det såklart bättre och sämre sätt att göra det på :p

"nja, om jag gör det bytet så kanske jag förlorar 1-2k när jag säljer.. då kan jag ju lika gärna sälja min klocka och sen köpa en från italien!"
Eftersom du i flera trådar raljerar över andra, t.ex folk som tänker på 2:ahandsvärdet... då tänker jag att du (som inte verkar bry dig om tusenlappar) kan ju sänka priset på den där Omegan du försökt kränga en längre tid.

Eller du vill kanske inte förlora pengar på den?

Eftersom du i flera trådar raljerar över andra, t.ex folk som tänker på 2:ahandsvärdet... då tänker jag att du (som inte verkar bry dig om tusenlappar) kan ju sänka priset på den där Omegan du försökt kränga en längre tid.

Har du bra insikt i vad den kostat mig?

Eller så är det en klocka som kräver rätt köpare som uppskattar den. Priset behöver inte vara fel för det.

Lite skillnad på hans Omega och en SKX007 som inte blir såld i maj och som bumpas dagligen, eller har jag fel?

Nej, men avsaknaden av prisbumpningar innebär sannolikt att du inte vill/inte har råd att göra förlust (aka hyckleri, givet sådant du tidigare raljerat över).
Alltså, du inledde ju din "karriär" på klocksnack med att efter typ en vecka gnälla på att nån la ut en Omega för 2k mer än vad den var ute för tidigare. När jag skrev en sarkastisk kommentar som respons på det så skrev du att du skulle lämna forumet.
Du bumpade väl din DJ i flera månader också. https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1600-69.63989/

Märk väl, inget fel med att göra så. Men du borde nog raljera lite mindre..
Jaha?

Alltså, du inledde ju din "karriär" på klocksnack med att efter typ en vecka gnälla på att nån la ut en Omega för 2k mer än vad den var ute för tidigare. När jag skrev en sarkastisk kommentar som respons på det så skrev du att du skulle lämna forumet.

Jaha?
Jag har egentligen inga problem med dig, du är en person på ett forum liksom. Men jag tror din attityd är ett stort problem för en del här på forumet. Kul att du går igenom min posthistorik... (har dock inte hotat med att lämna forumet).

Kul att du utvecklats i din klockkunskap, glöm inte heller bort att några av dina första inlägg handlade just om råd/tips inför köp och hur du kunde spara några kronor. Glöm inte heller bort den support som du fick vid det laget.

Annars kan du ju alltid köra vidare med din sarkastiska stil. För min egen del så kör jag inte på den stilen, men alla är vi olika.

Jag har egentligen inga problem med dig, du är en person på ett forum liksom. Men jag tror din attityd är ett stort problem för en del här på forumet. Kul att du går igenom min posthistorik... (har dock inte hotat med att lämna forumet).

Kul att du utvecklats i din klockkunskap, glöm inte heller bort att några av dina första inlägg handlade just om råd/tips inför köp och hur du kunde spara några kronor. Glöm inte heller bort den support som du fick vid det laget.

Annars kan du ju alltid köra vidare med din sarkastiska stil. För min egen del så kör jag inte på den stilen, men alla är vi olika.
Självinsikt.

Projicera inte ditt skit på mig.

Btw: du startade ju en intressant diskussion ang Seadwllerns prisökning på senare tid, men var sarkastisk när jag ifrågasatte prisökning på en Datejust.

Hur går det ihop? Hyckleri? Bara du som får tycka?

Tillägg: förväntar mig en fyndig oneliner som svar. Du kan väl överraska mig ;-)

Projicera inte ditt skit på mig.

Btw: du startade ju en intressant diskussion ang Seadwllerns prisökning på senare tid, men var sarkastisk när jag ifrågasatte prisökning på en Datejust.

Hur går det ihop? Hyckleri? Bara du som får tycka?
Skillnaden på att folk blåser ut sina Dwellers efter de stuckit upp 50% samtidigt som de hävdar att de bara kommer fortsätta gå upp, mot att någon la på 2k på en klocka hen köpte och sen sålde på K&S?
Det första är intressant att diskutera som fenomen, det andra är gnäll. :)

Skillnaden på att folk blåser ut sina Dwellers efter de stuckit upp 50% samtidigt som de hävdar att de bara kommer fortsätta gå upp, mot att någon la på 2k på en klocka hen köpte och sen sålde på K&S?
Tack för ett svar som var mer än en rad.

Varför är det ena ett intressant fenomen men inte det andra? I SeaDweller fallet kan man åtminstone argumentera för att den gått ur produktion. I det andra fallet finns väl inget rationellt skäl till att priset gått upp.

Hoppas du fattar kursiveringen. Oklart hur många högskolepoäng folk (du) har ;)

Tack för ett svar som var mer än en rad.

Varför är det ena ett intressant fenomen men inte det andra? I SeaDweller fallet kan man åtminstone argumentera för att den gått ur produktion. I det andra fallet finns väl inget rationellt skäl till att priset gått upp.

Hoppas du fattar kursiveringen. Oklart hur många högskolepoäng folk har ;)
Äh, i slutändan så baserar typ 95% av alla på forumet sina köp och försäljningar på pengar. I fallet med Dwellern så blir det bara så genomskinligt girigt och smutsigt. :)

Men visst, man kan se på det andra som ett fenomen också. Och då har du rätt, för det är ju tröttsamt att allt går upp i pris och att allt ska prutas på.

App app - om det är mig du refererar till, vilket jag antar, hävdar jag ingenting. Jag tror - med argument. Rätt ska vara rätt.

Jag har varit i kontakt med Nymans Ur och inbyte gäller även om man vill köpa en begagnad klocka man behöver alltså inte köpa en helt ny.

Nymans säljer alltså de begagnade klockorna som de tagit in tidigare som inbyte?
Låter ju klart intressant då man kan få köpa genomgågna klockor med en viss garanti antar jag?

Nymans säljer alltså de begagnade klockorna som de tagit in tidigare som inbyte?
Låter ju klart intressant då man kan få köpa genomgågna klockor med en viss garanti antar jag?
Ja , dem säljer inbytta klockor och som jag uppfattar det, till samma pris som de betalat till kund. Alltså utan vinstintresse. Det ser ut som att man får 1års garanti på de klockor som fortfarande inte är under ursprungliga garantin från butik. Exempelvis om det är en 2 år gammal Rolex så är det 3 år kvar på garantin om det var 5 från början.

Tillbaka
Topp