• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från La Grande Maison, paketöppning

Taxman

Rolex
2-Faktor
Stort grattis till en riktigt fin klocka! Vore roligt att se resten av samlingen. Denna var iaf ett utmärkt komplement till Reverson.
 

ApA

Breitling
Hej, fantastisk klocka!

Har själv funderat länge på olika JLC och verkar landa i din, även om den nya ultra thin master calender är fantastisk, dock utanför budget då den endast görs i vitguld.. Får man fråga lite vad känslan är efter 2 år? Fortfarande nöjd, något som du inte tänkt på när du köpte den, eller något tips inför en blivande köpare?
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Hej, fantastisk klocka!

Har själv funderat länge på olika JLC och verkar landa i din, även om den nya ultra thin master calender är fantastisk, dock utanför budget då den endast görs i vitguld.. Får man fråga lite vad känslan är efter 2 år? Fortfarande nöjd, något som du inte tänkt på när du köpte den, eller något tips inför en blivande köpare?

Hoppas känslan efter två år är samma som vid köpet, men lite svårt att avgöra ännu. Har bara haft den en dryg vecka Ultra thin, Calendar och denna är alla bra val enligt mig. Om du inte testat dem på så rekommenderar jag det, valet kommer bli enklare därefter.
 

ApA

Breitling
Hoppas känslan efter två år är samma som vid köpet, men lite svårt att avgöra ännu. Har bara haft den en dryg vecka Ultra thin, Calendar och denna är alla bra val enligt mig. Om du inte testat dem på så rekommenderar jag det, valet kommer bli enklare därefter.

Aaa, sorry!! Väldigt ny på klocksnack fortfarande. Råkade titta på hur länge du varit medlem istället för när du postade. My bad.

Jodå, jag har varit och provat de några gånger på senaste veckan. Tycker klart att chrono känns roligast på handleden. Master ultra thin moon är ju galet clean, men det är för dressad för min. Den här känns absolut roligast av JLC modellerna tycker jag! Det kanske är du som är anledningen till att den inte finns inne på Kroons längre ;)

Grattis igen till klockan!
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
En annan sak, har du någon aning om varför det inte är glasbaksida på denna modell?

Tack, just avsaknaden av glasbaksida var en sak som gjorde att jag först inte tittade på modellen alls. Det var först när jag provade klockan som jag insåg att det kanske ändå inte var så jäkla viktigt. Anledningen till att den inte har det vet jag inte, men gissar att de valt att fokusera på att "uppdatera" andra modeller först. De allra flesta i Master-serien har ju glasbakstycke. Gissningsvis har Chronograph sålt helt ok ändå och när det väl kommer en ny version lär den ha glasbaksida, tror jag i alla fall.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, fantastisk klocka!

Har själv funderat länge på olika JLC och verkar landa i din, även om den nya ultra thin master calender är fantastisk, dock utanför budget då den endast görs i vitguld.. Får man fråga lite vad känslan är efter 2 år? Fortfarande nöjd, något som du inte tänkt på när du köpte den, eller något tips inför en blivande köpare?
Alla tre versioner (2 utgångna och en nuvarande) master calendar finns i stål.
 
Topp