• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Dags för en uppdatering sen sist. Numera svart tavla på Exp II'an och en liten SMPc som har tillkommit. Det som är lika som förut är att det är svårt att få alla att se bra ut på samma kort ... :banghead:
Samling 2016-01-28 (alt 1).jpg

Samling 2016-01-28 (alt 2).jpg
Bra bredd på samlingen. Gillar Rolexarna och ingenieuren mest.

Hade tidigare en post i denna tråd och tänkte posta en liten update nu något år senare:

scaled.IMG_1265.JPG

scaled.IMG_1264.JPG

Vad är det då som jag jag har egentligen?
scaled.IMG_1265-nummer.jpeg

scaled.IMG_1264_nummer.jpeg

1. Rolex 16660
  2. Rolex 1002
  3. Rolex 16030
  4. Rolex 5513 PreComex, samma födelseår som jag har
  5. Marathon MSAR
  6. Omega 300 automat
  7. Seiko 6309-7040, samma födelseår och månad som jag har
  8. Seiko SKX007
  9. Omega Seamaster, arvegods
  10. Seiko SKX399
  11. Seiko SKX007, en till ja
  12. Seiko H601, projekt klocka som jag restaurerat - inte helt klar med visare dock
  13. Casio Protrek, gamal följeslagare ifrån många resor i världen
  14. Casio G-Shock, GA-120BB-1AER
  15. Seiko 6309-7040 ”Soxa” en av mina sista mod project
  16. Seiko 6309-7040, en till även där
  17. Suunto Elementum Aqua
Och så ett par projekt klockor som jag skall renovera som inte är med på bild; Seiko 7002 dykare, Seiko 6309-704, Seiko SKX007

Var väll det hela för tillfället, får vi se vad det är om något år :)

Min blygsamma samling... :)
image.jpeg

Seiko skx007 - Efter mkt tid i lådan senaste två-tre åren har jag börjat uppskatta den igen. Måste byta visare och köpa gummi men kommer aldrig till skott :rolleyes:

Alpha "PN": Homage, plankning. Vill inte gilla den men den klocka jag gillar mest. Perfekt storlek, snygg och kul.

Citizen Ecozilla: Nyligen anländ. Mitt femte och sista försök med zillan. I titan denna gång. Brutal, fin finish, ganska ful men ubertool och en modern dykklassiker. Dock tveksamt om den stannar i längden... :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp