• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt från Sjöö Sandström - ny Worldtimer!

RobVintage

Panerai
Jag tycker den känns klart smidigare, inte alls topptung ligger väldigt bra mot armen.
Edit: lägger med en bild på de vinklade bandhornen, gör att den ligger riktigt bra
IMG_6993.JPG
Den ser ganska tunn ut, hur tjock är den?
 
Provade 36mm på Krons i helgen. De fick in den i förra veckan. De hade inte hemma den i vitt, som jag är sugen på, men jag provade den i orange.
Några spontana reflektioner:
  • I min åsikt är detta perfekt storlek för mig. Kändes inte förkrympt på något sätt, trots att den är så mycket mindre än liknande klockor. Proportionerna är utmärkta.
  • Den orange urtavlan var cool, även om jag lutar mer åt den vita.
  • Länken kändes lite plastig och lättrepad. De blanka länkbitarna lär vara känsliga.
  • Som andra har påpekat här känns den tunn. Den ligger mycket bra på handleden.
  • Glaset blänker ganska mycket, som framgår på bilden nedan, men det kan ha med belysningen att göra. En antireflexbehandling av glaset hade inte skadat.
Bifogar en bild, även om den inte är mycket att ha.

IMG_3320.JPG
 
Provade 36mm på Krons i helgen. De fick in den i förra veckan. De hade inte hemma den i vitt, som jag är sugen på, men jag provade den i orange.
Några spontana reflektioner:
  • I min åsikt är detta perfekt storlek för mig. Kändes inte förkrympt på något sätt, trots att den är så mycket mindre än liknande klockor. Proportionerna är utmärkta.
  • Den orange urtavlan var cool, även om jag lutar mer åt den vita.
  • Länken kändes lite plastig och lättrepad. De blanka länkbitarna lär vara känsliga.
  • Som andra har påpekat här känns den tunn. Den ligger mycket bra på handleden.
  • Glaset blänker ganska mycket, som framgår på bilden nedan, men det kan ha med belysningen att göra. En antireflexbehandling av glaset hade inte skadat.
Bifogar en bild, även om den inte är mycket att ha.

IMG_3320.JPG

Fler och fler butiker börjar få in 36mm med vit urtavla nu. Jag köpte min på Eriksson Urhandel i förra veckan. Oerhört nöjd! Jag står fast vid mina tidigare tankar i posten ovan, även om reflexerna i glaset var mindre störande än vad jag minns dem. Länken känns inte riktigt lika premium som klockan. Den gnisslar och skramlar lite och de stora blanka mittenlänkarna kommer säkert bli repiga ganska snart. Jag hade föredragit om den var helmatt. Men bortsätt från det är jag väldigt nöjd. Den sitter som gjuten på min handled. Äntligen en sportigare klocka som passar oss med lite nättare handleder! Annars är det vanligast med dressare i storlekar <38mm.

Jag bjuder på en bild:
IMG_0184.JPG
 
Topp