• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt gammalt lager, NOS

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför man köper vissa ur kan bero på många olika faktorer. Ibland är det tillverkare, proviniens, utseende, kvalitet osv. I detta fall var det skicket som lockade. Vet inget om uret eller tillverkaren mer än att det borde vara 60-tal och att den aldrig har suttit på en handled. Riltigt härligt att uret bara legat och väntat i ca 50 år. Nog med text, här kommer bilderna:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

Sir_F

Omega
Väldigt stilig klocka!
NOS eller hårt patinenerade, det verkar finnas hur många snygga 60-tals dressur som helst.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack! Oklart, lutar åt att jag kommer låta den vara. Det är ju inget speciellt ur i sig om man bortser från skicket. Fint men inget extra. Kanske en kul present till någon framöver? Framtiden får utvisa det.

Grattis till ett lyckat köp. Jag hade låtit den ligga. Som du själv påpekar sitter det estetiska värdet främst i skicket på klocka, box, hangtags, etiketter e t c; det ser väldigt trevligt ut… :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
NOS är speciellt. Jag blev själv knäsvag häromdagen när jag sprang på en annan klocka som legat oanvänd i över 40 år. Grattis till ett kap! :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Ja jag får hem en klocka från 1940 och en från mitten av 60-talet i veckan som aldrig används och det är med spänning jag ser fram emot detta.
 

6r15c

Omega
Wow! Då är det störta värde i NOS.
Då kan man framhäva dess värde som att framhäva det i en utställningsmonter. (Hoppas att den har tillräckligt hög WAF) Som en tavla som man visar upp..
Man tar väl inget fint o lägger det i en låda i 40 år till? :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Riktigt kul köp och en fantastiskt snygg klocka!

Låt den ligga, lägg den i vitrinskåpet eller något så man kan titta på den :)
Det är trotsallt en fröjd för ögat den klockan
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Fan va tufft med tags och originalkartong. Ett stycke historia som vore tråkigt att mäta i pengar i dagsläget. Jag antar att den inte går för många kronor. Jag tycker du gör rätt i att spara den ett tag :)
 

david12

Breitling
Oavsett värde så är det ju ändå en viss tröskel man ska gå över för att bryta "NOS-stämpeln". Men å andra sidan kan det vara häftigt att bära en 50 gammal klocka som man kan hävda man burit sedan den var ny.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack! Oklart, lutar åt att jag kommer låta den vara. Det är ju inget speciellt ur i sig om man bortser från skicket. Fint men inget extra. Kanske en kul present till någon framöver? Framtiden får utvisa det.
Mysigt litet kit! Mycket trevlig present, kanske en gåbortpresent (snäppet bättre än noblesse eller vinare) till någon man gillar:)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tack, nu slipper jag öppna den för att titta efter vad som döljer sig där under boettlocket.
det är ju förstås bara en gissning baserat på vad som står på hangtagen... ;)
men 2451 är ett 11 1/2 linjers verk, som fanns med 25 rubiner
vad "C" står för vet jag inte, kunde ju va "centrumsekund" men det är ju såpass nytt verk så jag vet inte om subsekund nånsin var ett alternativ???
 
Topp