• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt jobb..

Weberg

Audemars
Dagens I-landsproblem? ;) Självklart ska du fira med en ny dinka. Sånt inspirerar även många av oss andra att kämpa lite hårdare. Och grattis!
 

M021

Rolex
2-Faktor
En självklarhet..:) Att man funderar på vilka klockor man kan bära på jobbet alltså..:) Man kan nästan söka jobb baserat på det..:D. Och lika självklart, KÖP!
Ja precis, måndagsklocka, tisdagsklocka, onsdagsklocka.. Inte behöva att möglet går sönder eller att tillverkaren sticker i någon kunds ögon:)
 

Sond

Patek
En god vän som är Vd för ett företag och använde en konsult regelbundet fick problem då hon dök upp i en Porsche. Det blev ett himla liv. Så man ska vara vaksam på vilka signaler man skickar ut..;)
 

LVM

Breitling
En god vän som är Vd för ett företag och använde en konsult regelbundet fick problem då hon dök upp i en Porsche. Det blev ett himla liv. Så man ska vara vaksam på vilka signaler man skickar ut..;)
Eller så bör man vara extra försiktig om man är framgångsrik kvinna och kör en dyr bil..! Trodde vi hade kommit längre än så i Sverige år 2013!

Grattis till nya jobbet Martin021! Är det någon speciell klocka som får ditt hjärta att slå snabbare? Något som du vill komplettera din samling med? Jag brukar själv göra mina inköp med stor eftertänksamhet och planering innan. Det brukar resultera i de bästa köpen som man inte ångrar i efterhand!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Grattis! Klart du ska fira. Rolex ... Eller nya automat-Swatchen... Beroende på vad som landar på kontot efter första månaden? :D
 

Frosse

Cartier
Eller så bör man vara extra försiktig om man är framgångsrik kvinna och kör en dyr bil..! Trodde vi hade kommit längre än så i Sverige år 2013!

Grattis till nya jobbet Martin021! Är det någon speciell klocka som får ditt hjärta att slå snabbare? Något som du vill komplettera din samling med? Jag brukar själv göra mina inköp med stor eftertänksamhet och planering innan. Det brukar resultera i de bästa köpen som man inte ångrar i efterhand!
Handlat nog snarare om att VDn inte tycker det ser bra ut inför kunder om deras konsulter glider runt i Porsche, då kanske kunden undrar om han betalar mer än vad han borde. På samma sätt som en mäklare i en vanlig förort inte heller bör göda runt i en alltför dyr bil, ser helt enkelt inte bra ut och kan påverka affärerna negativt. Mina två cent iaf.
 

Erikd

Cartier
Grattis! Har alltid innan klockintresset tog fart på riktigt firat ett nytt jobb med en ny klocka. På den tiden inte nödvänigt något dyrare men ändå roligt. Hoppas kunna fortsätta med det på riktigt efter att jag pluggat klart!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kul grattis givetvis ska du köra DD i helguld :D
Har ju precis köpt en gammal 1803 DD, den får duga ;) som du är jag född 87, känner att jag fyllt guldkvoten;)

Eller så bör man vara extra försiktig om man är framgångsrik kvinna och kör en dyr bil..! Trodde vi hade kommit längre än så i Sverige år 2013!

Grattis till nya jobbet Martin021! Är det någon speciell klocka som får ditt hjärta att slå snabbare? Något som du vill komplettera din samling med? Jag brukar själv göra mina inköp med stor eftertänksamhet och planering innan. Det brukar resultera i de bästa köpen som man inte ångrar i efterhand!

Haft tankar på allt från rolex till JLC, men på något sätt känns det som "graal" dags, samlat på mig mig och mer senaste året, så lite sugen på PP, breguet om det skulle klicka med prislapp pch modell, alt Ap 15400/15202, vi får se om
Tomten kommer med något!
 

LVM

Breitling
Haft tankar på allt från rolex till JLC, men på något sätt känns det som "graal" dags, samlat på mig mig och mer senaste året, så lite sugen på PP, breguet om det skulle klicka med prislapp pch modell, alt Ap 15400/15202, vi får se om Tomten kommer med något!
Är det någon speciell modell från PP eller Breguet som du kikat extra på? Jag är mycket för PP, men har även blivit intresserad av Vacheron Constantin Overseas Chronograph.

OT. Vilka typer av ur ser du folk bära i Amsterdam? Där jag befinner mig är Rolex oerhört populärt. På damsidan ser jag ofta små nättare urverk från Cartier, Chanel och givetvis Rolex.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Är det någon speciell modell från PP eller Breguet som du kikat extra på? Jag är mycket för PP, men har även blivit intresserad av Vacheron Constantin Overseas Chronograph.

OT. Vilka typer av ur ser du folk bära i Amsterdam? Där jag befinner mig är Rolex oerhört populärt. På damsidan ser jag ofta små nättare urverk från Cartier, Chanel och givetvis Rolex.

AP är väldigt trendigt här nere, och rolex såklart. Men holländare är jäkligt sparsamma(inte så konstigt med tanke på skatterna och att Holland är nästa land på tur efter Portugal, Grekland i euro krisen) men i allmänhet väldigt stökig och casual stil här nere, ser mest klockor som typ diesel och Michael kors har pimpat skiten ur,

Inga speciella modeller, PP lockar Aquanaut eller Nautilus, men vi får se, mycket pengar, blir K&S isåfall för nuvarande samlingen,
 

Archie

Cartier
En god vän som är Vd för ett företag och använde en konsult regelbundet fick problem då hon dök upp i en Porsche. Det blev ett himla liv. Så man ska vara vaksam på vilka signaler man skickar ut..;)

som konsult borde man veta bättre än att glida upp med en porsche på jobbet. folk är lagom skeptiska till konsulter redan som det är. att flasha rolexar och porschar för att understryka att deras arbetsgivare betalar massa mer pengar till dig än till de som jobbat där i 20 år är tämligen korkat... själv har jag aldrig rolex till jobbet tex
 
Topp