• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt och udda på armen - Darwil

Kul att du gillar den. De flesta verkar tycka tvärtom motför dig och mig. I verkligheten så är den blå väldigt trevlig också to be honest.


:) Inget fel på blå sunburst, publikfriande som få... Finns något jävligt läckert med grå sunburst också, men få gör det. Tycker mig ha sett någon IWC Pilot i guld med härlig gråton och så finns några Nautilus med grå tavla också, I digress...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
:) Inget fel på blå sunburst, publikfriande som få... Finns något jävligt läckert med grå sunburst också, men få gör det. Tycker mig ha sett någon IWC Pilot i guld med härlig gråton och så finns några Nautilus med grå tavla också, I digress...

Jo du har nog rätt, inte ofta de ljusare grå sunburst dyker upp. Iwc har som du säger några stycken :) Kul dock att den skiftar mellan blått, grått och ibland nån granit grå färg :)
VeuUl5y.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har dock läst nånstans att Darwil fortfarande existerar och att det ska ha köpts av Omega, det är dock inget jag vågar svära på om det stämmer.


Kul klocka, fina bilder och rolig historia, Tack!

Som jag har fattat det så försvinner inte varumärken som det här, de hamnar i nåt eget bolag som ser till att rättigheter upprätthålls etc även om det inte finns nån verksamhet.
Så det är bara att snoka upp vem som äger varumärket (Swatch kanske är en rimlig gissning...) köpa loss det och börja jobba... ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Har själv ett par av den förenklade Lemania 1341.

Lite lustigt det där med Lemania 1340 (22 stenar)och det enklare 1341 (22 alt 17 stenar). Lemania 1340 är samma verk som Omegas 1040 med en 24h display. Din 1340 är ju tavlad som en 1341 utan den 24h display som sitter under subsekunden på vissa Seamasters/Speedmasters. Det sägs att Omega förhandlade till sig rätten att ensam nyttja 24 h displayen.

Någon annan kanske vet bättre och mer ? :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sorry om jag missat nåt men har du den blåa urtavlan oxå? Sjukt snygg klocka i båda färgerna, när du väl ska flippa den vill jag gärna stå längst fram i kön:)
 
Topp