• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytt svenskt klockmärke

Jag var mycket nära att köpa en sådan till hustrun innan jag såg att det var nåt annat än casio.

Wtf trott det varit en rätt trevlig Casio sommarvariant när jag såg dem, inte ens noterat Casio saknas :bag:

Man kan ju tycka att de borde lärt sig något av den förlorade tvisten med DW (huruvida DW i sin tur gör "kopior" är en annan diskussion).

Casio måste ju hävda någon slags rätt till designen. Eller har ev patent gått ut?

Man kan ju tycka att de borde lärt sig något av den förlorade tvisten med DW (huruvida DW i sin tur gör "kopior" är en annan diskussion).

Casio måste ju hävda någon slags rätt till designen. Eller har ev patent gått ut?
Du menar skyddat av varumärkesrätt, eller mönsterskydd. Patent handlar endast funktion, inte utseende. Men hur som så får vi vänta och se, jag tycker ju att det är tillräckligt "lik" design (host host kopia) för att casio ska kunna vidta rättsliga åtgärder :bored:

Du menar skyddat av varumärkesrätt, eller mönsterskydd. Patent handlar endast funktion, inte utseende. Men hur som så får vi vänta och se, jag tycker ju att det är tillräckligt "lik" design (host host kopia) för att casio ska kunna vidta rättsliga åtgärder :bored:
Nej, jag menar mönsterskydd. Har du följt rättsfallet DW vs Uropenn?

Nej, jag menar mönsterskydd. Har du följt rättsfallet DW vs Uropenn?
Om du läser det jag skrev så skrev jag mönsterskydd. Du skrev "ev. patent", mönsterskydd och patent är två olika saker och det var det jag skrev. :)
Nej, jag har inte följt rättsfallet DW mot Uropenn.

Då föreslår jag att du läser om hur turerna såg ut i det fallet så tror jag du förstår sammanhanget bättre. Juristsnack.se är ett annat forum och ordmärkeri har jag inte mycket över för. Ha en fin dag. :)

Halkade över de här nyss. Kul med färgglada nomos... Jaha, nä. Menar skagen ‍haha!

Screenshot_20190605-123015_Facebook.jpg

Tillbaka
Topp