P
Philippe Stern
Guest
Sjukt sugen på en sådan. Vore kul att få lite feedback. Känsla, erfarenheter etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där är vi inte överens alltså. Har ju numera också provat den. Måste säga att den är så jäkla rätt i proportionerna! Allt Day-date II gjorde fel gör Day-date 40 mm rätt! Ringen är perfekt storleksmässigt i relation till tavlans storlek, liksom länken gör sig perfekt till boetten (återigen till skillnad från Dd II)..Kör flippen kör! Den är fortfarande inte en day-date för mig...
Närmar sig köp. Step by step. 36 är för litet för mig. Måste ha 40.
Kör flippen kör! Den är fortfarande inte en day-date för mig...
Helt enig.Där är vi inte överens alltså. Har ju numera också provat den. Måste säga att den är så jäkla rätt i proportionerna! Allt Day-date II gjorde fel gör Day-date 40 mm rätt! Ringen är perfekt storleksmässigt i relation till tavlans storlek, liksom länken gör sig perfekt till boetten (återigen till skillnad från Dd II)..
Det var inte bättre förr, men det är fan sämre nu.Är inte du för ung för att vara bakåtsträvande?
Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.@Philippe Stern, vilket utförande suktar du efter?
Har klämt och provat Platinan, finns väl inte mycket mer att säga än att där magnifik. Håller helt med föregående talare om att de skalat upp modellen till 40mm och fått alla proportioner rätt.
För min del, om jag skaffar en DD blir det 36an. Mina handleder bär inte upp 40an.
Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.
Har du provat google? Jag vet hur klockan ser ut. Behöver ingen bild. Jag vill veta om någon har köpt den och vad de i så fall tycker om den.Helt värdelös tråd. Bild???!???!???!??
Det var inte bättre förr, men det är fan sämre nu.
Äsch, jag är ju jävligt vuxen och har gott om livserfarenhet.Hur kan du veta det? Sett historiska dramor?
Rolex roseguld är för brunt...Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.
Vi andra som inte hänger på Google vill se en bild. Var med och bidra till bättre trådar nu MR WalkerHar du provat google? Jag vet hur klockan ser ut. Behöver ingen bild. Jag vill veta om någon har köpt den och vad de i så fall tycker om den.
En bild på vad? En klocka jag inte har?Vi andra som inte hänger på Google vill se en bild. Var med och bidra till bättre trådar nu MR Walker
Lågvattenmärke. Inte minst mot bakgrund av gårdagens fetingtråd i åtanke anser jag att implikationer gällande sexuell läggning och att vissa klockor är mer "gay" än andra hör hemma annorstädes. Det blir trevligare så.Vitguld lutar det åt. Den med blå tavla. Gillar även rosé med sunburst. Men rosé känns lite too gay for me.
Du kan ju googla på den och posta en bild vetja!En bild på vad? En klocka jag inte har?
Här är bilden på klockan jag inte har:Du kan ju googla på den och posta en bild vetja!
Menar du att gay är något dåligt? Fyyyy på dig, din homofob.Lågvattenmärke. Inte minst mot bakgrund av gårdagens fetingtråd i åtanke anser jag att implikationer gällande sexuell läggning och att vissa klockor är mer "gay" än andra hör hemma annorstädes. Det blir trevligare så.
Häxjakt gillar jag. Bryr mig inte om vad idioter skriver ändå. Platina är fin som snus. Tycker dock den är liiiite för dyr. Sen gillar jag inte tavlorna till 100%. Den diagonala känns diffus och den med blå romerska stavar känns för blå.Börjar nästan bli häxjakt på @Philippe Stern här på forumet... Jag tycker han har en skön sarkasm och är ärlig med åsikter.
@Philippe Stern: inte alls sugen på Platina? Ursäkta om jag styr det hela lite off topic, är lite avundsjuk att jag inte har råd att inhandla en dinka i den prisklassen nu och vill bara höra lite du resonerar. Platinan kostar ju mer(ganska mycket mer) men känns som en klocka man kan köra resten av livet
Svinfult med romerskt på rolex eller?Köpt och köpt, pillar på samtliga olika varianter varje dag och håller med om allt gott som sägs om den!
I love it!
228239 is love. 228239 is life.
Day-Date. Vitguld. Presidentlänk. Romerska index. Blå tavla. Alla saker jag vill ha!
http://www.rolex.com/watches/day-date/m228239-0007.html#cfgvar=dial
Just denna jag suktar efter. I am soooo weak.Köpt och köpt, pillar på samtliga olika varianter varje dag och håller med om allt gott som sägs om den!
I love it!
228239 is love. 228239 is life.
Day-Date. Vitguld. Presidentlänk. Romerska index. Blå tavla. Alla saker jag vill ha!
http://www.rolex.com/watches/day-date/m228239-0007.html#cfgvar=dial
Svinfult med romerskt på rolex eller?