• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt Rolex Day-Date 40 mm ännu?

P

Philippe Stern

Guest
För den som har råd...

Nä men för att kanske bidra lite mer seriöst till din fråga så hade jag också valt 40mm samt av dem i stål valt den med blå tavla och räfflad ring. Den är riktigt riktigt schysst!
Den är grym. Men det är inte stål. Vitguld.
 

DrDre

Patek
Det hade varit jäkla trevligt om den kom på rem. Som 36mm för några år sedan. Jag är väl en av de få som gillar DD och rem, men för mig blir det helt enkelt för mkt guld men en tjock och stor klocka på en så kraft länk. Men ngt sådant här hade varit snyggt.

RolexDayDateColors-6.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Det kändes aldrig konstigt eller för litet att skifta från "feta" SeaDweller till 36mm DD för mig. Helt naturligt trots mina 19,5 cm handleder.
Men tycker du att 40mm sitter bättre så ska du ha den! :)
36 är inte helt galet, men sen har ju 40mm 3255-verket samt snyggare länkövergång till boetten. Detta vill man ju inte missa.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vad har du tidigare i samlingen? Är det någon av urtavlorna som skulle komplettera den stora bilden bättre?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Apfin. Men fatta hur dyr den är. Måste ju spara minst ett par månadslöner. Kan också tycka att talvan blir lite för stirrig.
Oj, jävlar, hade fått för mig att den listade runt 300k men var tvungen att kolla upp det. Förstår vad du menar om tavlan, men tror nog att den ser lite mer nedtonad ut irl. Då kanske vitguldarn är det närmaste!
 
Topp