• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jälmers Ur...

image.jpeg
+1
 
  • Like
Reactions: JLW

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Med risk för att bumpa tråden lite. Jag tycker inte det här var en jättebig deal. Visst har han gjort något felsteg tidigare men han har många bra sidor också som aldrig lyfts fram. Jag har sålt en del klockor till honom vilket gick helt rätt till. Om jag skulle vilja ge något förbättringstips är det att man borde få något mer kvittoliknande när man lämnar in en klocka på säljuppdrag. Sedan känns det som några stör sig på hans instagram där champagne och fina bilar syns. För mig spelar det absolut ingen roll då han är en hårt arbetande företagare. Jantelagen är inte riktigt min grej .. Önskar dig all lycka till @Urmakarn och tack för många smidiga och trevliga affärer!
 

Hugii

Audemars
Med risk för att bumpa tråden lite. Jag tycker inte det här var en jättebig deal. Visst har han gjort något felsteg tidigare men han har många bra sidor också som aldrig lyfts fram. Jag har sålt en del klockor till honom vilket gick helt rätt till. Om jag skulle vilja ge något förbättringstips är det att man borde få något mer kvittoliknande när man lämnar in en klocka på säljuppdrag. Sedan känns det som några stör sig på hans instagram där champagne och fina bilar syns. För mig spelar det absolut ingen roll då han är en hårt arbetande företagare. Jantelagen är inte riktigt min grej .. Önskar dig all lycka till @Urmakarn och tack för många smidiga och trevliga affärer!
Vad jag har förstått så har problemen uppstått när folk köpt klockor. :)
Som sälja är det enkelt, du får vad du begär. Men som köpare så vet du aldrig om du får vad du betalat för. :)
Förr har jag tittat på hans klockor men slutade göra det för ca 1år sen. Tyvärr men jag värderar ärligheten högt oavsett hur hårt han arbetar.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Med risk för att bumpa tråden lite. Jag tycker inte det här var en jättebig deal. Visst har han gjort något felsteg tidigare men han har många bra sidor också som aldrig lyfts fram. Jag har sålt en del klockor till honom vilket gick helt rätt till. Om jag skulle vilja ge något förbättringstips är det att man borde få något mer kvittoliknande när man lämnar in en klocka på säljuppdrag. Sedan känns det som några stör sig på hans instagram där champagne och fina bilar syns. För mig spelar det absolut ingen roll då han är en hårt arbetande företagare. Jantelagen är inte riktigt min grej .. Önskar dig all lycka till @Urmakarn och tack för många smidiga och trevliga affärer!

Men va fan!
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Vad jag har förstått så har problemen uppstått när folk köpt klockor. :)
Som sälja är det enkelt, du får vad du begär. Men som köpare så vet du aldrig om du får vad du betalat för. :)
Förr har jag tittat på hans klockor men slutade göra det för ca 1år sen. Tyvärr men jag värderar ärligheten högt oavsett hur hårt han arbetar.
Aha okej :) Aldrig köpt av honom . Föredrar CH / Lokal ad ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att bumpa tråden lite. Jag tycker inte det här var en jättebig deal. Visst har han gjort något felsteg tidigare men han har många bra sidor också som aldrig lyfts fram. Jag har sålt en del klockor till honom vilket gick helt rätt till. Om jag skulle vilja ge något förbättringstips är det att man borde få något mer kvittoliknande när man lämnar in en klocka på säljuppdrag. Sedan känns det som några stör sig på hans instagram där champagne och fina bilar syns. För mig spelar det absolut ingen roll då han är en hårt arbetande företagare. Jantelagen är inte riktigt min grej .. Önskar dig all lycka till @Urmakarn och tack för många smidiga och trevliga affärer!
Ska försöka att skriva detta på ett sätt som inte är otrevligt, kanske ska slänga in en smiley eller nåt. Nej, det är nog bättre att inte skriva något. :) ;) :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Med risk för att bumpa tråden lite. Jag tycker inte det här var en jättebig deal. Visst har han gjort något felsteg tidigare men han har många bra sidor också som aldrig lyfts fram. Jag har sålt en del klockor till honom vilket gick helt rätt till. Om jag skulle vilja ge något förbättringstips är det att man borde få något mer kvittoliknande när man lämnar in en klocka på säljuppdrag. Sedan känns det som några stör sig på hans instagram där champagne och fina bilar syns. För mig spelar det absolut ingen roll då han är en hårt arbetande företagare. Jantelagen är inte riktigt min grej .. Önskar dig all lycka till @Urmakarn och tack för många smidiga och trevliga affärer!
?
 
  • Like
Reactions: JLW
Tycker du att den är för gammal eller för ny?

Alltså för mig är det bara en måttligt gammal klocka.

Har du läst tråden öht?

Yes.

Du kommer få många vänner här.

Jag försöker inte nervärdera någon eller Rolex heller för den delen. Jag undrar genuint varför en 8 år gammal rolex är speciellt intressant.

Över 160 poster i tråden, så tydligen var det intressant?

Jag säger inte att det är ointressant, jag förstår bara inte varför. Utbilda mig gärna!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Alltså för mig är det bara en måttligt gammal klocka.



Yes.



Jag försöker inte nervärdera någon eller Rolex heller för den delen. Jag undrar genuint varför en 8 år gammal rolex är speciellt intressant.



Jag säger inte att det är ointressant, jag förstår bara inte varför. Utbilda mig gärna!

Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna men som @Luckyluciano skriver i ett av inläggen i tråden. Klockan är intressant för att:
1. "De sista producerade 16710 hade det nya verket i sig (3186) alltså samma verk som finns i 116710. I vanliga fall sitter det ett 3185 i 16710. Det som gör den premium är att bara väldigt få 16710 producerades med 3186 verket och denna är NOS."
2. Den var intressant prissatt och det skulle finnas möjlighet till en god affär om allt stämde.
 
Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna men som @Luckyluciano skriver i ett av inläggen i tråden. Klockan är intressant för att:
1. "De sista producerade 16710 hade det nya verket i sig (3186) alltså samma verk som finns i 116710. I vanliga fall sitter det ett 3185 i 16710. Det som gör den premium är att bara väldigt få 16710 producerades med 3186 verket och denna är NOS."
2. Den var intressant prissatt och det skulle finnas möjlighet till en god affär om allt stämde.

Jag känner att min kunskap i "Rolexreferensrapande" är bristfällig :p

Så den här modellen är alltså i vissa aspekter mer eftertraktad än den nya med keramusk vridring och ett vettigt clasp? Klockvärlden är underlig :D
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag känner att min kunskap i "Rolexreferensrapande" är bristfällig :p

Så den här modellen är alltså i vissa aspekter mer eftertraktad än den nya med keramusk vridring och ett vettigt clasp? Klockvärlden är underlig :D

Nja, jag vet inte om det är så underligt. Känns som jag upprepar mig men klockan som avses är alltså ett mycket ovanligt exemplar av en en normalt sett eftertraktad modell som inte produceras längre, den har det nya kalibern i den gamla boetten och den är NOS kondition.
Så jämförelsen med en ny 116710 är inte helt relevant oavsett material på bezel eller typ av clasp, då du och alla vi andra kan gå in på valfri Rolex AD i vårt avlånga land och betala 75.300 et voilia!
 

JohnDoe

Rolex
Ja det är fruktansvärt att folk betalar pengar för gamla rollar. Tycker de borde köpa nya istället och skicka sina gamla till mig istället ;) jag kan stå ut med att använda gamla rollar.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Har du läst tråden öht?

Då borde du ha läst att första delen av tråden inte var en diskussion om klockan direkt utan om prissättningen av en 8 år gammal NOS klocka. Den senare delen handlade om Jälmers etik som säljare när han plötsligt valde att sälja till högstbjudande när han insåg att intresset var stort. Båda ämnena är i allra högsta grad intressanta att diskutera och skulle var och en förtjäna en egen tråd till skillnad från alla dussintrådarna som "Vilken Rolex ska jag köpa?" eller "Hjälp med klockval, 5000kr"
 

JohnDoe

Rolex
Det finns fler trådar här som diskuterar Jälmers etik kring begagnade klockor. Att han sedan löser problemen när han blir upptäckt är inte "bra service" det är ett minimikrav för att klara sig undan bedrägerianmälan om man är lite grinig.
 
Då borde du ha läst att första delen av tråden inte var en diskussion om klockan direkt utan om prissättningen av en 8 år gammal NOS klocka. Den senare delen handlade om Jälmers etik som säljare när han plötsligt valde att sälja till högstbjudande när han insåg att intresset var stort. Båda ämnena är i allra högsta grad intressanta att diskutera och skulle var och en förtjäna en egen tråd till skillnad från alla dussintrådarna som "Vilken Rolex ska jag köpa?" eller "Hjälp med klockval, 5000kr"

Jag frågade just varför en 8 år gammal Rolex var så intressant, när exempelvis en 8 år gammal speedmaster eller aquaracer inte är så intressant. Ovanstående skribenter har pedagogiskt förklarat detta för mig då jag inte förstod. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
 

JohnDoe

Rolex
Jag frågade just varför en 8 år gammal Rolex var så intressant, när exempelvis en 8 år gammal speedmaster eller aquaracer inte är så intressant. Ovanstående skribenter har pedagogiskt förklarat detta för mig då jag inte förstod. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
Håller med om att det är en djungel av varianter på Rolexmodeller som ibland är extremt eftertraktade. Klart svårt att hänga med i. Hade absolut noll koll på den här t.ex.
 
Håller med om att det är en djungel av varianter på Rolexmodeller som ibland är extremt eftertraktade. Klart svårt att hänga med i. Hade absolut noll koll på den här t.ex.

Puh, skönt att man inte är ensam. Jag har än inte riktigt förstått Rolex storhet, men det kommer nog!

Jag har visserligen inte 75 papp över till en ny Batman-GMT i vilket fall så det kanske är likabra :p
 
Topp