• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

puffen

Cartier
Mailade Jälmers ur på lunchen och fick svar att "högt tryck på klockan och högsta budet ligger på 95k" :S
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Mailade Jälmers ur på lunchen och fick svar att "högt tryck på klockan och högsta budet ligger på 95k" :S
Hahaha på riktigt? Så då är den alltså inte såld och han har startat en budgivning. Känns seriöst.
Ingen som ringt och frågat ?
Försökte ringa igår när annonsen dök upp men antagligen la han upp annonsen hemma och har telefonnumret i annonsen enbart på jobbet kan jag tro.
 

puffen

Cartier
Hahaha på riktigt? Så då är den alltså inte såld och han har startat en budgivning. Känns seriöst.

Försökte ringa igår när annonsen dök upp men antagligen la han upp annonsen hemma och har telefonnumret i annonsen enbart på jobbet kan jag tro.
Jo han påstår det i andra mailet jag fick av honom. "Såld till en nöjd kund"
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag är lite förvirrad så om någon har ett bra svar på det här så skulle det uppskattas. Det han säljer är en sport klocka i stål, i det här fallet en GMT. Om du köper motsvarigheten idag, en 116710 idag och låter den ligga i ett kassaskåp i 8 år skulle den vara värd lika mycket som den här då? Förstår inte hur den kan bli så "Premium"?

Säkerligen beroende på hur insnöad man är.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den låg alltså på Blocket för drygt 89k, sen blev det helt plötsligt ett budförfarande?

Tur att han inte säljer hämtpizza!
 

puffen

Cartier
Den låg alltså på Blocket för drygt 89k, sen blev det helt plötsligt ett budförfarande?

Tur att han inte säljer hämtpizza!
Tydligen! Eftersom det var "högt tryck på den" så som jag förstod det i mai
Den låg alltså på Blocket för drygt 89k, sen blev det helt plötsligt ett budförfarande?

Tur att han inte säljer hämtpizza!
Så tolkar jag det så som han svarade på mitt mail
"Hej stort tryck på klockan har flera köpare på den redan…..

Priset just nu ligger på 95.000:- har kontakt med flera"
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kanske något för @Af Sjodahl ? Han och Jälmer har ju gjort business förr. :)

Haha...nog för att jag är sjuk i huvudet, men så jäkla sjuk i huvudet kommer jag nog aldrig bli att jag betalar 90 loppor för en 16710, oavsett vad det sitter för caliber i skiten. Sen att någon betalade 95k för den gör att man undrar vart världen är på väg. Att den sedan går och blir värd 150k på sikt återstår och se. Men när det kommer till Rolex, så kan ju allt hända!

Att Jälmers ur skämmer ut sig än en gång förvånar mig däremot inte alls med att ha budgivning på klockan, man undrar ju hur fan karln tänker, tänk om Nymans eller Rob.E skulle böra med budgivning om dom hade bara en klocka kvar, hur tusan skulle det se ut. Daniel (Jälmers Ur) är och kommer för alltid att bli en orm i fåra kläder för mig, bääääääää!
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Haha...nog för att jag är sjuk i huvudet, men så jäkla sjuk i huvudet kommer jag nog aldrig bli att jag betalar 90 loppor för en 16710, oavsett vad det sitter för caliber i skiten. Att någon betalade 95k för den gör att man undrar vart världen är på väg, att den skulle vara värd 150k är för mig helt jävla otroligt!
Hehe bra där @Af Sjodahl. Det är viss skillnad mellan att vara manlig och en komplett nöt !
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Undrar just om handlaren i fråga måste rengöra chippet för det är fan i mig inte full funktion på det där kortet!
 

CLT

Rolex
image.jpeg
 

Rivalen

Rolex
Vad jag förstått så är den såld söderut till en som kommer att använda klockan och inte låta den ligga i bankfack som en investering.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tycker inte det är oetiskt att sälja till högstbjudande om det är stort intresse, varför bråka om det?

Det är det väl! Det är mot allt vad moral är och står för i min värld. Man kan inte ha ett pris först på 89.900k och sedan ha budgivning när det visar sig att det är flera som är intresserade utav klockan! Då skulle det stå med i annonsen tycker jag att det är högstbjudande som får köpa klockan om det visade sig att det fanns flera som visade intresse.
 
Senast ändrad:

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Jag tycker inte det är oetiskt att sälja till högstbjudande om det är stort intresse, varför bråka om det?
Håller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.
 

Apansson

Torpare
Håller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.
Den som mailar först får köpa den, det är det enda som är moraliskt korrekt i detta läget. Har du lagt ut den från ett pris och det inte står "eller högstbjudande" så får man stå för det priset. Allt annat är bara grisigt, @Urmakarn
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Håller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.
Som jag ser det så är det ett big issiue att det är ett företag vi pratar om.
Hade man gått ut med: 89k eller till högstbjudande så hade det varit betydligt snyggare.
 
Topp