Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns tokar överallt!Precis som vissa pröjsar premium för snorfina vintageklockor så finns det samlare som pröjsar premium för motsvarande objekt.
Tycker också det är helt galet att betala så mycket premium för ett jäkla urverk men det finns folk för allt![]()
Är det ett auktionshus eller en klockbutik?Mailade Jälmers ur på lunchen och fick svar att "högt tryck på klockan och högsta budet ligger på 95k" :S
Såg att jag hade fått ett till mail då jag ifrågasatte om det är budgivning på klockan eller priset han nämnt i annonsen och fick svar;Ingen som ringt och frågat ?
Hahaha på riktigt? Så då är den alltså inte såld och han har startat en budgivning. Känns seriöst.Mailade Jälmers ur på lunchen och fick svar att "högt tryck på klockan och högsta budet ligger på 95k" :S
Försökte ringa igår när annonsen dök upp men antagligen la han upp annonsen hemma och har telefonnumret i annonsen enbart på jobbet kan jag tro.Ingen som ringt och frågat ?
Jo han påstår det i andra mailet jag fick av honom. "Såld till en nöjd kund"Hahaha på riktigt? Så då är den alltså inte såld och han har startat en budgivning. Känns seriöst.
Försökte ringa igår när annonsen dök upp men antagligen la han upp annonsen hemma och har telefonnumret i annonsen enbart på jobbet kan jag tro.
Jag är lite förvirrad så om någon har ett bra svar på det här så skulle det uppskattas. Det han säljer är en sport klocka i stål, i det här fallet en GMT. Om du köper motsvarigheten idag, en 116710 idag och låter den ligga i ett kassaskåp i 8 år skulle den vara värd lika mycket som den här då? Förstår inte hur den kan bli så "Premium"?
Tydligen! Eftersom det var "högt tryck på den" så som jag förstod det i maiDen låg alltså på Blocket för drygt 89k, sen blev det helt plötsligt ett budförfarande?
Tur att han inte säljer hämtpizza!
Så tolkar jag det så som han svarade på mitt mailDen låg alltså på Blocket för drygt 89k, sen blev det helt plötsligt ett budförfarande?
Tur att han inte säljer hämtpizza!
Vad är det för förbannad affärsmoral? Om man har lagt ut en vara för xxxkr och inte nämnt en stavelse om budgivning så får man väl stå för det!Lite som jag trodde då... lägg ut den för ett lägre pris, och sälj till den som bjuder mest.
Kanske något för @Af Sjodahl ? Han och Jälmer har ju gjort business förr.![]()
Hehe bra där @Af Sjodahl. Det är viss skillnad mellan att vara manlig och en komplett nöt !Haha...nog för att jag är sjuk i huvudet, men så jäkla sjuk i huvudet kommer jag nog aldrig bli att jag betalar 90 loppor för en 16710, oavsett vad det sitter för caliber i skiten. Att någon betalade 95k för den gör att man undrar vart världen är på väg, att den skulle vara värd 150k är för mig helt jävla otroligt!
Hehe bra där @Af Sjodahl. Det är viss skillnad mellan att vara manlig och en komplett nöt !
Skadar ännu mer, går det?Det skadar bara hans rykte ännu mer genom att ha budgivning.
Ja har man (för mkt) pengar så varför inte. Personligen hade jag nog sålt den och tjänat några tuss. Bruksa hade jag gjort om det var en standard gmt för 50k.Vad jag förstått så är den såld söderut till en som kommer att använda klockan och inte låta den ligga i bankfack som en investering.
Sant iofs.Skadar ännu mer, går det?
Jag tycker inte det är oetiskt att sälja till högstbjudande om det är stort intresse, varför bråka om det?
Håller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.Jag tycker inte det är oetiskt att sälja till högstbjudande om det är stort intresse, varför bråka om det?
Den som mailar först får köpa den, det är det enda som är moraliskt korrekt i detta läget. Har du lagt ut den från ett pris och det inte står "eller högstbjudande" så får man stå för det priset. Allt annat är bara grisigt, @UrmakarnHåller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.
Som jag ser det så är det ett big issiue att det är ett företag vi pratar om.Håller med. Är det flera spekulanter som mailat under kvällen så hur ska man annars rättvist sålla. Ska den som skickade mail 3,5 minut före den andra få köpa den då eller den som "vill ha" den mest och betalar högst. Hade förmodligen gjort likadant som företagarn i fråga ifall det är så stort intresse. Visst om det bara är ett par stycken då hade jag nog låtit första bästa få köpa men på denna var det säkerligen minst 5-6 pers som visat intresse.