• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Obehagliga köpare (Blocket)

CbbLe

Omega
@CbbLe du har väl en sköning eller två?
Jajamän. Man ska alltid googla folks mail-addresser/namn när man handlar på blocket.
Den första personen som bjöd på min klocka visade sig vara dömd för yxrån med grov misshandel och lite övriga trevliga åtalspunkter. Blev inget mailsvar där inte.
Den andra personen sysslade med id-stölder enligt lite googlande. Efter vi hade kommit överens om pris osv ville han ha mitt körkort skannat för att skriva köpeavtal, "jo tjena" tänkte jag. Jag föreslog att använda blocket paketet men då ville han plötsligt inte längre köpa klockan.:rolleyes:

Ska träffa en person nu på fredag som inte gett negativa utslag på googlingar och verkar trevlig. Kommer säkert visa sig vara massmördare.:bag::pirate:
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tack för varningen @Magido, man kan aldrig vara nog försiktig nu för tiden.
Som några redan nämnt kan det vara en bra idé att välja en offentlig plats där det finns folk och kanske även kameraövervakning när man ska bestämma träff med en potentiell köpare.
 
Jajamän. Man ska alltid googla folks mail-addresser/namn när man handlar på blocket.
Den första personen som bjöd på min klocka visade sig vara dömd för yxrån med grov misshandel och lite övriga trevliga åtalspunkter. Blev inget mailsvar där inte.
Den andra personen sysslade med id-stölder enligt lite googlande. Efter vi hade kommit överens om pris osv ville han ha mitt körkort skannat för att skriva köpeavtal, "jo tjena" tänkte jag. Jag föreslog att använda blocket paketet men då ville han plötsligt inte längre köpa klockan.:rolleyes:

Ska träffa en person nu på fredag som inte gett negativa utslag på googlingar och verkar trevlig. Kommer säkert visa sig vara massmördare.:bag::pirate:

Haha fyfan! Mardröm....
Önskar dig lycka till med köparen iallafall ;) Hoppas det inte är en riktig psykopat.
 
Äschh! Det största problemet med klockförsäljning (För Skatteverket) lär nog vara alla företag som beställer klockorna utomlands (Drar momsen) och säljer dom vidare.
Men det är mer sällan än vanligt att momsen kommer in i andra ändan...
 
Topp