• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OBG?

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
OWG är det många som funderar på om det skulle fungera. Men jag har en annan fråga till er lite mer erfarna rävar. Jag trillade som bekant ned i klockträsket för cirka ett år sedan. (Det var Dixie som knuffade mig, vänligt men bestämt) Hur många av er som har flippat ett par år håller er till ett märke? (One Brand Guy/Girl) ;)

Den gode @afsjödahl har ju förutom lingon i korgen en hel del vackra Rollar (Med lugholes) Kör du bara på Rolex nu för tiden eller är du otrogen med andra märken. De flesta av de ”större” märkena har ju klockar som passar alla tillfällen, dressat, dykare, pilot etc.

Eller finns det fler av er som har börjat som har tänkt er att hålla sig till ett märke.

Jag är personligen för ny i branschen för att vilja begränsa mig på något sätt. Sitter precis med min första Breitling och är hur nöjd som helst. Nästa projekt blir kanske en Ingy från IWC…

Så ni som är trogna ett märke, kommer det av att ni har provat er runt i träsket och har hittat ”hem” eller är det av andra anledningar.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag vill testa olika. Har olika. Vill hellre ha bredd i look, märke, stl mm. Däremot så lutar det kanske åt ett visst håll. Iaf nu :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har kollat runt som tusan men det enda som verkligen tilltalar mig är Rolex. Sneglar dock på en AP men fan vet om jag kommer att gilla den. När jag blir gammal kommer jag dock att skaffa mig en PP eller Lange på läder.
 

Jonaz

Rolex
Jag kan gilla OBG-tänket.
Har en förkärlek att köpa klockor i "par", även om mina enda par just nu är tag heuers och Seiko.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länge såg klocklådan ut så här:

Klockor är som det mesta annat, ju mer man kan om ett märke ju mer snöar man in sig. När man däremot upptäcker andra märken så ökar viljan att testa annat och då är man bara dum om man likt en tjurig gammal gubbe håller fast vid ett specifikt märke bara för saken skull.

Jag tycker det är sjukt nice när andra snöar in fullständigt på ett märke eller till och med en modell men personligen väljer jag hellre det jag finner bäst för stunden.

Min låda innehåller just nu Casio, SEIKO,JLC
och Omega. Jag hade såklart kunnat hålla mig till enbart ett märke men ser inte riktigt vitsen med det.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Länge såg klocklådan ut så här:

Klockor är som det mesta annat, ju mer man kan om ett märke ju mer snöar man in sig. När man däremot upptäcker andra märken så ökar viljan att testa annat och då är man bara dum om man likt en tjurig gammal gubbe håller fast vid ett specifikt märke bara för saken skull.

Jag tycker det är sjukt nice när andra snöar in fullständigt på ett märke eller till och med en modell men personligen väljer jag hellre det jag finner bäst för stunden.

Min låda innehåller just nu Casio, SEIKO,JLC
och Omega. Jag hade såklart kunnat hålla mig till enbart ett märke men ser inte riktigt vitsen med det.

Snygg lineup. Täcker in det mesta där...

Framför allt så förändras inriktningen och intresset över tid. När jag började titta på klockor så var det en Omega AT som stod högst på listan. Kom ihåg att jag tittade på bilder som någon postat på en AP RO och tänkte. "Fy tusan vilken fyrkantig styggelse" medans jag nu ett år senare är inne på en annan Genta nämligen Ingyn.
 

UncleBear

Panerai
Länge såg klocklådan ut så här:

Klockor är som det mesta annat, ju mer man kan om ett märke ju mer snöar man in sig. När man däremot upptäcker andra märken så ökar viljan att testa annat och då är man bara dum om man likt en tjurig gammal gubbe håller fast vid ett specifikt märke bara för saken skull.

Jag tycker det är sjukt nice när andra snöar in fullständigt på ett märke eller till och med en modell men personligen väljer jag hellre det jag finner bäst för stunden.

Min låda innehåller just nu Casio, SEIKO,JLC
och Omega. Jag hade såklart kunnat hålla mig till enbart ett märke men ser inte riktigt vitsen med det.
Vafalls, har du släppt din Tudor?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag vill gärna låta bli att begränsa mig och ge alla en chans - skönhet kommer i så många olika skepnader. Varför begränsa sig när det finns kärlek så det räcker till alla. (Ja, jag pratar klockor/materiella ting nu. Något annat skulle, fullt förståeligt, göra min fru tokig.)
 
Topp