• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
För att få 3 års garanti på sin klocka behöver man först registrera sin klocka på Audemars Piguet´s hemsida som sedan skickar en sticker till adressen ni valt.
Denna sticker ska sedan fästas i garantiboken och lämnas in tillsammans med klocka hos valfri AP AD eller SC som utför en täthets service och stämplar och daterar 3 års stickern.

Det är dock endast modeller som bygger på ultra thin Cal 2121 som i dagsläget behöver skickas till SC för åtgärd.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
För att få 3 års garanti på sin klocka behöver man först registrera sin klocka på Audemars Piguet´s hemsida som sedan skickar en sticker till adressen ni valt.
Denna sticker ska sedan fästas i garantiboken och lämnas in tillsammans med klocka hos valfri AP AD eller SC som utför en täthets service och stämplar och daterar 3 års stickern.

Det är dock endast modeller som bygger på ultra thin Cal 2121 som i dagsläget behöver skickas till SC för åtgärd.

Klart och tydligt, tackar!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För att få 3 års garanti på sin klocka behöver man först registrera sin klocka på Audemars Piguet´s hemsida som sedan skickar en sticker till adressen ni valt.
Denna sticker ska sedan fästas i garantiboken och lämnas in tillsammans med klocka hos valfri AP AD eller SC som utför en täthets service och stämplar och daterar 3 års stickern.

Det är dock endast modeller som bygger på ultra thin Cal 2121 som i dagsläget behöver skickas till SC för åtgärd.
Vill inte vara otrevlig men det stämmer inte. I årskiftet uppdaterade AP sin kundportal och sina rutiner, de har slutat skicka ut klistermärken via post. Det räcker med att man registrerar sig på deras hemsida och allt sker digitalt. Man kan inte längre ens ange hemadress när man registrerar konto eller klocka hos AP, bara land och e-post.
Jag har själv köpt en ny AP i år och registrerat den.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Var en kortare/nån månads väntetid på 15400:an hos nymans när jag var förbi för några veckor sen.
Ok, inte farligare än så. Var inne hos en AD i Bangkok som hade en inne och till riktigt bra pris. Blev lite sugen men borde ta det lite lugnt med inköp ett tag så jag får väl ta och hoppa över det den här gången.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Börjar bli kallt ute nu. Bild tagen igår dock men
DSC_0194.JPG
lika kyligt idag...

Pinsamt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ok, inte farligare än så. Var inne hos en AD i Bangkok som hade en inne och till riktigt bra pris. Blev lite sugen men borde ta det lite lugnt med inköp ett tag så jag får väl ta och hoppa över det den här gången.
Hade de några med blå tavla inne? Jag är lite nyfiken på tillgängligheten på de med blå tavla...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kolla chrono, finns inte många i europa alls. Jag har dock ingen aning om hur lättflippade de är.
De har stängt nu och jag har ett tidigt flyg härifrån imorgon så blir inget idag men om den mot förmodan är kvar om en vecka så blir det nog att ta den, om inte annat så kan man tjäna några tusen på att flippa den om jag inte vill behålla den själv.
 

Kronan

Omega
Någon som vet hur man som vanlig dödlig bär sig åt för att köpa 15202 ny i Sverige? Var inne på Nymans och pratade med någon relativt okunnig kvinna där som hintade om att kön var väldigt lång. Hon verkade inte intresserad av att sälja den helt enkelt. Hon sa istället att 15300 (hon nämnde även 15400, vilken dock ej är aktuell för mig) fanns för kortade leveranstid, vilken listade 130' enligt henne. Mig veterligen slutade den tillverkas för några år sedan. Efter det kände jag att det inte var någon riktig idé att diskutera saken vidare.

Är det någon som är mer insatt som ungefär vet hur lång kötiden är på 15202? Den listar 221' på deras hemsida, men har för mig att hon nämnde ett något lägre pris. Någon som har koll på vad den verkligen listar hos dom?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som vet hur man som vanlig dödlig bär sig åt för att köpa 15202 ny i Sverige? Var inne på Nymans och pratade med någon relativt okunnig kvinna där som hintade om att kön var väldigt lång. Hon verkade inte intresserad av att sälja den helt enkelt. Hon sa istället att 15300 (hon nämnde även 15400, vilken dock ej är aktuell för mig) fanns för kortade leveranstid, vilken listade 130' enligt henne. Mig veterligen slutade den tillverkas för några år sedan. Efter det kände jag att det inte var någon riktig idé att diskutera saken vidare.

Är det någon som är mer insatt som ungefär vet hur lång kötiden är på 15202? Den listar 221' på deras hemsida, men har för mig att hon nämnde ett något lägre pris. Någon som har koll på vad den verkligen listar hos dom?
I och med att Nymans är enda AD för AP, så blir det svårt att lösa det hos dem kan jag tänka mig.

Om du vill ha inplastat, men inte nödvändigtvis från AD så finns det flera tillvägagångssätt.
 

Whedda

Rolex
Någon som vet hur man som vanlig dödlig bär sig åt för att köpa 15202 ny i Sverige? Var inne på Nymans och pratade med någon relativt okunnig kvinna där som hintade om att kön var väldigt lång. Hon verkade inte intresserad av att sälja den helt enkelt. Hon sa istället att 15300 (hon nämnde även 15400, vilken dock ej är aktuell för mig) fanns för kortade leveranstid, vilken listade 130' enligt henne. Mig veterligen slutade den tillverkas för några år sedan. Efter det kände jag att det inte var någon riktig idé att diskutera saken vidare.

Är det någon som är mer insatt som ungefär vet hur lång kötiden är på 15202? Den listar 221' på deras hemsida, men har för mig att hon nämnde ett något lägre pris. Någon som har koll på vad den verkligen listar hos dom?

Nymans får ca 1 per år och har mer än 10 pers i kö på den...mitt råd är att köpa från annan ort i nyskick om det är den modellen du är ute efter. Finns från ca 185-200k runt om i världen
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet hur man som vanlig dödlig bär sig åt för att köpa 15202 ny i Sverige? Var inne på Nymans och pratade med någon relativt okunnig kvinna där som hintade om att kön var väldigt lång. Hon verkade inte intresserad av att sälja den helt enkelt. Hon sa istället att 15300 (hon nämnde även 15400, vilken dock ej är aktuell för mig) fanns för kortade leveranstid, vilken listade 130' enligt henne. Mig veterligen slutade den tillverkas för några år sedan. Efter det kände jag att det inte var någon riktig idé att diskutera saken vidare.

Är det någon som är mer insatt som ungefär vet hur lång kötiden är på 15202? Den listar 221' på deras hemsida, men har för mig att hon nämnde ett något lägre pris. Någon som har koll på vad den verkligen listar hos dom?
15300 kan de omöjligt få fram en, kommer du ihåg namnet på henne du pratade med? Listpriset på hemsidan stämmer. Du skulle kunna gå till luxurywatches och fråga om de kan skaka fram en ny genom sina kontaktnät
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet hur man som vanlig dödlig bär sig åt för att köpa 15202 ny i Sverige? Var inne på Nymans och pratade med någon relativt okunnig kvinna där som hintade om att kön var väldigt lång. Hon verkade inte intresserad av att sälja den helt enkelt. Hon sa istället att 15300 (hon nämnde även 15400, vilken dock ej är aktuell för mig) fanns för kortade leveranstid, vilken listade 130' enligt henne. Mig veterligen slutade den tillverkas för några år sedan. Efter det kände jag att det inte var någon riktig idé att diskutera saken vidare.

Är det någon som är mer insatt som ungefär vet hur lång kötiden är på 15202? Den listar 221' på deras hemsida, men har för mig att hon nämnde ett något lägre pris. Någon som har koll på vad den verkligen listar hos dom?

Nu blev jag lite nyfiken, så säljaren menade att en ny 15300 listade 130 000, och hade kort leveranstid?

Visst det är inte helt omöjligt att få fram en NOS, men de som lyckas får privat ringa ett par AP butiker runt om i världen först. Eller vänta på lista. Så det är låga odds. Har en känsla av att den säljaren inte hade så bra koll egentligen.

Listpriset på 15202:an stämmer dock, fast kötiden är rätt lång.
 
Senast ändrad:
Topp