Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för modell, vad är fel på den?Kollegan har en G-shock som är trasig. Finns det något bra ställe att serva/reparera dessa?
Det ska vara någon G-shock som fått in vatten. Han säger att den laddar som den ska iaf. (Solar?)Vad är det för modell, vad är fel på den?
Vissa saker kan man fixa på 2 minuter ;-)
Hmm… om det är solar men har på nåt sätt fått in vatten då är den väldigt gammal.Det ska vara någon G-shock som fått in vatten. Han säger att den laddar som den ska iaf. (Solar?)
Tack, jag vidarebefordrar dettaHmm… om det är solar men har på nåt sätt fått in vatten då är den väldigt gammal.
Kanske är batteriet bytt, om det är en screwback då har baklocket inte skruvats in ordentligt.
Kanske är det bara lite fukt på insidan av glaset pga den snabba temperaturändringen…
Om allt funkar som det ska annars, då är det bästa att öppna baklocket, ta ut modulen och låta allt torka i en skål med ris över natten.
Smörja in O-ringen med silikon och sätta allt tillbaka.
Riktigt bra! Vad är det för REF och storlek på den?Senaste tillskottet i samlingen:
![]()
Jag håller med! LTP-B165L-2BVEF. 34,5mm x 24,5mmRiktigt bra! Vad är det för REF och storlek på den?
Får köpa en sån till FruBr så kan jag låna den sen.Jag håller med! LTP-B165L-2BVEF. 34,5mm x 24,5mm
Casio WS-1700 ser intressant ut.
![]()
Casio America releases WS1700H series with tide and moon graphs and 10-year battery - G-Central G-Shock Fan Site
There's something about the Casio WS-1700H that makes it an iconic series right off the bat. Perhaps it's because it looks somewhat like a heavy duty versionwww.g-central.com
Intryck & omdöme så här långt?
Gillar retro utseendet. Den är lagom stor och sitter perfekt på min handled. Bra och tydlig display. Enda jag inte gillar är att av någon konstig anledning så är dual time i 12h visning istället för 24h.Intryck & omdöme så här långt?
Gillar utseendet!
Jag skulle säga att den är lika tuff som en G-Shock square. Gillar retro cool utseendet. Den sandfärgad är snygg! Köööp!!Gillar utseendet!
Är det bara utseendet eller den borde vara minst hälften så tålig som en square?
Mycket möjligt att jag KÖÖÖÖÖÖÖPer den beigefärgade.....
..... jag rättar till mig här.... jag SKA KÖÖÖÖÖPa den beigefärgade
Big boy.Gillar utseendet!
Är det bara utseendet eller den borde vara minst hälften så tålig som en square?
Mycket möjligt att jag KÖÖÖÖÖÖÖPer den beigefärgade.....
..... jag rättar till mig här.... jag SKA KÖÖÖÖÖPa den beigefärgade
Tuff ju! Bra att dom skyltar med "tide graph" och "moon phase" ist för "10 year battery" på bezelen.Big boy.![]()
![]()
Oj, den verkar vara stor som King...Big boy.![]()
![]()
Inte lika stor som en King men större än en square i alla fall.Oj, den verkar vara stor som King...
Den gråa verkar inte kommer hit. Vi får bara den svarta och beigea.Den gråa och den beige borde byta modul med varandra:
Beige klocka, öga och gul text
Grå klocka, grön öga och grön text
![]()
Ja... snart behöver man inte köpa squares längre (oooo, nu svär jag i kyrkanInte lika stor som en King men större än en square i alla fall.
- Mått (B x H x D)
52,5mm x 48,6mm x 15.2mm
Bandet känns helt OK. Ungefär samma som på min AE-1500WH, kanske känns liiite bättre. Enda felet med klockan är att DT (Dual Time) är helt värdelös. Den visar bara i 12H och utan A/P indikator. Och om man kör 12H så ändrar inte DT från A till P när man ändra tiden i DT. Hur kunde Casio inte har upptäckt felet undrar man.Ja... snart behöver man inte köpa squares längre (oooo, nu svär jag i kyrkan).... men de här nya Casios har mer intressanta tavlor och väger under 50 gram.
Den enda nackdelen är väl bandet som känns lite billigare och styvare.
........... å andra sidan.... det är inga squares..![]()