Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
JB Champion och Epsa är bra grejer det!!!Mora Sea-Cup EPSA
Vad är syftet med de där 90° strecken? Ser ut som en halv ”crosshair”? Jag gillade det! Otrolig klocka och väldigt fin ”flatlink”-länk!!!Första intrycket är mycket gott trots lite dåligt ljus och kamera! Buren Waterman med slimmed Compressor-boett, snäpplock och original Gay Frères-länk. Återkommer i helgen med lite bättre bilder!
Jag tror syftet bara är symboliskt; hårkors=precision! Tack, helheten är bland det bästa jag ägt oavsett prisnivå!Vad är syftet med de där 90° strecken? Ser ut som en halv ”crosshair”? Jag gillade det! Otrolig klocka och väldigt fin ”flatlink”-länk!!!
Nu vet jag inte vad du köpte den för, men spontant känns den inte som så ”billig”? Lätt 10-15’ eller? Speciellt med länken? Du behöver ej skriva vad den kostade bara jag som spekulerar i text.Jag tror syftet bara är symboliskt; hårkors=precision! Tack, helheten är bland det bästa jag ägt oavsett prisnivå!
Jo, det är ju den nivån minst! Jag tänker mer att den är minst lika cool som en Seamaster eller IWC Ingenieur på länk från samma tidsperiod. Och då pratar vi ju om andra pengar;-)Nu vet jag inte vad du köpte den för, men spontant känns den inte som så ”billig”? Lätt 10-15’ eller? Speciellt med länken? Du behöver ej skriva vad den kostade bara jag som spekulerar i text.
Inte för en seamaster? Men en Ingeniur, javisst! Den får mig mest att tänka på en certina ds med cross hair-dial eller en Rolle 1016 däremot? Mer än bara en ”sportig”-klocka?Jo, det är ju den nivån minst! Jag tänker mer att den är minst lika cool som en Seamaster eller IWC Ingenieur på länk från samma tidsperiod. Och då pratar vi ju om andra pengar;-)
Inte för en seamaster? Men en Ingeniur, javisst! Den får mig mest att tänka på en certina ds med cross hair-dial eller en Rolle 1016 däremot? Mer än bara en ”sportig”-klockaJo, det är ju den nivån minst! Jag tänker mer att den är minst lika cool som en Seamaster eller IWC Ingenieur på länk från samma tidsperiod. Och då pratar vi ju om andra pengar;-)
Ja, du har rätt! Semasters är nog mer prisvärda. Bra analogi till Certina DS; typ en 5801-113!Inte för en seamaster? Men en Ingeniur, javisst! Den får mig mest att tänka på en certina ds med cross hair-dial eller en Rolle 1016 däremot? Mer än bara en ”sportig”-klocka?
Ja, du har rätt! Semasters är nog mer prisvärda. Bra analogi till Certina DS; typ en 5801-113!
Lite närbilder:Första intrycket är mycket gott trots lite dåligt ljus och kamera! Buren Waterman med slimmed Compressor-boett, snäpplock och original Gay Frères-länk. Återkommer i helgen med lite bättre bilder!