Haha wow, det där var vackra ord!Lätt i topp 10 läckraste vintageklockorna på KS i min mening!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha wow, det där var vackra ord!Lätt i topp 10 läckraste vintageklockorna på KS i min mening!
Den som söker skall finna! Det är mycket det som är kul med vintage tycker jag iaf! Att mycket av det man har samlat på sig inte bara går att gå in och köpa i butik. Om man inte letar aktivt kan det gå ett liv utan att länk och klocka dyker upp för dig men med aktivt sökande kan man kamma 0 ett bra tag för att sedan säga bom iform av auktion från ingenstans! Det är då man får puls och börjar bevaka trådar på KS och går på nålar ..(ja det hände mig rätt nyligen) Grattis till asball klocka och länk!Tack Anders, uppskattar verkligen det du skriver!
Ja, länken blev pricken över i och helt sjukt att jag lyckades hitta en NOS för varken klockan eller länken är lätta att hitta idag!
Tack broder,Den som söker skall finna! Det är mycket det som är kul med vintage tycker jag iaf! Att mycket av det man har samlat på sig inte bara går att gå in och köpa i butik. Om man inte letar aktivt kan det gå ett liv utan att länk och klocka dyker upp för dig men med aktivt sökande kan man kamma 0 ett bra tag för att sedan säga bom iform av auktion från ingenstans! Det är då man får puls och börjar bevaka trådar på KS och går på nålar ..(ja det hände mig rätt nyligen) Grattis till asball klocka och länk!
Hur vet man att det är en EPSA-boett?Ett antal kompressor-boetter har passerat genom åren, men jag fattade ganska nyligen att en av mina absoluta favoriter i samlingen har en Erwin Piquerez SA (EPSA)-boett. Det är en Breitling 765 från 1946 med en maffig 38mm boett med den udda bandbredden 21mm. Så redan innan kompressorn kom så gjorde firman fina vattentäta boetter!
Genom Bretiling-experten Fred Mandelbaums (watchfred) forskning om tidiga Breitling. Han har haft tillgång till Breitlings arkiv och annat material och kunnat se varifrån Breitling beställde boetter till olika modeller! Jag har precis beställt hans bok Premier Story, som ganska nyligen kom ut. Han vet nog mest i hela världen om tidiga Breitling och har varit involverad när re-issues designats (t.ex. Premier).Hur vet man att det är en EPSA-boett?
Cool!Genom Bretiling-experten Fred Mandelbaums (watchfred) forskning om tidiga Breitling. Han har haft tillgång till Breitlings arkiv och annat material och kunnat se varifrån Breitling beställde boetter till olika modeller! Jag har precis beställt hans bok Premier Story, som ganska nyligen kom ut. Han vet nog mest i hela världen om tidiga Breitling och har varit involverad när re-issues designats (t.ex. Premier).
Här är ett exempel på det jag nämnde ovan, en Enicar Sherpa från 1960:Cool!
För hittar man inte dykar-loggan så det sällan det står EPSA på boetterna tror jag.
Har sett på ett förgylla Enicar, och även en förgylld Nivada, att det stått EPSA ingraverat tillsammans med 20 my guld.
Första gången jag ser den typen av märkning!Här är ett exempel på det jag nämnde ovan, en Enicar Sherpa från 1960:
Här några till:Första gången jag ser den typen av märkning!
Men skilja på ommålade och originaltavlor kan han inte. Inte heller stå för sitt ord.Genom Bretiling-experten Fred Mandelbaums (watchfred) forskning om tidiga Breitling. Han har haft tillgång till Breitlings arkiv och annat material och kunnat se varifrån Breitling beställde boetter till olika modeller! Jag har precis beställt hans bok Premier Story, som ganska nyligen kom ut. Han vet nog mest i hela världen om tidiga Breitling och har varit involverad när re-issues designats (t.ex. Premier).
Har lärt mig känna igen den boetten, men visste inte att det var EPSA.Ett antal kompressor-boetter har passerat genom åren, men jag fattade ganska nyligen att en av mina absoluta favoriter i samlingen har en Erwin Piquerez SA (EPSA)-boett. Det är en Breitling 765 från 1946 med en maffig 38mm boett med den udda bandbredden 21mm. Så redan innan kompressorn kom så gjorde firman fina vattentäta boetter!
Hm, jag anar att du vet något som kanske inte alla vet…..Men skilja på ommålade och originaltavlor kan han inte. Inte heller stå för sitt ord.
Brukar spy galla över hen, får nog snart släppa det. Men speciellt kunnig är hen inte.Hm, jag anar att du vet något som kanske inte alla vet…..
Grymt snyggt!Blir ett lite udda tillskott i tråden, två av mina intressen kombinerade. I brist på annat att måla, varför inte en klocka?
Slängde även in en "riktigt" Supercompressor i bild så den passar här
Sjukt snyggt och valet av denna unika SuperCompressor var ju klockrent, hepp!Jag tog en vanlig linjal, radien är så pass stor så det blir bra mått om man bara delar på 5
Ja den skulle man ju haft med egentligen! Tänkte inte på det då min referensbild inta visade denSjukt snyggt och valet av denna unika SuperCompressor var ju klockrent, hepp!
Man bara vill se en dubbel lollipop visare på väg fram där med!
Du får kolla på min UD....Ja den skulle man ju haft med egentligen! Tänkte inte på det då min referensbild inta visade den