• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

nissehult

Patek
2-Faktor
Införskaffade mig en club campus för en ca två månader sedan som jag inte har visat upp förrän nu. Har suktat efter den här modellen väldigt länge och till slut kunde jag inte hålla mig. Kunde inte vara mer nöjd. Valde den med glasbaksida vilket känns helt rätt, man blir lika glad varje gång man vänder på klockan.
PXL_20210107_125844806.PORTRAIT.jpg
PXL_20210107_122513505.PORTRAIT.jpg
PXL_20210106_101551463.PORTRAIT.jpg
Snyggt. Och ett jäkligt skönt band är det.
 

Vigfor

Omega
Stod i verkstaden och snickrade lite och bestämde mig för att göra några ”stilleben”. Kände mig oerhört grabbig/nördig när jag stod där och tog dem men blev trots allt ganska nöjd! Detta är helt utan redigering direkt från kameran så det finns förbättringspotential!
 

Bilagor

  • F7828DB6-D26A-4EB9-BD5A-E5E4EE3A4420.jpeg
    F7828DB6-D26A-4EB9-BD5A-E5E4EE3A4420.jpeg
    421.2 KB · Visningar: 75
  • C90C35F4-0ED0-4FF8-B90C-BD39DFADA3A4.jpeg
    C90C35F4-0ED0-4FF8-B90C-BD39DFADA3A4.jpeg
    252.5 KB · Visningar: 69

BrianFallon

KS Explorers Club
137339431_763743157576418_1640233619042715152_n.jpg
Nu när klockan är tillbaka från Nomos efter de åtgärdat lite skönhetsfel så är gångreservsindikatorn "fel". På bilden har klockan stannat och den visar inte helrött, samt när jag vrider upp klockan kan jag vira rätt mycket efter att mätaren är helvit. Har mejlat servicefolket på Nomos och frågat om de vill ta tillbaka klockan och korrigera detta...
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
137339431_763743157576418_1640233619042715152_n.jpg
Nu när klockan är tillbaka från Nomos efter de åtgärdat lite skönhetsfel så är gångreservsindikatorn "fel". På bilden har klockan stannat och den visar inte helrött, samt när jag vrider upp klockan kan jag vira rätt mycket efter att mätaren är helvit. Har mejlat servicefolket på Nomos och frågat om de vill ta tillbaka klockan och korrigera detta...
Vad störigt, hur länge var klockan iväg?
 

Vigfor

Omega
137339431_763743157576418_1640233619042715152_n.jpg
Nu när klockan är tillbaka från Nomos efter de åtgärdat lite skönhetsfel så är gångreservsindikatorn "fel". På bilden har klockan stannat och den visar inte helrött, samt när jag vrider upp klockan kan jag vira rätt mycket efter att mätaren är helvit. Har mejlat servicefolket på Nomos och frågat om de vill ta tillbaka klockan och korrigera detta...

1FF70C57-0F4F-4A36-B077-94CA203F85B6.jpeg

Fick du något svar från serviceavdelningen? Du verkar inte vara den enda med problem med gångreservsindikatorn! Här från FB-gruppen ”Nomos Watch Club”.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
1FF70C57-0F4F-4A36-B077-94CA203F85B6.jpeg

Fick du något svar från serviceavdelningen? Du verkar inte vara den enda med problem med gångreservsindikatorn! Här från FB-gruppen ”Nomos Watch Club”.
Min är inlämnad på Franks och ska skickas till tyskland. Sen kommer de skicka klockan direkt hem till mig. Får se vad jag hittar för fel när jag väl får tillbaka den :D
 

Vigfor

Omega
Håller med om att den är väldigt fin! Kanske har priset något med att den inte är så vanlig på forumet att göra? När man kommer upp i 3000EUR så finns det så mycket andra bra alternativ. Hade den bara varit några 1000-lappar billigare tror jag det hade blivit en hit! Men visst, det kostar naturligtvis att utveckla och tillverka allt inhouse.
 

Ryrik

Breitling
Håller med om att den är väldigt fin! Kanske har priset något med att den inte är så vanlig på forumet att göra? När man kommer upp i 3000EUR så finns det så mycket andra bra alternativ. Hade den bara varit några 1000-lappar billigare tror jag det hade blivit en hit! Men visst, det kostar naturligtvis att utveckla och tillverka allt inhouse.
Visst är det nog så också! Ser iallafall ut som att de brukar finnas tillgängliga på C24 för rätt mycket billigare än så. :)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Hej, stora problem med min Worldtimer som jag bytt till mig, stannar mer eller mindre oavbrutet. Detta gäller oavsett om jag har den på handen eller försöker manuellt, något knep eller annorlunda man måste göra mot övriga märken?? Känns jäkligt surt och svårt att lämna in klockan för koll när man inte bor nästgårds till Stockholm. Klocka är uttagen. 03/2020...
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Hej, stora problem med min Worldtimer som jag bytt till mig, stannar mer eller mindre oavbrutet. Detta gäller oavsett om jag har den på handen eller försöker manuellt, något knep eller annorlunda man måste göra mot övriga märken?? Känns jäkligt surt och svårt att lämna in klockan för koll när man inte bor nästgårds till Stockholm. Klocka är uttagen. 03/2020...
Man kan enbart vrida upp manuellt cirka 2 varv sedan känns det som det släpper. Blir absolut ingen reserv för stoppar ganska omgående efteråt, oavsett om man har den på handen eller ej.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Man kan enbart vrida upp manuellt cirka 2 varv sedan känns det som det släpper. Blir absolut ingen reserv för stoppar ganska omgående efteråt, oavsett om man har den på handen eller ej.
Nu har jag ingen erfa av Nomos (tyvärr men det skall åtgärdas vid tillfälle..) men spontant låter det ju som ett fel på uppdrag/gångfjäder?
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Hej, stora problem med min Worldtimer som jag bytt till mig, stannar mer eller mindre oavbrutet. Detta gäller oavsett om jag har den på handen eller försöker manuellt, något knep eller annorlunda man måste göra mot övriga märken?? Känns jäkligt surt och svårt att lämna in klockan för koll när man inte bor nästgårds till Stockholm. Klocka är uttagen. 03/2020...
Mejla dem på [email protected] och beskriv problemet så kan de skicka en "return label", de kan skicka hem den direkt till dig sen.

Finns info här också: https://nomos-glashuette.com/en/on-our-watches/service
 
Topp