Tachymeter
Basic
Testar ett färgglatt nato som omväxling, faktiskt inte så tokigt .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Neues von NOMOS Glashütte |
Sind Sie schon gespannt, was im Jahr 2021 an Neuheiten aus unserer Manufaktur zu erwarten ist? Genaueres dürfen wir noch nicht verraten, aber wir haben für Sie das ein oder andere entworfen, entwickelt, konstruiert und gefertigt: Halten Sie am 25.02.2021 unsere Website im Blick oder folgen Sie uns auf unseren Social-Media-Kanälen! |
Ny LE Club Automatic i tre färger. Ser nice ut. Men lug2lug 51.1 mm känns lite på gränsen... Iaf för mig...
Ja förmodligen.Blev sugen själv när jag fick mailet men som du säger lär dom verka enorma på allt utom stora handleder
Snyggt med grönt ändå.Ny LE Club Automatic i tre färger. Ser nice ut. Men lug2lug 51.1 mm känns lite på gränsen... Iaf för mig...
Grym trippel! Tack för grymma affärer.Hej alla! Gör debut i denna tråd med denna trippel, en 39.9mm Zürich Weltzeit Nachtblau referens 807, en 36mm Ahoi Neomatik referens 560 och en 33mm Ludwig Enamel White referens 249.
Nomos är ett av mina absoluta favoritmärken och ett av de som återuppväckte mitt klockmärke i modern tid.
Zürich var den första jag införskaffade, tyckte dock initialt att den var lite för stor - efter att ha adopterat bort den till @HaVet71 i en bytesaffär blev dock abstinensen för stor och jag införskaffade snabbt Ahoi:en här på forumet och Ludwig:en på C24. Som om det vore ödet så backade vi bytesaffären (tack igen för en smidig process Havet!) så nu är även Zürichen hemma igen och alla tre känns som kompletterande keepers!
Hur känns viklåset några veckor senare? Jag har också experimenterat med sådant då och då men tycker att just det faktum att det bygger så pass mycket på höjden är svårt att förlika sig med när klockorna i sig är relativt tunna.Fick hem ett paket igår från Nomos innehållandes ett nytt band samt ett ”viklås” som jag tror det heter på svenska ( ? ).
Normal kommer min modell, 1106, med ett svart Shell Cordovan vilket förövrigt är ett utmärkt band. Dock ville jag även ha ett ljusare alternativ så jag beställde det band som normalt kommer med 1107 som standard. Denna är gjord från kossa och inte häst. När jag ändå var i farten ville jag prova på Nomos deployant clasp. Bandet och låset kom monterat vid leverans.
Mina första intryck är att det är sjysst kvalitet på båda artiklarna. Låset bygger lite höjd under handleden men är skapligt bekvämt ändå. Det finns dom som säger att de inte haft samma erfarenhet utav låset så det är nog en chansning huruvida sitter bra på ens egna handled eller inte.
Överlag är jag nöjd då jag ville ha ett lite mer ”casual” utseende på klockan vilket jag tycker kombinationen åstadkommer.
är den 40mm? De bärs jäkla stort, jag tycker min 35mm's är stor ocksåMin första Nomos. Helt fantastisk klocka, men sitter som väntat lite stor på min smala handled. Så kommer att bli en catch and release. Men Nomos är absolut värt alla superlativ som sägs om dem.
Det är en väldigt trevlig reseklocka (Från en som har ägt en vit Zurich Weltzeit)Hej alla.
Jag går och funderar på om inte Zürich Weltzeit kan vara den ultimata reseklockan ändå. Men nog är det läckrare med ordet "Heimat" som anger hemmatiden än ett monopolhus? Fast samtidigt är den midnattsblå tavlan fasligt fin. Därför undrar jag om någon vet ifall den blå tavlan någonsin tillverkats med "Heimat", eller om det är det lilla röda huset man får leva med då?
[Skamlöst lånade bilder]
Då så, då var det löst. Tack så mycket! Är det något mer än estetiska uppdateringar som skiljer generationerna åt?Det är en väldigt trevlig reseklocka (Från en som har ägt en vit Zurich Weltzeit)
Jag tror tyvärr att du får leva med det lilla stiliserade huset om du kör på den blåa urtavlan.
Texten Heimat gällde bara på den första generationen av modellen. När den fick en uppdatering, tillsammans med tillskottet av den blåa tavlan, uppdaterades designen något och det lilla huset blev tillagt.
Ingen orsak!Då så, då var det löst. Tack så mycket! Är det något mer än estetiska uppdateringar som skiljer generationerna åt?