Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte komma på någon gul alls i nuvarande sortiment.Är nöjd med min orient Poseidon är rätt sugen på en till orient av nåt slag.. helst med gul tavla, förslag ?
Mycket bra! Bara att köpa en till låda och fyllaJag kan sluta när som helst.
Trots att King Divers och Co är mer än beroendeframkallande.
Bara några till så...
Jag kan sluta när som helst.
För en icke insatt. Vad är det som är så fantastiskt med king divern då?Jag kan sluta när som helst.
Bara några till så...
Men för faaaaaaaan!Jag kan sluta när som helst.
Bara några till så...
Vilken av dem är det?Men för faaaaaaaan!
En KD1000!
GRAAL!
Edit:// De andra är tokgrymma också men inte riktigt samma habegär.
2-4 på första raden var fantastiska! Berätta merJag kan sluta när som helst.
Bara några till så...
Längst upp till vänster.Vilken av dem är det?
Orients första dykare och därmed en ikon. Första versionen kom 1964.För en icke insatt. Vad är det som är så fantastiskt med king divern då?
Kan inte komma på någon gul alls i nuvarande sortiment.
De jag på rak arm vet har funnits är en limiterad Mako , Orient Star Sat diver (alltså första generation), en m-force, Orient Star Revolver,
och just en gultavlad poseidon.
Begagnat ska de gå att få tag i.
Edit // referenserna kan jag inte i huvudet förutom på makon som borde vara cem65001y.
För en icke insatt. Vad är det som är så fantastiskt med king divern då?
2-4 på första raden var fantastiska! Berätta mer
Så otroligt vackra! Fina bilder dessutomFrån mitten på 60-talet och #2 är en Olympia Orient Weekly Diver, handdragen klocka med dag och datumvisning och badbar.
#3 och 4 är Calender Auto Orient Diver, automatiskt uppdrag och endast dagvisning och badbar, perfekt vattentäta enligt Orient.
Bilder som jag tror jag visat förut.
Väldigt fina! Hur dyra/ovanliga är de?
För mig har alltid Orienter haft en speciell plats i mitt hjärta eftersom det var dom som gjorde att jag började intressera mig för klockor.
King Divers tycker jag är skoj helt enkelt, supercharmiga.
Inte så tjocka som många riktiga dykarur vilket gör dom väldigt bärbara.
Jag håller mig till dom gamla som jag tycker är bäst och inte dom här nya ,ofta färgglada, med SK eller KD på tavlan som har väldigt låg charmfaktor
Det är mineral. Går att slipa/polera om man inte vill byta (finns safir att köpa).Drog på länken på min beater efter år med meshlänk, orginallänkem känns väldigt stabil.
Någon som vet någon hemmakur mot repat glas/kristall? Antar att Orient har använt mineralglas och mitt är väldigt repigt efter alla år.