• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tack för svar på både ”Kano” och ”Kamasu”, då är kanon 42 mm (med safir) och kamasun 44 mm (med mineral) om jag fattat er rätt..

Tack för svar på både ”Kano” och ”Kamasu”, då är kanon 42 mm (med safir) och kamasun 44 mm (med mineral) om jag fattat er rätt..
Kamasu är 42 med Safir.
Kano är 44 med mineral.

Inte omöjligt att jag var otydlig alternativt snurrade till det igår. :confused:
Men så är det.

Hade helt klart föredragit Mako 3 och Mako XL 2. Eller ännu bättre, vettiga modellbeteckningar direkt från Orient så de slipper döpas om.

Trots att det är en av mina topp-tre klockor så funderar jag på att eventuellt möjligtvis kanske avyttra min Orient Star ”Explorient” för att ha råd med en mikroklocka jag suktar efter. Vad kan en 38mm gen1 WZ0021er, nyservad, med lång orginallänk tänkas vara värd på köp&sälj?

CC225CD0-0A81-4C06-9F18-71323F8F7FC5.jpeg

Trots att det är en av mina topp-tre klockor så funderar jag på att eventuellt möjligtvis kanske avyttra min Orient Star ”Explorient” för att ha råd med en mikroklocka jag suktar efter. Vad kan en 38mm gen1 WZ0021er, nyservad, med lång orginallänk tänkas vara värd på köp&sälj?

Jag tror ju att du kommer ångra dig om du säljer den där klockan. Väldigt fint skick ser den ut att ha med. Är ganska kass på värden på begagnade orient star, finns andra här som har bättre koll som @Mforce och @Spindel Jag skulle ge ungefär 2k för den, men tror den är värd mer.

Hehe behåll den i samlingen och försök skrapa ihop pengar på annat sätt till den mikro du hade tänkt köpa, vilken är det förresten som du vill köpa. Ingen mikro har vart i närheten av de bättre orient star i min egen samling.
Funderar så det knakar :) Blir nog så att jag behåller den för den är inte helt lätt att få tag i men å andra sidan kan jag få mer än vad jag gav för den så kanske det är värt ändå. Jag lovat mig och min bättre hälft att min samling får rotera och betala sig själv så jag försöker att låta bli att nalla från den vanliga budgeten. Nackdelen är att mina andra klockor som jag valt att lägga ut till försäljning inte säljer :p

Har ingen koll på prisbilden på de där numer.
Gick för bra mkt mindre för några år sen.
Men som du säger dyker inte många upp till salu.
Finns t.ex ingen listad via timepeaks och bara en på Ebay vad jag kan se.
Tror dock du kan få mer på Ebay internationellt än här hemma.

Undrar om det inte var en sån @Spindel var ute efter förr.

Har ingen koll på prisbilden på de där numer.
Gick för bra mkt mindre för några år sen.
Men som du säger dyker inte många upp till salu.
Finns t.ex ingen listad via timepeaks och bara en på Ebay vad jag kan se.
Tror dock du kan få mer på Ebay internationellt än här hemma.

Undrar om det inte var en sån @Spindel var ute efter förr.
Tack :)

Det var lite därför jag tänkte att den var lättsåld då den verkar lite hypad och ändå lite svår att få tag i. Kikade också lite och hittade bara en vit av den nyare versionen med kort länk.
Det jag lyckats leta mig till är att min är mer poppis och dyrare än den och den ligger ju ute för 3250kr plus frakt och moms.

Blir dock inte alls ledsen om jag behåller den för det är en väldigt trevlig klocka :) När jag köpte den gav jag 2000kr och det var från Japan har jag för mig. Mest att jag hoppades att den kanske ökat i värde och på så sätt hjälper mig lite på vägen mot ett nyköp.

Tänkte sälja min Mako USA gen 1 då den tyvärr inte används längre, för hård konkurrens i lådan...
Nån som har en idé vad som är rimligt att lägga ut den för?
IMG_20190331_185610.jpg

Någon postade nyligen en videorecension av Orient GMT:
Jag kan väl hålla med om det mesta som sägs; vad gäller läsbarheten tror jag dock nog att den är bättre på den vita som jag köpte.

Någon som provar de nya 42mm dykarna med safirglas? Har varit på jakt efter en automatisk budgetdyakre ett tag och såg att dessa gick att få tag på för cirka 3k. Någon som har några erfarenheter av dessa?
81UB2170SML._UL1500_.jpg

Tillbaka
Topp