soulbender
Basic
Tack för svar på både ”Kano” och ”Kamasu”, då är kanon 42 mm (med safir) och kamasun 44 mm (med mineral) om jag fattat er rätt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kamasu är 42 med Safir.Tack för svar på både ”Kano” och ”Kamasu”, då är kanon 42 mm (med safir) och kamasun 44 mm (med mineral) om jag fattat er rätt..
Jag tror ju att du kommer ångra dig om du säljer den där klockan. Väldigt fint skick ser den ut att ha med. Är ganska kass på värden på begagnade orient star, finns andra här som har bättre koll som @Mforce och @Spindel Jag skulle ge ungefär 2k för den, men tror den är värd mer.Trots att det är en av mina topp-tre klockor så funderar jag på att eventuellt möjligtvis kanske avyttra min Orient Star ”Explorient” för att ha råd med en mikroklocka jag suktar efter. Vad kan en 38mm gen1 WZ0021er, nyservad, med lång orginallänk tänkas vara värd på köp&sälj?
Du kanske har rätt, attans, jag hade ju bestämt mig
Hehe behåll den i samlingen och försök skrapa ihop pengar på annat sätt till den mikro du hade tänkt köpa, vilken är det förresten som du vill köpa. Ingen mikro har vart i närheten av de bättre orient star i min egen samling.Du kanske har rätt, attans, jag hade ju bestämt mig
Funderar så det knakar Blir nog så att jag behåller den för den är inte helt lätt att få tag i men å andra sidan kan jag få mer än vad jag gav för den så kanske det är värt ändå. Jag lovat mig och min bättre hälft att min samling får rotera och betala sig själv så jag försöker att låta bli att nalla från den vanliga budgeten. Nackdelen är att mina andra klockor som jag valt att lägga ut till försäljning inte säljerHehe behåll den i samlingen och försök skrapa ihop pengar på annat sätt till den mikro du hade tänkt köpa, vilken är det förresten som du vill köpa. Ingen mikro har vart i närheten av de bättre orient star i min egen samling.
Har ingen koll på prisbilden på de där numer.Trots att det är en av mina topp-tre klockor så funderar jag på att eventuellt möjligtvis kanske avyttra min Orient Star ”Explorient” för att ha råd med en mikroklocka jag suktar efter. Vad kan en 38mm gen1 WZ0021er, nyservad, med lång orginallänk tänkas vara värd på köp&sälj?
TackHar ingen koll på prisbilden på de där numer.
Gick för bra mkt mindre för några år sen.
Men som du säger dyker inte många upp till salu.
Finns t.ex ingen listad via timepeaks och bara en på Ebay vad jag kan se.
Tror dock du kan få mer på Ebay internationellt än här hemma.
Undrar om det inte var en sån @Spindel var ute efter förr.
Jag skulle gissa på någonstans i häraden av 2500 kr.Tänkte sälja min Mako USA gen 1 då den tyvärr inte används längre, för hård konkurrens i lådan...
Nån som har en idé vad som är rimligt att lägga ut den för?
Dra av en tusing eller mer så är vi nog närmare sanningen.Jag skulle gissa på någonstans i häraden av 2500 kr.
Å fan, har de tappat så mycket? Kanske jag som är överoptimistisk...Dra av en tusing eller mer så är vi nog närmare sanningen.
Jag har förresten en kompis som kan vara intresserad. Har du bestämt dig för att sälja?Tänkte sälja min Mako USA gen 1 då den tyvärr inte används längre, för hård konkurrens i lådan...
Nån som har en idé vad som är rimligt att lägga ut den för?
Det är gen 1 av mako USA! Det spelar roll för priset.Å fan, har de tappat så mycket? Kanske jag som är överoptimistisk...
Ja, det är förstås så att den nya generationen drar ned priset på den äldre. Personligen tycker jag att den extra kronan kl 2 är charmig på den första varianten.Det är gen 1 av mako USA! Det spelar roll för priset.
Trevlig, är det gamla eller nya urverket?
Gamla verket.Trevlig, är det gamla eller nya urverket?
Har hör att vissa Orient Star hann få nya verket innan namnet ändrades till bara Orient.