• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

S.L

Vacheron
2-Faktor
Trevlig, är det gamla eller nya urverket?
Har hör att vissa Orient Star hann få nya verket innan namnet ändrades till bara Orient.
Läste på lite grann och hittade exempel på det du syftade på, moddad logga (ful som stryk IMO) och nya verket: https://forums.watchuseek.com/f29/o...-yellow-dial-excellent-condition-4931511.html

En liten heads up till alla Orient 300M Sat Diver lovers på KS (finns såna så borde de väl följa denna tråd hoppas jag) är att jag planerar att i hyfsad närtid sälja min gula ovan samt även den orangea versionen,
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Läste på lite grann och hittade exempel på det du syftade på, moddad logga (ful som stryk IMO) och nya verket: https://forums.watchuseek.com/f29/o...-yellow-dial-excellent-condition-4931511.html

En liten heads up till alla Orient 300M Sat Diver lovers på KS (finns såna så borde de väl följa denna tråd hoppas jag) är att jag planerar att i hyfsad närtid sälja min gula ovan samt även den orangea versionen,
NEJ! Den där är ju svintung.
 
Det var en liknande annons jag läste, säljaren där påpekade specifikt att det var en ”mellanmodell”, dvs Orient Star med nya 40N5A-verket!
Tack för svar förresten!
Jag har nog inte råd i dagsläget tror jag men.. att du har både den gula och din orange sat.diver till salu låter ju jätteintressant, har du någon priside satt?
Eller vågar man hoppas på att du väntar lite innan du lägger ut dom? :)))
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om jag fattade det rätt tillverkade de Sat Diver med nya verket och nya Orient Star-tavlan bara en kort period innan de tog beslutet att lyfta bort alla dykare från Orient Star. De ville renodla OS som ett mer dressat märke.
Inte vanliga alls i den skepnaden med andra ord. Sen föredrar jag OS Sat Diver med gamla loggan. Helt klart råare.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Det var en liknande annons jag läste, säljaren där påpekade specifikt att det var en ”mellanmodell”, dvs Orient Star med nya 40N5A-verket!
Tack för svar förresten!
Jag har nog inte råd i dagsläget tror jag men.. att du har både den gula och din orange sat.diver till salu låter ju jätteintressant, har du någon priside satt?
Eller vågar man hoppas på att du väntar lite innan du lägger ut dom? :)))
Ursäkta sent svar.
Nej, måste nog kolla runt lite för att få ett bättre hum om prisnivåerna först. Tror det kan vara svårt dock, de är ju inte supervanliga modeller någon av dem. Lyssnar alltid på förslag ifall nån har en uppfattning(?) och har iofsig inte superbråttom, när jag lägger ut dem beror på när andan faller på och jag får tummen ur.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Om jag fattade det rätt tillverkade de Sat Diver med nya verket och nya Orient Star-tavlan bara en kort period innan de tog beslutet att lyfta bort alla dykare från Orient Star. De ville renodla OS som ett mer dressat märke.
Inte vanliga alls i den skepnaden med andra ord. Sen föredrar jag OS Sat Diver med gamla loggan. Helt klart råare.
Gamla loggan är riktigt bra!
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Orient kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Min första mekansika klocka, mako 2
15564793613444207991023701371770.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Fattar fortfarande inte varför den här floppade och Makon blev en succé.
Den här är bättre.
IMG_20190501_202932.jpg

Tror den kändes lite mjukare och mindre dykaraktig jämnfört med Makon.
Hade en blå men gillade den inte så mycket, varför vet jag inte.
Lite sugen på en Mako just nu men velar mellan med knapp eller inte.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tror den kändes lite mjukare och mindre dykaraktig jämnfört med Makon.
Hade en blå men gillade den inte så mycket, varför vet jag inte.
Lite sugen på en Mako just nu men velar mellan med knapp eller inte.
Just det jag gillar.
Grym deskdiver. Passar till allt utom just som beater.

Behöver man en riktig dykarbeater kör man sat diver eller tonfisk. ;)
 

kuma-kun

Audemars
Kände verkligen ett behov av en Mako i helgen men dom två affärerna jag besökte anställde uppenbarligen endast idioter så jag tappade sugen helt och köpte en gammal Seiko dykare istället.
Suget återkommer säkert vart det lider...
 

fransl

Cartier
Hahaha! Jag beställde min från seriouswatches. Den kom i fredags och sitter fortfarande bra på armen.
 

fransl

Cartier
Köpte en Mako 2. Den är kanske lite stor och stöddig för min smak. Men kan nog fungera bra till kortärmat på sommaren.

Men vad som verkligen imponerar är urverket. På två veckor snittar den på -1.8 sekunder per dag. Otroligt imponerande.
 

matalm

Cartier
Heliumsäkert är mer eller mindre ett krav för poolbad.
IMG_20190521_132224.jpg
Jag tycker power reserven smälter in snyggt i den där sat divern! Och ändå är den lättavläst. Ibland kan orients såna störa estetiken tycker jag. Jag har ju själv bl. a. förra versionen av OS Gmt med power reserve kl 11typ. Nya Gmt med reserven kl 12 ser mkt bättre ut. Imho.
 

Kottich

Breitling
Blev läder till desk divern. Vet att smaken är olika när det kommer till läder och dykare men jag tycker det funkar fint!

Frugan behöver en klocka, någon som har något bra tips på en enkel modell som inte är så stor? Tänker klassiskt avskalat, typ bambino. Tror hon vill ha någon typ av meshlänk. Hon vet inte själv vad hon vill ha så nu visar jag en massa klockor för henne och hoppas på napp. Sitter ni inne med några bra förslag?
 

Bilagor

  • B684B968-732C-443A-97E3-BAB3FFB97C14.jpeg
    B684B968-732C-443A-97E3-BAB3FFB97C14.jpeg
    269.4 KB · Visningar: 1
Topp