Stenholm13
Silver
Orient ray 2? Prisvärd? Man blir ju fundersam när dom är så pass billiga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en Ray II. Oerhört prisvärd klocka. Kan varmt rekommendera. Använder den varje dag. Det enda negativa är mineralglaset och att bandbredden är 22mm.Orient ray 2? Prisvärd? Man blir ju fundersam när dom är så pass billiga
Tror att Zackrissons Ur säljer dem.Hej, vart köper man orient star idag ? Finns det svensk AD ?
TackTror att Zackrissons Ur säljer dem.
Rekommenderar hellre att du vänder dig till Gnomon Watches eller Seriouswatches. Betydligt bättre service än Zackrisson (som tyvärr tappat den goda servicen de hade förr).Hej, vart köper man orient star idag ? Finns det svensk AD ?
De påminner väl lite om Bambino "version 4". Snygga, men som sagt, ett par milimeter mindre skulle inte skada.Det verkar även vara några nya bambinos på ingång, de hade dock gärna fått gå ner några milimeter i storlek.
Riktigt schysta! Skulle lätt kunna tänka mig den vita i sommar
Lila på länk hade varit 5+.
Det sa min sambo ocksåLila på länk hade varit 5+.
De andra är riktigt bra också. Men lila.
Fullträff! 550 USD dock ca googlade jag mig till, känns lite i överkant tycker jag för en mako.
Risken är väl att jag blir av med den om jag köper en.Det sa min sambo också
Fullträff! 550 USD dock ca googlade jag mig till, känns lite i överkant tycker jag för en mako.
Jag tyckt jag såg den listad för 375 euro när jag googlade.Fullträff! 550 USD dock ca googlade jag mig till, känns lite i överkant tycker jag för en mako.
Den benämns som "Mako 40" hos någon återförsäljare jag såg, därav hopklumpningen med makon.Risken är väl att jag blir av med den om jag köper en.
Men det kan det vara värt.
Beror lite på länken för mig. Har den vanliga Makons länk håller jag med.
Men den känns mer som en OS 1964 light så jag hoppas på en ordentlig uppgradering.
Tycker det är lite trist att alla dykare som inte är OS alltid klumpas ihop med Makon som ju just var en superbillig instegsdykare. Seiko har inte det problemet och nånstans borde vi, som folk som skriver om klockor och säljer klockor, nog lägga ner det gällande Orient också.
Jag säger inte att den här klockan är väsenskild från Mako. Jag har givetivs inte sett den.
Och ja. Är den likvärdig är över 5000 spänn för mycket.
Men jag tycker det gått inflation i det där.
Makon är ju dessutom icke existerande officiellt.
(Absolut inte menat som ett påhopp på dig. Enbart generellt. Främst handlare som kallar allt för Mako. Just den grejen har stört mig väldigt länge och nu tog jag bara chansen att dryfta det.)
Jag fattade att det var en handlare eller en klocksajt.Den benämns som "Mako 40" hos någon återförsäljare jag såg, därav hopklumpningen med makon.
Jag hoppas också såklart att den är strået vassare. Sen får vi se vad den landar på, finns ju lite olika uppgifter om priset. Känns som ett kul släpp hur som helst, kommer nog att slå till om den känns prisvärd.
Helt magisk! Den här borde dem definitivt göra en reissue på, hade köpt direkt.Den här har nästan alltid svart tavla…
Och molnig dag är man helt övertygad om att den är svart som natten.
Men plötsligt i en viss vinkel i direkt solljus är den grön!
Helt magisk! Den här borde dem definitivt göra en reissue på, hade köpt direkt.
Antar att det är pr516 de menar.Kanske inte så bra ide, hade ingen aning om det men fick veta i vintage att den är lite för lik någon Tissot från samma era.