Spindel
KS vulkanolog på Island
Upplever du att det är värre än andra märken?Glassene knuser alltid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Upplever du att det är värre än andra märken?Glassene knuser alltid.
Dubbelinlägg!
För er som undrar vad en Dolphin är så är det klockan på bilderna nedan som gick ur produktion (tyvärr) för ett eller två år sedan. När den såldes låg den i samma prisklass som Mako/Ray ligger i idag.
Jag skulle ge min högra pungkula för att få tag på en NOS
CER1A001B
![]()
CER1A002D
![]()
CER1A002W
![]()
Det där var ju en uppdatering som hette duga.Yeoman (som har en klockblogg) har tydligen kommit över en katalog med lite nyheter kring Seiko och Orient.
Det som jag tyckte var intressant var den nya Orient Star GMT och en Orient Star open heart med undertavla för sekund.
Jag hittar ingen annan info kring dessa klockor så jag återkommer när det finns mer, bilderna är inscannade av Yeoman och jag lånar dem.
Orient Star GMT
![]()
Orient Star open heart
![]()
Just GMT:n upplever jag personligen som lite tråkig (om nu detta är klockor som kommer) ser mest ut som en standard datum OS med en extra visare, dessutom misstänker jag att 24 timmars ringen inte går att justera (misstanke, vet som sagt inget om klockorna ännu).Det där var ju en uppdatering som hette duga.
Är väl dags för en OS snart då.
Faktiskt just det att de tråkat till boetten på gmt som tilltalade mig.Just GMT:n upplever jag personligen som lite tråkig (om nu detta är klockor som kommer) ser mest ut som en standard datum OS med en extra visare, dessutom misstänker jag att 24 timmars ringen inte går att justera (misstanke, vet som sagt inget om klockorna ännu).
Jag är mer intresserad av open heart klockan, jag gillar nuvarande Somes modell skarpt bortsett från att den är typ 45 mm, så jag hoppas på att denna blir lite mindre![]()
Faktiskt just det att de tråkat till boetten på gmt som tilltalade mig.
Nya tavlan är ju dessutom mycket mer tilltalande.
Vridbar intern ring är väl ingen omöjlighet, även med bara en krona.
Open heart var skitfin.
Om de nu kommer alltså.
Hehe satt och spanade på den själv men ratar den eftersom den är begagnadLitet tips ifall någon är intresserad.
Ligger en Orient Star-märkt Sat Diver på Ebay just nu för 5k.
![]()
http://www.ebay.com/itm/Pre-owned-O...592289105?pt=Wristwatches&hash=item3f3c297351
Inte ofta jag ser en sån ute.
Skicket känns OK för priset (eftersom det är OS).
Tragiskt att jag är fattig som en kyrkråtta just nu.
Så köp den och sälj den vidare till mig när du tröttnat.
Hade givetvis varit trevligt med NOS.Hehe satt och spanade på den själv men ratar den eftersom den är begagnad
Jag skulle vilja ha en NOS OS 300 m![]()
Se min redigering i föregående inläggHade givetvis varit trevligt med NOS.
Men då får man nog slanta lite mer om man inte har överjävlig tur.
Orient Star GMT
![]()
Har faktiskt svårt att se Orient göra en större höjning av priserna på OS. Hård konkurrens i det segmentet.Oh den var inte dum! Ser nog ut att kunna bli en ny Orient star i framtiden, iaf om den matchar staarseekern i pris![]()
Håller med beställde min GMT från demOm man kan leva med att det inte är en Orient Star så finns Pro Saturation modellerna för precis under 1000 dollar hos www.longislandwatch.com
http://www.longislandwatch.com/Orient_EL02002B_Dive_Watch_p/el02002b.htm
Jag skall över om en månad och är riktigt sugen!
För övrigt en mycket serviceminded och bra nätbutik!
Om man kan leva med att det inte är en Orient Star så finns Pro Saturation modellerna för precis under 1000 dollar hos www.longislandwatch.com
http://www.longislandwatch.com/Orient_EL02002B_Dive_Watch_p/el02002b.htm
Jag skall över om en månad och är riktigt sugen!
För övrigt en mycket serviceminded och bra nätbutik!
Finns inte den med automatiskt också, eller är det något jag bara drömt?När jag ändå håller på och tjatar om om dykare är den här lite udda.
![]()
![]()
En Padi GeneQua.
Tillverkad av Orient,för dykinstruktionsföretaget PADI, och mig veterligen den ända Orientklockan som har ett autokvarts-urverk (kinetic).
49 mm stor
Safirglas ska den ha enligt uppgift.
Finns inte den med automatiskt också, eller är det något jag bara drömt?
Kvartsverket är iaf i vanlig ordning ett av Seikos urverk så det är nog bra![]()
Jag kanske har drömt, den enda info jag hittar är kinetic och soldrivna urverk.Ja alltså. Informationen är ju som vanligt knapphändig.
Har själv bara hittat referenser still ett kinetic-verk, ett Orient kd700 (vilket givetvis bör vara ett omdöpt seiko).
Om den finns som automat vet jag inte. Hoppas det.
Håller med beställde min GMT från dem
Gällande 300 m så är ju den "bara" orientmörkta en lite bättre klocka då den har hack och handuppdragning vilket inte OS:en har (spelar iof inte så stor roll). Men en OS är en OS![]()
Fick med denna lustigkurre i en deal. Nån som har pejl på vad det är för nåt, finns det nåt värde? Vet inte riktigt om jag gillar den på min handled. Lite cool är den iofs... Hmmm. Färre ägaren påstår att den ska vara från sent 60-tal.
Tjipp!
![]()
Ok. Tack!Orient King Diver. Ingen aning om värde, men det ligger en annan variant ute på WUS för 175$.
Nu kanske jag frågar efter något som redan finns i tråden….men vilken europeisk site är bäst för att beställa Orient från inom EU? Hade en bra länk förut som jag fimpat...