• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

IMG_8244.jpeg
Lägger upp en bild på min Orient Star, inte fått någon handledstid på länge nu men kände att det var dax.

Här kommer en till bara för att det är semester 😀

Kan inte fatta att jag var på väg att flippa den här för ett tag sedan, gillar den riktigt mycket

IMG_4401.jpeg

Lite svårt att inte förstå att du gillar klockan ;)
Man bör inte sälja klockor, endera dagen eller året upptäcker man klockan igen.
Oj, vilken fin klocka jag har.
Lite som att skaffa en ny fast utan besvär.

Blev tvungen att ta fram en egen raring.
Blir nog den här idag.

IMG_6080.jpeg

Super och Perfect, Orient var inte blyga.

IMG_6087.jpeg

Har ännu inte toppat tårna i Orient-träsket.
Men stötte på en bekant igår som bar nedan modell, som såg riktigt trevlig ut.

Är nyfiken på att höra hur den upplevda kvaliten är för Orient Star? Man läser ofta mycket gott om de och att det är mycket klocka för pengarna. Men hur bra är den upplevda kvaliten? Hade klockorna varit lika uppskattade om prislappen varit den dubbla?

1000001208.png

Har ännu inte toppat tårna i Orient-träsket.
Men stötte på en bekant igår som bar nedan modell, som såg riktigt trevlig ut.

Är nyfiken på att höra hur den upplevda kvaliten är för Orient Star? Man läser ofta mycket gott om de och att det är mycket klocka för pengarna. Men hur bra är den upplevda kvaliten? Hade klockorna varit lika uppskattade om prislappen varit den dubbla?

1000001208.png
Jag har den vita. Troligtvis den mest prisvärda i hela klocklådan. Inhouseverk samt att den tillverkas i samma fabrik som Grand Seiko enligt uppgift med allt vad det innebär.

Finishen är helt överlägsen sett till priset tycker jag. Dessutom ett riktigt strapmonster, 100m WR med mera. Är sugen på att komplettera med den blå eller gröna 😊

IMG_4198.jpeg

Det blir kanske inte så relevant att gissa hur uppskattade de hade varit om de kostat dubbelt så mycket. Men jag anser att de "slår ovanför sin viktklass" och känns inte budget i kvaliteten på något sätt. Gott så.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp