• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Här går det inte att smyga minsann!
Trots att jag håller låg profil med den 🥷
Men jo, det stämmer. Fortfarande i utmärkt skick! 😃

Ni får blunda för det mesta av det andra. Ont om quartz i den här lådan.
20251009_115237.jpg
Snygg samling, är Wempen till försäljning? 😏

Tyvärr har jag dålig koll, den hann vandra runt många gånger efter mig, så vet inte vart den är just nu😅
Nej den hann inte vandra långt, fastnade hos mig. 👋😅

Jag vet att det finns många kunniga här, så jag tänkte fråga er. Hur är Omega Cal. 1538? Jag har nämligen fått ett erbjudande om att köpa en AT med ett sådant urverk inuti. Gillar designen väldigt mycket, så det lutar starkt åt ett köp... Hur är specifikationerna på detta? Jag har läst runt 10-20 spy på något forum men är osäker på om det verkligen kan stämma. Låter för bra för att vara sant. Är det ett urverk som tillverkades exklusivt för Omega av ETA? Är det lätt att serva och få tag på reservdelar om/när något pajar? Tacksam för all input.
Min gamla post i tråden #2,237 sida 75
Kort sammanfattning, bra urverk men inte specat till COSC eller i närheten av HAQ. Den som finns i hushållet presterar dock väldigt bra (har för mig +25spy)
Smidigt med den individuella timvisaren för tidzonsförflyttning och DST

Senast ändrad:
Min gamla post i tråden #2,237 sida 75
Kort sammanfattning, bra urverk men inte specat till COSC eller i närheten av HAQ. Den som finns i hushållet presterar dock väldigt bra (har för mig +25spy)
Smidigt med den individuella timvisaren för tidzonsförflyttning och DST
Tack! Hittade inlägget. Precis den infon jag var ute efter. Fint med bilder också. Lite perlage och omegastämplar är alltid trevligt att se. Att nyare 1538 har stabilisering av sekundvisaren hade jag ingen aning om. Gissar att denna AT också har denna uppgradering eftersom den garantikortet säger 2014. Du kan dina kvartsverk du.

Verkar vara ett fint verk för mina behov. +25 spy duger gott. Ska slå till på denna AT, återkommer med bilder när jag får den. Om den träffar index bra är det ju en fin bonus.

Tillbaka
Topp