Den känns som jättemycket klocka för pengarna tycker jag det ser ut som. aldrig provat någon dockGillar den jättemycket![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den känns som jättemycket klocka för pengarna tycker jag det ser ut som. aldrig provat någon dockGillar den jättemycket![]()
Den känns som jättemycket klocka för pengarna tycker jag det ser ut som. aldrig provat någon dock
Är på riktigt löjligt mycket klocka för pengarna. Rekommenderas![]()
Rasslig, ”billig”/”plåtig” (hittar inte rätt ord, sorry). Ville ha den på gummiband så länken åkte av dag ett. Sämre än Seiko skulle jag säga.Hur är länken?
Haha, jag visste förstås att du har den modellen, men det är alltid ett nöje att se skicket på dina vintage kvartsare
Jag hittade ett utdrag ur Citizens katalog ifrån 1994 med din modell…
![]()
Har du någon uppfattning om hur ovanlig 95GS systermodellen i 2-t (guld+stål) är att hitta? Den tycker jag är riktigt härligt 1988 stekig![]()
Jag är ett stort fan av henne som designer och människa så jag kan inte påstå att jag har något att klaga överVad säger ni om denna. Äldre släkting köpte denna för över 10 år sedan. Mikael Persbrandt var tydligen ambassadör
![]()
Spontant när jag ser den där känner jag att man borde förbjuda barnarbete.Jag är ett stort fan av henne som designer och människa så jag kan inte påstå att jag har något att klaga över![]()
Haha, tyvärr är just hennes klockor inget som faller mig i smaken, men jag tror dom mer är utfyllnad av portföljen än seriösa satsningar. Jag vet att nuvarande statsministern har/hade en…Spontant när jag ser den där känner jag att man borde förbjuda barnarbete.
men vad hände med femman egentligen?
Kanske Persbrandt som ”sneat ur”men vad hände med femman egentligen?![]()
10:an såg inte så rolig ut hellerKanske Persbrandt som ”sneat ur”![]()
Rätt fantastisk, den där! Ryktas om att den eventuellt kanske möjligtvis är Genta-designad. Inget som helst bekräftat i vanlig Genta-ordning, såklart.Credor kvarts
![]()
Intressant info! Det hade jag inte koll påRätt fantastisk, den där! Ryktas om att den eventuellt kanske möjligtvis är Genta-designad. Inget som helst bekräftat i vanlig Genta-ordning, såklart.
Han designade ju (ö)kända Locomotive åt Credor, samt ett gäng obekräftade modeller (sägs det). Finns dock några riktigt udda varianter på "vanliga" Seiko som påminner om din Credor, i Acier-linjen. Katalog nedan:
![]()
Notera övre till vänster. Nedan baklocket på en klocka från serien:
![]()
![]()
Seiko från 70-/80-talet är en riktig djungel. Spännande sådan, dock!
Blir inte förvånad om @kuma-kun sitter på hela linjen Acier och möjliga Genta-Credors...
Dom där är så sjukt snygga, egentligen det mest logiska valet. Men har någon förkärlek till mekaniska klockor…..Och ur min kvartslåda lottades denna lilla dam
![]()
Den som låg ute på K&S? Hade span på den också. Bra köp!Intressant info! Det hade jag inte koll påKöpte den rätt nyligen, mycket klocka för pengarna.
Jag köpte den faktiskt från en handlare i Japan. Var sugen på en enkel klocka med stentavla så snubblade jag över denna med både agathe och onyx, så det blev köp på den.Den som låg ute på K&S? Hade span på den också. Bra köp!
Åhå! Då kanske den jag tänker på ligger kvar... Får slänga en kik så kanske vi kan bli twinsies!Jag köpte den faktiskt från en handlare i Japan. Var sugen på en enkel klocka med stentavla så snubblade jag över denna med både agathe och onyx, så det blev köp på den.
Jag misstänker faktiskt att du möjligen kan ha ett baklock som hör till en annan modell. På urtavlan framgår att den har urverket 8620, men baklocket säger 4-7902.Dagens klocka, en Citizen från 73 då kvartsklockor var dyra, välgjorda och tjocka.
60 och 70-talet var intressant tycker jag med en mycket snabb utveckling av armbandsur.
Citizen visste nog inte vilket ben man skulle stå i början på 70-talet och producerade mekaniska, elektromekaniska, stämgaffel och kvartsverk samtidigt.
Nu vet vi att kvartsarna och dom mekaniska finns det marknad för men dom andra har försvunnit.
![]()
Intressant nog står det electronic på boettlocket medan tavlan säger Quartz.
Dom elektromekaniska, Cosmotronerna, har Electronic på tavlan vid den här tiden.
Electronic var nog ett modeord precis som Turbo var på 80–talet.
![]()
Jag misstänker faktiskt att du möjligen kan ha ett baklock som hör till en annan modell. På urtavlan framgår att den har urverket 8620, men baklocket säger 4-7902.
Jag är ganska säker på att Citizen gjorde sina serienummer med att de två första siffrorna är de två första i urverks-serien, i detta fall borde det alltså stå 4-86XXXX
Typ som på denna…
![]()