• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

thomastheswede

Audemars
Det finns tillfällen då jag lämnar vintageträsket och drar på mig något modernare…

Bästa badklockan!

351863AB-FB63-4CDD-9E58-F191776C187F.jpeg
 
Tjena KS,
Utan att kalla det för en statistiskt säkerställd marknadsundersökning tycker jag mig se att de flesta ref. 16600 har antingen Lum (Swiss) eller Superlum (Swiss made) och inte Tritium (T<25)?
Jag undrar nu hur folk har resonerat här, är det mest för att ni gillar lumen eller finns det någon annan anledning till varför ni valt Swiss eller Swiss made-varianterna?
Själv är jag svag för gulnande tritium-index så skulle behöva lite köpråd över vad som kan vara bra att tänka på!

Ha det fint

David
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena KS,
Utan att kalla det för en statistiskt säkerställd marknadsundersökning tycker jag mig se att de flesta ref. 16600 har antingen Lum (Swiss) eller Superlum (Swiss made) och inte Tritium (T<25)?
Jag undrar nu hur folk har resonerat här, är det mest för att ni gillar lumen eller finns det någon annan anledning till varför ni valt Swiss eller Swiss made-varianterna?
Själv är jag svag för gulnande tritium-index så skulle behöva lite köpråd över vad som kan vara bra att tänka på!

Ha det fint

David
Välj det du själv gillar och bry dig inte så mycket om vad andra gillar.
(Med det sagt föredrar jag personligen tritium enbart på fyrsiffriga referenser men fördelen med t ex Superluminova på 16600 är att lysmassan gör det den ska i mörker)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
😂. Har faktisk satt en regel att aldrig sälja en rolex igen. Det är utan tvekan dom sämsta klockaffärerna jag gjort. Sålt o sen ångrat mig efter några år och fått köpa tillbaks för nästan dubbla priset 😂
Där har jag faktiskt aldrig landat. Det jag har sålt har jag inte fått cravings för igen.
Försöker leva efter devisen att allt har sin tid. :p
 

esn

Breitling
2-Faktor
Tack alla som bidrar med bilder i tråden, väcker ha-begär :)

Fråga: Sitter och spanar 116600, som jag fattat det är heliumventilen i Titan, stämmer det?

Färgavvikelsen jämfört med övrig boett, är den alltid samma eller varierar den från "batch till batch"? Det vill säga kan heliumventilen vara mer eller mindre ljus eller är det ljuset som spelar mig ett spratt när jag kollar foton?
 

TheCutyard

Breitling
Tack alla som bidrar med bilder i tråden, väcker ha-begär :)

Fråga: Sitter och spanar 116600, som jag fattat det är heliumventilen i Titan, stämmer det?

Färgavvikelsen jämfört med övrig boett, är den alltid samma eller varierar den från "batch till batch"? Det vill säga kan heliumventilen vara mer eller mindre ljus eller är det ljuset som spelar mig ett spratt när jag kollar foton?
Jag har aldrig sett att det varierar - inte för att jag har sett hundratals exemplar. :) Har själv en 126600 och tycker att nyansskillnaden är en av flera välkomna detaljer som särskiljer den från en vanlig Sub.
 

esn

Breitling
2-Faktor
Jag har aldrig sett att det varierar - inte för att jag har sett hundratals exemplar. :) Har själv en 126600 och tycker att nyansskillnaden är en av flera välkomna detaljer som särskiljer den från en vanlig Sub.
Tack för återkopplingen, jag håller helt med dig att det är detaljerna som gör skillnaden mot en sub👍

Släng gärna upp en bild på din 126600 vetja :)
 
Topp