• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Idag bärs den här gobiten. 16600 v-serie från 2008 (sista serien av 16600).
IMG_0178.jpg
IMG_0182.jpg

Hej Forumet!
Jag funderar på att köra med läder på min 126600, nån som har gjort nåt liknande och kan tänka sig att lägga upp en bild på resultatet och gärna tips på inköpsställe av snygga läderband?
Finns mängder av bilder med sub och läder.. men inga på 126600..

Trevlig kväll!

Hej, har fått en crush på Cameron men lär väl vara svår få tag på i butik men vad tror gruppen om att köpa av AD, hur många års väntan i kö, har någon av er uppgift/känsla?
Tack på förhand.

Senast ändrad:
Noobfråga! Jag har både mött och läst om folk som förvarar sina klockor i kassaskåp och bankfack, vad är grejen med en klocka man inte använder? Alltså använder man en sån här klocka dagligen eller bara finare tillfällen?

Noobfråga! Jag har både mött och läst om folk som förvarar sina klockor i kassaskåp och bankfack, vad är grejen med en klocka man inte använder? Alltså använder man en sån här klocka dagligen eller bara finare tillfällen?
Personligen...dagligen...battle scars som blir är mina och bärs med stolthet!:)
Det är ju en klocka som tål det mesta...

Något för oss alla som gillar SeaDweller! :)
Jag är benägen att hålla med om att 116600 är den bästa moderna sportrollen. Perfekta proportioner, grym spec, härlig klocka! Synd att den bara tillverkades under tre år, men för oss som äger en så är det ju lite kul ändå att sitta på en i någorlunda sällsynt SD.
BDD8283B-ED93-4340-B29C-01491CFF257A.jpeg

Gillar också den sexsiffriga men…
Släppte precis min 16600 till förmån för 126600. Om man ändå ska gå keramisk bezel (tycker metallinsert är snyggare) så ville jag samtidigt få en lite större klocka då 16600 såg lite liten ut på min handled. Gillar bubblan då datumfunktionen kan ses utan glasögon även om den är en vattendelare bland entusiastikerna. Med tunnare handleder skulle dock 116600 vara toppen med nya länken och låset. Den perfekta SDn för mig skulle vara en SD i 42mm med nya låset och 3235 men utan bubbla och med metallbezel.

image.jpg

Tillbaka
Topp