Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra!Vad säger forumet om SD 16600 på RubberB? Bra eller anus?
Måste man klippa en begagnad isf om man vill slippa deep sea?Något för oss alla som gillar SeaDweller!
Opinion - The Rolex Sea-Dweller 116600, the best modern Rolex dive watch
Discussing the collectability of the Rolex Sea-Dweller 116600, a short-production model that might be the best modern Rolex Dive Watch.monochrome-watches.com
Nej, den nya Seadwellern (43mm) 126600 finns väl att köpa.Måste man klippa en begagnad isf om man vill slippa deep sea?
Den produceras fortfarande då? 43mm alltsåNej, den nya Seadwellern (43mm) 126600 finns väl att köpa.
Vill du däremot ha en 116600 (40mm) är det begagnat som gäller.
Ja, det tror jag väl...den finns i alla fall i lite olika utförande på Rolex hemsida.Den produceras fortfarande då? 43mm alltså
Ok tack, passar även på att fråga om gammal sea dweller vs submarinerJa, det tror jag väl...den finns i alla fall i lite olika utförande på Rolex hemsida.
Jag är ju partisk eftersom jag sitter på en 116600, så jag tycker ju SeaDwellern (116600) är snyggare och bättre! ,
Den som är 43mm, d v s 126600 är inget för mig eftersom jag inte tycker att en SeaDweller skall ha datumbubbla.
TackNej, det är mer än så.
Det finns bl a skillnader i boett, tavla, skala på vridning, heliumventil, o s v.
Googla gärna, här är ett av många tips.
Rolex Sea-Dweller vs Submariner: The Ultimate Comparison - BobsWatches.com
Rolex Sea-Dweller vs Submariner: Discover the differences between these two iconic dive watches and learn which one is right for you.www.bobswatches.com
Personligen...dagligen...battle scars som blir är mina och bärs med stolthet!Noobfråga! Jag har både mött och läst om folk som förvarar sina klockor i kassaskåp och bankfack, vad är grejen med en klocka man inte använder? Alltså använder man en sån här klocka dagligen eller bara finare tillfällen?
Tänker lite så, lite personlighetPersonligen...dagligen...battle scars som blir är mina och bärs med stolthet!
Det är ju en klocka som tål det mesta...
Jag är benägen att hålla med om att 116600 är den bästa moderna sportrollen. Perfekta proportioner, grym spec, härlig klocka! Synd att den bara tillverkades under tre år, men för oss som äger en så är det ju lite kul ändå att sitta på en i någorlunda sällsynt SD.Något för oss alla som gillar SeaDweller!
Opinion - The Rolex Sea-Dweller 116600, the best modern Rolex dive watch
Discussing the collectability of the Rolex Sea-Dweller 116600, a short-production model that might be the best modern Rolex Dive Watch.monochrome-watches.com