Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Officiella Seikotråden

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av yonsson, 28 juli 2013.

1. Simon1

Simon1 Titan

Från:
    Stockholm
    Tyckte väl att jag kände igen den där klockan från säljannonsen ;). Ibland känns det som att mängden klockor på KS är nästan konstant, det är bara ägarna som skiftar.

2. John P

John P Titan

Från:
    Trelleborg
    Denna klocka är långsam och tappar nästan 2 minuter per dygn, vad tror ni om att försöka regulera denna själva? Den verkar vara ställd ganska långt till minus.
    20190712_142322.

Chuck gillar detta.
  3. ERACE

ERACE Plast

Tog ett dopp idag i den lokala utomhuspoolen, klockan på (en gen 2 monster) men sen kom jag på att klorvatten kanske är sämre för packningar än söt och saltvatten.

Har det nån betydelse eller kan jag fortsätta att bada med klockan på?
    Finns inga skåp att låsa in prylar i så plånbok å telefon brukar få ligga kvar i bilen om man inte är flera som är med.

Chuck gillar detta.
  4. Chuck

Chuck Diamant Premium

Bada lugnt så länge pärlan är tät :cigar:

5. Chuck

Chuck Diamant Premium

Absolut kan du prova det, använd tandpetare dutta lite försiktigt, testa och repeat ifall du inte är nöjd.

John P och Parabellum gillar detta.
  6. ERACE

ERACE Plast

Kanon, trycktestade den när jag köpte den då den var begagnad, bör ha varit i höstas.
    Hur ofta bör man trycktesta?
    Jag ställer den varje gång det är mindre än 31 dagar i månaden så plus nån till om den dragit i väg mer än två minuter de gånger det blir två månader innan den sista inte är 31:a så typ 15-20 öppningar av kronan per år kanske...

Chuck gillar detta.
  7. ufslrfe

ufslrfe Plast

8FE7C666-A171-4C8B-AE23-C154DC976C6A. Blå lagunen på Munsö

Greven75, cycleMagnus, Molle och 6 andra gillar detta.
  8. jacra

jacra Plast

Har funderat ett tag på att slå till på en skx men sitter just nu och våndas över om jag ska välja 007 eller 013. Har endast fått tag på och provat 007an som egentligen ligger lite över min sweetspot på 38-41mm. Tyckte ändå som många sagt att den bars mindre än vad måtten angav. Är det dumt att chansa och försöka få tag på den mindre varianten?

Planen är att klockan ska moddas med en coin edge bezel med ett vintage sub inlay. Vill uppnå något som liknar bilden nedan. Går det ens att göra med 013 och om man gör det, bör man då byta ut hardlexen mot ett konkavt safirglas eftersom dessa inlays är konkava för att resultatet ska blir bra?

Bifogade filer:

9. Seikosthlm

Seikosthlm Miyamoto Musashi Premium

Från:
    STHLM
    På väg mot Oceanographic Museum i Monaco. Denna 7c43-7000 med märkning från vad jag tror är Sasakawa Scientific Research (ej bekräftat) känns som rätt val.
    20190714_094016.
    20190714_094241.

gdae, FilPro, KlockTotte och 3 andra gillar detta.
  10. Chuck

Chuck Diamant Premium

Har fått rekommendation att göra innan badsäsongen, men viktigaste är att du har som du beskriver koll på kronan :)

11. anru

anru Titan

Efter SLA017 - 025 - 033 måste jag veta vad Seiko tänker hitta på nästa år. Det känns så tomt att inte tråna efter något :bawling:

12. Bibliotekarlen

Bibliotekarlen Titan

SLA041 Tuna kanske? :D

13. Psykel

Psykel Diamant

Fick ett infall och testade för andra gången ett nytt batteri i en förmodad död 8222-7000 från 1979. Gissa om jag blev förvånad när den hostade igång direkt! Ska städa lite damm på insidan av glaset, ge det en omgång polywatch samt korta länken. Man kan helt klart ha tråkigare för 50kr! Eller ja, 79kr om man räknar in batteriet...
    CF43E4FB-BE5B-407D-A093-9493EB144876.

Erik Z, cycleMagnus, fransl och 9 andra gillar detta.
  14. FilPro

FilPro Silver

-SKX007J och QHL062Y
    709EBA81-4665-42AC-8A0F-4352C0342D62.

Benjamin1910, Psykel, Mikko Luiro och 6 andra gillar detta.
  15. DRW

DRW Tantal Premium

Från:
    Stockholm
    Någon som kan säga nåt om sard011? Är den prisvärd ligger på ca 15 med tull och extra avgifter?

16. LilleTom

LilleTom Plast

Hej tänkte kolla om någon känner igen det här problemet, jag har en Seiko Skx007 som är helt ny, men den vill inte gå igång, den går knappt 5 sekunder framåt sen svajar sekundvisaren lite bara och inget mer händer, sen när jag ska ställa tiden så går sekundvisaren bakåt i ca 15-20 sekunder sen inget mer igen

Är klockan helt paj eller går det och fixa ?

Sorry om det är fel forums del

17. KlockTotte

KlockTotte Tantal

Inget jag känner igen och jag har haft 4st skx sedan februari. Jag hade lämnat tillbaka den där jag köpt den :(

18. LilleTom

LilleTom Plast

Okej tack svar, det är planen men tänkte om det var nått lätt åtgärdat så var det lättare än att skicka tillbaka och krångla mm :)

KlockTotte gillar detta.
  19. KlockTotte

KlockTotte Tantal

Har du haft klockan på dig, rört på armen så ska den ticka på. Krävs inga större ansträngningar för att en Seiko ska ticka på ;)

20. LilleTom

LilleTom Plast

Yes haft på mig den i två dagar och skakat lite men enda som händer är det jag skrev i första inlägget, men när jag har gått med den en längre tid och så drar jag ut kronan i läget där man ställer tiden så tickar sekund visaren på bra men direkt jag trycker in kronan igen så dör den :/

21. KlockTotte

KlockTotte Tantal

Fy vad tråkigt :( nej så ska det inte va. Finns garanterat någon här som kan svara på vad problemet är, det kan tyvärr inte jag :( men fel är det.

22. LilleTom

LilleTom Plast

Jaa riktigt tråkigt men sånt är livet i bland :)

Ingen fara tack för du försökte och svarade :)

23. Eqn

Eqn Tantal

Farsans alarm-chrono med Lapplands vapensköld, lyckas inte hitta någon info om denna klocka. Någon som vet nått? Farsan köpte den på ett militärt överskottslager
    707B632A-D859-440C-9D09-BCD3D5FFB20F.

cycleMagnus gillar detta.
  24. Eqn

Eqn Tantal

25. Psykel

Psykel Diamant

Åldern går att ta reda på via serienumret på baksidan, där även referensen står. Gällande vapenskölden kanske nån myndighet kan svara? Typ länsstyrelsen för Norrbotten eller Västerbotten.

26. FilPro

FilPro Silver

-SKX007J 0F9BC3F1-AC3F-421C-9E71-267CF52DC39F.

parasec, Mikko Luiro, KlockTotte och 2 andra gillar detta.
  27. Bjirnen

Bjirnen Plast

Hej, vart köper man reservdelar till Seiko SKX smidigast, är det Ebay som gäller?

28. Justdix

Justdix Tantal

Beror på om det ska vara Orginal delar eller inte. Ebay för både. Sen finns det watchpartplaza

29. Bjirnen

Bjirnen Plast

Tack!
    Det är o-ringar/packningar bland annat som jag tänkte mig då är original kanske bäst.

30. Watcharound

Watcharound Titan

Från:
    Umeå
    Lapplands jägarregemente I22 Kiruna är vapenskölden.
    Gjorde militärtjänst där i början på 90-talet.
    På den tiden såldes alla möjliga saker med vapenskölden på.
    Ingen info om klockan, men det borde väl ha varit en lite större serie om man ska få sin egen design?
    Regementet finns inte kvar men det går tydligen att köpa varor fortfarande.
    http://www.lapplandsjagare.com/forsaljning/varor/
    Wh-glas3-web.

cycleMagnus gillar detta.