• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Tog ett dopp idag i den lokala utomhuspoolen, klockan pÄ (en gen 2 monster) men sen kom jag pÄ att klorvatten kanske Àr sÀmre för packningar Àn söt och saltvatten.

Har det nÄn betydelse eller kan jag fortsÀtta att bada med klockan pÄ?
Finns inga skÄp att lÄsa in prylar i sÄ plÄnbok Ä telefon brukar fÄ ligga kvar i bilen om man inte Àr flera som Àr med.
Bada lugnt sÄ lÀnge pÀrlan Àr tÀt :cigar:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Denna klocka Àr lÄngsam och tappar nÀstan 2 minuter per dygn, vad tror ni om att försöka regulera denna sjÀlva? Den verkar vara stÀlld ganska lÄngt till minus.
20190712_142322.jpg
Absolut kan du prova det, anvÀnd tandpetare dutta lite försiktigt, testa och repeat ifall du inte Àr nöjd.
 

ERACE

Breitling
Bada lugnt sÄ lÀnge pÀrlan Àr tÀt :cigar:
Kanon, trycktestade den nÀr jag köpte den dÄ den var begagnad, bör ha varit i höstas.
Hur ofta bör man trycktesta?
Jag stÀller den varje gÄng det Àr mindre Àn 31 dagar i mÄnaden sÄ plus nÄn till om den dragit i vÀg mer Àn tvÄ minuter de gÄnger det blir tvÄ mÄnader innan den sista inte Àr 31:a sÄ typ 15-20 öppningar av kronan per Är kanske...
 

jacra

Breitling
Har funderat ett tag pĂ„ att slĂ„ till pĂ„ en skx men sitter just nu och vĂ„ndas över om jag ska vĂ€lja 007 eller 013. Har endast fĂ„tt tag pĂ„ och provat 007an som egentligen ligger lite över min sweetspot pĂ„ 38-41mm. Tyckte Ă€ndĂ„ som mĂ„nga sagt att den bars mindre Ă€n vad mĂ„tten angav. Är det dumt att chansa och försöka fĂ„ tag pĂ„ den mindre varianten?

Planen Àr att klockan ska moddas med en coin edge bezel med ett vintage sub inlay. Vill uppnÄ nÄgot som liknar bilden nedan. GÄr det ens att göra med 013 och om man gör det, bör man dÄ byta ut hardlexen mot ett konkavt safirglas eftersom dessa inlays Àr konkava för att resultatet ska blir bra?
 

Bilagor

  • D1509775-C5EB-4A07-A2F9-FBEA0513814A.png
    D1509775-C5EB-4A07-A2F9-FBEA0513814A.png
    236.9 KB · Visningar: 1
  • 35EC73C7-27C1-40D7-8EEA-0DC4F8F0B60F.jpeg
    35EC73C7-27C1-40D7-8EEA-0DC4F8F0B60F.jpeg
    116.2 KB · Visningar: 2

Chuck

Patek
2-Faktor
Kanon, trycktestade den nÀr jag köpte den dÄ den var begagnad, bör ha varit i höstas.
Hur ofta bör man trycktesta?
Jag stÀller den varje gÄng det Àr mindre Àn 31 dagar i mÄnaden sÄ plus nÄn till om den dragit i vÀg mer Àn tvÄ minuter de gÄnger det blir tvÄ mÄnader innan den sista inte Àr 31:a sÄ typ 15-20 öppningar av kronan per Är kanske...
Har fÄtt rekommendation att göra innan badsÀsongen, men viktigaste Àr att du har som du beskriver koll pÄ kronan :)
 

anru

Cartier
Efter SLA017 - 025 - 033 mÄste jag veta vad Seiko tÀnker hitta pÄ nÀsta Är. Det kÀnns sÄ tomt att inte trÄna efter nÄgot :bawling:
 

Psykel

Patek
Fick ett infall och testade för andra gÄngen ett nytt batteri i en förmodad död 8222-7000 frÄn 1979. Gissa om jag blev förvÄnad nÀr den hostade igÄng direkt! Ska stÀda lite damm pÄ insidan av glaset, ge det en omgÄng polywatch samt korta lÀnken. Man kan helt klart ha trÄkigare för 50kr! Eller ja, 79kr om man rÀknar in batteriet...
CF43E4FB-BE5B-407D-A093-9493EB144876.jpeg
 

DRW

Panerai
2-Faktor
NĂ„gon som kan sĂ€ga nĂ„t om sard011? Är den prisvĂ€rd ligger pĂ„ ca 15 med tull och extra avgifter?
 

LilleTom

Breitling
Hej tÀnkte kolla om nÄgon kÀnner igen det hÀr problemet, jag har en Seiko Skx007 som Àr helt ny, men den vill inte gÄ igÄng, den gÄr knappt 5 sekunder framÄt sen svajar sekundvisaren lite bara och inget mer hÀnder, sen nÀr jag ska stÀlla tiden sÄ gÄr sekundvisaren bakÄt i ca 15-20 sekunder sen inget mer igen

Är klockan helt paj eller gĂ„r det och fixa ?

Sorry om det Àr fel forums del
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hej tÀnkte kolla om nÄgon kÀnner igen det hÀr problemet, jag har en Seiko Skx007 som Àr helt ny, men den vill inte gÄ igÄng, den gÄr knappt 5 sekunder framÄt sen svajar sekundvisaren lite bara och inget mer hÀnder, sen nÀr jag ska stÀlla tiden sÄ gÄr sekundvisaren bakÄt i ca 15-20 sekunder sen inget mer igen

Är klockan helt paj eller gĂ„r det och fixa ?

Sorry om det Àr fel forums del
Inget jag kÀnner igen och jag har haft 4st skx sedan februari. Jag hade lÀmnat tillbaka den dÀr jag köpt den :(
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Okej tack svar, det Àr planen men tÀnkte om det var nÄtt lÀtt ÄtgÀrdat sÄ var det lÀttare Àn att skicka tillbaka och krÄngla mm :)
Har du haft klockan pÄ dig, rört pÄ armen sÄ ska den ticka pÄ. KrÀvs inga större anstrÀngningar för att en Seiko ska ticka pÄ ;)
 

LilleTom

Breitling
Har du haft klockan pÄ dig, rört pÄ armen sÄ ska den ticka pÄ. KrÀvs inga större anstrÀngningar för att en Seiko ska ticka pÄ ;)

Yes haft pÄ mig den i tvÄ dagar och skakat lite men enda som hÀnder Àr det jag skrev i första inlÀgget, men nÀr jag har gÄtt med den en lÀngre tid och sÄ drar jag ut kronan i lÀget dÀr man stÀller tiden sÄ tickar sekund visaren pÄ bra men direkt jag trycker in kronan igen sÄ dör den :/
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Yes haft pÄ mig den i tvÄ dagar och skakat lite men enda som hÀnder Àr det jag skrev i första inlÀgget, men nÀr jag har gÄtt med den en lÀngre tid och sÄ drar jag ut kronan i lÀget dÀr man stÀller tiden sÄ tickar sekund visaren pÄ bra men direkt jag trycker in kronan igen sÄ dör den :/
Fy vad trÄkigt :( nej sÄ ska det inte va. Finns garanterat nÄgon hÀr som kan svara pÄ vad problemet Àr, det kan tyvÀrr inte jag :( men fel Àr det.
 

Eqn

Panerai
Farsans alarm-chrono med Lapplands vapensköld, lyckas inte hitta nÄgon info om denna klocka. NÄgon som vet nÄtt? Farsan köpte den pÄ ett militÀrt överskottslager
707B632A-D859-440C-9D09-BCD3D5FFB20F.jpeg
 

Psykel

Patek
Farsans alarm-chrono med Lapplands vapensköld, lyckas inte hitta nÄgon info om denna klocka. NÄgon som vet nÄtt? Farsan köpte den pÄ ett militÀrt överskottslager
707B632A-D859-440C-9D09-BCD3D5FFB20F.jpeg
Åldern gĂ„r att ta reda pĂ„ via serienumret pĂ„ baksidan, dĂ€r Ă€ven referensen stĂ„r. GĂ€llande vapenskölden kanske nĂ„n myndighet kan svara? Typ lĂ€nsstyrelsen för Norrbotten eller VĂ€sterbotten.
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Farsans alarm-chrono med Lapplands vapensköld, lyckas inte hitta nÄgon info om denna klocka. NÄgon som vet nÄtt? Farsan köpte den pÄ ett militÀrt överskottslager
707B632A-D859-440C-9D09-BCD3D5FFB20F.jpeg
Lapplands jÀgarregemente I22 Kiruna Àr vapenskölden.
Gjorde militÀrtjÀnst dÀr i början pÄ 90-talet.
PÄ den tiden sÄldes alla möjliga saker med vapenskölden pÄ.
Ingen info om klockan, men det borde vÀl ha varit en lite större serie om man ska fÄ sin egen design?
Regementet finns inte kvar men det gÄr tydligen att köpa varor fortfarande.
http://www.lapplandsjagare.com/forsaljning/varor/
Wh-glas3-web.jpg
 
Topp