Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser onekligen sjukt bra ut! Har nÄgon skickat en klocka dit? Ligger i Polen verkar det som.Om ni vill polera er Seiko. https://www.instagram.com/lapinist_watchrestoration/
Varken visare eller dag-/datumhjul Àr original, det kan vara bra att veta i alla fall. SvÄrt att veta om det Àr vÀrt ett köp. Vet du hur gammal den Àr? Ser ut att vara antingen 2017 eller 2007.Hej.
Jag har fÄtt möjligheten att köpa en Seiko, vad jag kan utlÀsa en SKX007J. Jag har googlat runt för att jÀmföra bilder dÄ sÀljaren inte har sÄ bra koll, sÄledes har han inte sÄ mycket info.
Han begÀr 1700kr, dock Àr det bara klocka och tvÄ armband( Nato och gummi) som ingÄr.
Har fÄtt bilder som jag bifogar.
TvÄ frÄgor:
1: Àr det en korrekt gissning av mig att det Àr SKX007J? Jag tycker att sekundvisaren skiljer mot nya ur men tÀnker att det kanske Àr en Àldre variant
2: Àr den vÀrd pengarna och ett köp?
Varken visare eller dag-/datumhjul Àr original, det kan vara bra att veta i alla fall. SvÄrt att veta om det Àr vÀrt ett köp. Vet du hur gammal den Àr? Ser ut att vara antingen 2017 eller 2007.
Vet man inte vem som har varit pÄ och bytt delar i den sÄ hade jag nog hoppat. BÀttre att köpa en original, de kostar inte sÄ mycket mer nya. Du kan köpa en ny för mindre Àn 2500kr.Enligt sÀljaren köpte han den begagnad i december av en annan person som uppgav att han köpte den ny för ett Är sedan. SÄledes borde det vara en 2017.
Jag hade missat att datum/daghjulet inte var original. Ăr den vĂ€rd att köpa, kanske fĂ„ ner priset en aning eller skall jag skippa och fortsĂ€tta leta?
Om du söker pÄ modellnumret sÄ hittar du följande http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=7009-4040Skulle vilja lÀgga upp dom hÀr bilderna och höra vad ni har att sÀga.
Ăr det en fejk? Ăr det ett ihopplock?
FrÄga vad ni vill sÄ försöker jag svara!
Vet man inte vem som har varit pÄ och bytt delar i den sÄ hade jag nog hoppat. BÀttre att köpa en original, de kostar inte sÄ mycket mer nya. Du kan köpa en ny för mindre Àn 2500kr.
Hoppas den gĂ„r igĂ„ng! Har en likadan som jag köpte hĂ€r pĂ„ KS för ett tag sedan, har blivit en av mina favoriter. Den hade dock en lĂ€nk mĂ€rkt Seiko.Dagens loppisfynd Ă€r en gammal quartz-seiko. Ska se om jag fĂ„r igĂ„ng den med ett batteribyte. Funkar det sĂ„ fĂ„r den nog ett nytt glas ocksĂ„. Det jag funderar över Ă€r lĂ€nken. Det stĂ„r inte seiko pĂ„ den, hittar ingen mĂ€rkning alls faktiskt. Ăr det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för nĂ„got?
LÀnken har redan Äkt av. Störde mig mest pÄ att bandhornsbredden Àr 19 mm men lÀnken 18. Det funkar inte! FÄr bli nÄt lÀder pÄ den tror jag.Hoppas den gÄr igÄng! Har en likadan som jag köpte hÀr pÄ KS för ett tag sedan, har blivit en av mina favoriter. Den hade dock en lÀnk mÀrkt Seiko.