• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

GĂ€spande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Screenshot_20180707-173430.png
Nu Àr jag med i SeikogÀnget :p
Min första Seiko!. Ropade hem en Cocktail time frÄn Kaplans idag. Blev inget pangpris men efter att ha slösurfat KS köp&sÀlj sektion hÀromdagen och för första gÄngen sett en Cocktail time (som var sÄld nÀr jag kollade annonsen) sÄ föll jag pladask!:woot:, finner den Àldre som endast var för japanska marknaden mer estetiskt tilltalande Àn nÀr det stÄr "Presage" .

Det stod mellan den och alpinisten men jag har redan lÀtt börjat tröttna pÄ alpinisten. Kanske blir det en alpinist vid ett senare tillfÀlle ÀndÄ svÄrt att sÀga nÄt utan att ha burit den
Fast 3 lök för den Àr imo ett bra pris.
 

Riffraff

Cartier
Fast 3 lök för den Àr imo ett bra pris.

Ok! :), goda nyheter dÄ. Utropet kÀndes ju faktiskt lÄgt stÀllt sett till vad den ligger pÄ internationellt. Jag Àr iaf grymt nöjd, ska börja ett nytt jobb i augusti och vill ha en klocka som inte skriker ut ens ankomst . Tycker den Àr sÄ grymt stilig och visste att jag ville ha en sÄ fort jag sÄg den för första gÄngen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot_20180707-173430.png
Nu Àr jag med i SeikogÀnget :p
Min första Seiko!. Ropade hem en Cocktail time frÄn Kaplans idag. Blev inget pangpris men efter att ha slösurfat KS köp&sÀlj sektion hÀromdagen och för första gÄngen sett en Cocktail time (som var sÄld nÀr jag kollade annonsen) sÄ föll jag pladask!:woot:, finner den Àldre som endast var för japanska marknaden mer estetiskt tilltalande Àn nÀr det stÄr "Presage" .

Det stod mellan den och alpinisten men jag har redan lÀtt börjat tröttna pÄ alpinisten. Kanske blir det en alpinist vid ett senare tillfÀlle ÀndÄ, svÄrt att sÀga nÄt utan att ha burit den
Du fÄr ju bÀttre verk med den gamla ocksÄ, schysst pris!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
HallÄ gÀnget! Har varit ute ur Seiko-sfÀren ett tag men Àr sugen pÄ att dyka in igen. Letar efter en dykare som inte Àr en SKX, som ligger runt 4-5k, inte Àr sÄ hög som SKX samt som Àr ca 40-41mm automatisk. Tips?

Har SPB077 och SPB079 kommit? Kö?
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HallÄ gÀnget! Har varit ute ur Seiko-sfÀren ett tag men Àr sugen pÄ att dyka in igen. Letar efter en dykare som inte Àr en SKX, som ligger runt 4-5k, inte Àr sÄ hög som SKX samt som Àr ca 40-41mm automatisk. Tips?

Har SPB077 och SPB079 kommit? Kö?
De kostar ju typ 3ggr sÄ mycket men kör! Har kommit, tror knappast det Àr kö.
 

Pieces

Omega
Screenshot_20180707-173430.png
Nu Àr jag med i SeikogÀnget :p
Min första Seiko!. Ropade hem en Cocktail time frÄn Kaplans idag. Blev inget pangpris men efter att ha slösurfat KS köp&sÀlj sektion hÀromdagen och för första gÄngen sett en Cocktail time (som var sÄld nÀr jag kollade annonsen) sÄ föll jag pladask!:woot:, finner den Àldre som endast var för japanska marknaden mer estetiskt tilltalande Àn nÀr det stÄr "Presage" .

Det stod mellan den och alpinisten men jag har redan lÀtt börjat tröttna pÄ alpinisten. Kanske blir det en alpinist vid ett senare tillfÀlle ÀndÄ, svÄrt att sÀga nÄt utan att ha burit den

Som ovan tidigare skrivit Àr det ett bra pris. Och jag hÄller med, den gamla japanska CT med 6r15 slÄr ju utan tvekan presagen pÄ fingrarna.
 
Det hÀr kanske har diskuterats tidigare i trÄden men iaf. Snart finns det ett frihandelsavtal mellan EU och Japan, altsÄ inga tullar.
Men moms ska vÀl fortfarande betalas? I vilket fall mÄste det vÀl vara bra om man vill bestÀlla direkt frÄn Japan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det hÀr kanske har diskuterats tidigare i trÄden men iaf. Snart finns det ett frihandelsavtal mellan EU och Japan, altsÄ inga tullar.
Men moms ska vÀl fortfarande betalas? I vilket fall mÄste det vÀl vara bra om man vill bestÀlla direkt frÄn Japan.
Moms pÄ 25% pÄ varans vÀrde + fraktkostnadens vÀrde +avgift ska betalas.
Klocka: 4000kr
Frakt: 400kr
Administrationsavgift: 100kr
Total moms: 1000kr+100kr+25kr= 1125kr.
 

Paahl

Omega
2-Faktor
NÄgon som vet var eller ens om det finns slÀta (helt utan text) boett baksidor till SARB017 att fÄ tag pÄ? Klockan har fÄtt vara med vid tvÄ födslar och ett bröllop. TÀnkte dÀrför gravera in dessa datum.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄgon som vet var eller ens om det finns slÀta (helt utan text) boett baksidor till SARB017 att fÄ tag pÄ? Klockan har fÄtt vara med vid tvÄ födslar och ett bröllop. TÀnkte dÀrför gravera in dessa datum.
Finns med största sannolikhet inte men du kan ju sandpappra bort det som redan stÄr dÀr. Jag har ett skx007-baklock utan nÄgot pÄ som du kan fÄ köpa billigt och testa om du vill, tvivlar dock pÄ att det passar.
 

rogart-63

Patek
NÄgon som vet var eller ens om det finns slÀta (helt utan text) boett baksidor till SARB017 att fÄ tag pÄ? Klockan har fÄtt vara med vid tvÄ födslar och ett bröllop. TÀnkte dÀrför gravera in dessa datum.
GÄr sÀkert svarva bort den gamla texten och polera eller borsta om man vill .
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Finns med största sannolikhet inte men du kan ju sandpappra bort det som redan stÄr dÀr. Jag har ett skx007-baklock utan nÄgot pÄ som du kan fÄ köpa billigt och testa om du vill, tvivlar dock pÄ att det passar.
Tack det var snÀllt, men tyvÀrr sÄ Àr det som du skriver att det inte passar.
 

Psykel

Patek
Dagens, 7025-8050 frÄn 1975. Tavlan Àr helt galen! NÀr det kommer till billack kallas fÀrgen pewter pÄ engelska, tenn. Vet inte riktigt vad man kan kalla den pÄ svenska. GrÄbrun lÄter inte sÄ snyggt! :D
Ovanlig tavelfÀrg, fumé och vÄgstruktur... Den sticker ju ut nÄgot!
549F4692-6449-4E5F-98EB-CBA4C3E957BC.jpeg
 

josen

Breitling
Hej,
En fÀrsking hÀr som funderar pÄ att köpa en Seiko, modell prospex SSG005P1. NÄgon som har nÄgot vettigt att sÀga om den hÀr pÄ trÄden?


 

Psykel

Patek
Hej,
En fÀrsking hÀr som funderar pÄ att köpa en Seiko, modell prospex SSG005P1. NÄgon som har nÄgot vettigt att sÀga om den hÀr pÄ trÄden?


Finns inte mycket att anmÀrka pÄ kvalitetsmÀssigt. Tycker du om den, sÄ kör! Personligen tycker jag dock att den verkar lite vÀl stor pÄ 48mm.
 

josen

Breitling
Tack, vet den Àr large men lite de jag söker. BestÀller den nog sÄ fÄr vi se hur den sitter pÄ handleden, blir ett uret köp. SvÄrt att hitta butik som har den, sÄ hoppas den hÄller nÀr man fÄr den pÄ handleden.
 

Psykel

Patek
Tack, vet den Àr large men lite de jag söker. BestÀller den nog sÄ fÄr vi se hur den sitter pÄ handleden, blir ett uret köp. SvÄrt att hitta butik som har den, sÄ hoppas den hÄller nÀr man fÄr den pÄ handleden.
DÄsÄ! Bara du Àr medveten om vad du fÄr sÄ kan det inte bli fel med Seiko!
Edit: SÄg att Creationwatches sÀljer den för mindre Àn hÀlften av vad Uret tar, men slutsÄld dÀr tyvÀrr.
 
Topp