Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr sÄ sjukt cool! Som en Navitimer pÄ japanvis, klockrent med 200m WR dessutom.Senaste familjemedlemmen, precis inkommen frÄn UK i mint condition.
Gillar tavlan skarpt med alla detaljer. Det kupade glaset e sÄ najs. Storleken kÀnns perfekt pÄ min 16cm handled.
Har googlat för att hitta mer info om modellen, SNA411, tex mellan vilka Är den tillverkades, men har inte hittat det. Vad sÀger Seiko expertisen, nÄgon som vet?
Skx007, Monster, Sumo, mm300.Vilka/vilken modeller anser ni vara klassiska Seiko modeller som man bara ska ha i en samling av olika klockmÀrken? Har förstÄtt att SKX007 Àr en sÄdan om jag inte har fel?
Vad man âskaâ ha kĂ€nns lite trist... Personligen tycker jag SKX007 Ă€r lite smĂ„trist. Ăr det prompt en dykare du ska ha, sĂ„ skulle jag gĂ„ pĂ„ en vintage Turtle eller Quartz. Sen finns det bra mycket roligare klockor Ă€n SKX till ett vettigt pris om det Ă€r en ny klocka du ska ha.Vilka/vilken modeller anser ni vara klassiska Seiko modeller som man bara ska ha i en samling av olika klockmĂ€rken? Har förstĂ„tt att SKX007 Ă€r en sĂ„dan om jag inte har fel?
Ingen turtle?Skx007, Monster, Sumo, mm300.
Finns ju hur mÄnga klassiker som helst!Ingen turtle?
Jag skulle behöva tips pÄ spring bars till en Seiko Samurai (SRPB99). Jag har ett Borealis gummi som jag vill ha pÄ den men fatbars Àr lite för feta, jag vill helst inte att gummit ska spricka i "sömmen". Jag fick med spring bars men dom liksom klickar nÀr jag har satt pÄ dem pÄ klockan och jag vrider lite pÄ klockarmbandet vilket kÀnns lite otryggt. Har ni nÄgra tips pÄ vad jag kan köpa?
Snart slutsÄlda till och med.Har nÄgon SLA019 levererats Ànnu?
Stört !Snart slutsÄlda till och med.
Sommarklockan har landat! I all hast sÄ glömde jag att Àndra pÄ datumet innan jag tog bilden I förmiddags, nybörjarmisstag!
Senaste familjemedlemmen, precis inkommen frÄn UK i mint condition.
Gillar tavlan skarpt med alla detaljer. Det kupade glaset e sÄ najs. Storleken kÀnns perfekt pÄ min 16cm handled.
Har googlat för att hitta mer info om modellen, SNA411, tex mellan vilka Är den tillverkades, men har inte hittat det. Vad sÀger Seiko expertisen, nÄgon som vet?
FÄr vÀl slÀnga in en bild pÄ min hÀr ocksÄ dÄ, med fel datum... Jag har ocksÄ försökt hitta info men det Àr inte sÄ lÀtt. Enligt http://www.watchsleuth.com/seiko date finder sÄ Àr min frÄn 2004 eller 2014 men jag skulle gissa pÄ det senare.
Ălga till Globen!Stört !
Tyckte listpriset var lite vĂ€l saftigt... 38 000.. men den Ă€r bra, Ă€ven om jag hellre hade sett Marinemaster texten pĂ„ tavlan istĂ€llet för x:etĂlga till Globen!
Men suck, listar ju âŹ3200 i exempelvis Tyskland. Seikos prissĂ€ttning alltsĂ„.Tyckte listpriset var lite vĂ€l saftigt... 38 000.. men den Ă€r bra, Ă€ven om jag hellre hade sett Marinemaster texten pĂ„ tavlan istĂ€llet för x:et
Finns video pÄ youtubekanalen "Long island watch" hur man kan korrigera chapter-ringen.Sprillans ny SKX009j.
Köpte just japanen med tron att kvalitetskontrollen skulle vara liiiite bÀttre. Men trots det linjerar den inte över huvudtaget. Detta Àr min tredje seiko och har aldrig skÄdat en sÄ hÀr dÄligt linjerad klocka.
Kan detta justerars hos AD? IsÄfall, finns det nÄgot pris mellan tummen och pekfingret jag kan vÀntas betala.
Utöver linjeringen Àr jag iaf grymt nöjd. Detta Àr min första j-version och jag Àr förÀlskad i den arabiska datumskivan.
Pressreleasen sĂ€ger ocksĂ„ âŹ3200.Men suck, listar ju âŹ3200 i exempelvis Tyskland. Seikos prissĂ€ttning alltsĂ„.
Tack för tipset. Ăr dock inte sugen pĂ„ att ge mig in min matchen sjĂ€lv med tanke pĂ„ att jag saknar redskap och inte kan vattentrycka den efter processen sĂ„ blir det korrigering vĂ€nder jag mig till AD.Finns video pĂ„ youtubekanalen "Long island watch" hur man kan korrigera chapter-ringen.
NĂ€stan sĂ„ man hellre klipper en beggad SLA017 för runt 28Men suck, listar ju âŹ3200 i exempelvis Tyskland. Seikos prissĂ€ttning alltsĂ„.