• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Pressreleasen sĂ€ger ocksĂ„ €3200.
Fattar inte varför skillnaden Ă€r sĂ„ stor? Det man kan konstatera dock Ă€r att det verkligen varierar frĂ„n modell till modell. SLA017 listade €3800 inom EU och 38000 i Sverige, dvs i princip samma. SLA025 listar €5500, vad ligger den pĂ„ i Sverige?

Fattar inte varför skillnaden Ă€r sĂ„ stor? Det man kan konstatera dock Ă€r att det verkligen varierar frĂ„n modell till modell. SLA017 listade €3800 inom EU och 38000 i Sverige, dvs i princip samma. SLA025 listar €5500, vad ligger den pĂ„ i Sverige?
59 tror jag.

Sprillans ny SKX009j.
Köpte just japanen med tron att kvalitetskontrollen skulle vara liiiite bÀttre. Men trots det linjerar den inte över huvudtaget. Detta Àr min tredje seiko och har aldrig skÄdat en sÄ hÀr dÄligt linjerad klocka.

Kan detta justerars hos AD? IsÄfall, finns det nÄgot pris mellan tummen och pekfingret jag kan vÀntas betala.

Utöver linjeringen Àr jag iaf grymt nöjd. Detta Àr min första j-version och jag Àr förÀlskad i den arabiska datumskivan.
IMG_1304.jpg

SÄ jÀvla uselt av Seiko, ursÀkta sprÄket, men blir nÀstan mÄllös av hur de kan tillÄta detta att fortgÄ. Det Àr ju en issue pÄ sÄ mÄnga olika modeller dessutom. :mad:

Har en Skx013 som jag just nu fÄr köra pÄ gummi för att ena ÀndlÀnken Àr sönderbruten, vet nÄgon var man kan köpa ÀndlÀnkar till 013? :)
Tack pÄ förhand

Sprillans ny SKX009j.
Köpte just japanen med tron att kvalitetskontrollen skulle vara liiiite bÀttre. Men trots det linjerar den inte över huvudtaget. Detta Àr min tredje seiko och har aldrig skÄdat en sÄ hÀr dÄligt linjerad klocka.

Kan detta justerars hos AD? IsÄfall, finns det nÄgot pris mellan tummen och pekfingret jag kan vÀntas betala.

Utöver linjeringen Àr jag iaf grymt nöjd. Detta Àr min första j-version och jag Àr förÀlskad i den arabiska datumskivan.
IMG_1304.jpg
Är det inte bĂ€ttre att skicka tillbaka klockan? SjĂ€lv hade jag tur och fick en perfekt linjerad. Jag kan inte förstĂ„ att dom inte löst detta problemet Ă€n?!

SvÄr att fÄnga pÄ bild, fan vad bra den Àr. Men det visste ni redan.

IMG_20180705_121951.jpg

MVIMG_20180705_122350.jpg
IMG_20180705_122039.jpg
IMG_20180705_122035.jpg

Lite intryck frÄn en person som vanligtvis inte bÀr Seiko :
  • Kronan kĂ€ndes riktigt stabil och bra
  • Vridringen kĂ€ndes högkvalitativ och felfri (lite som en 6 siffrig Submariner)
  • Tavlan Ă€r totalt magisk, Ă€lskar fĂ€rgtemat med guldvisaren och den gula 300m texten mot det gröna
  • KĂ€ndes som att ha en pansarvagn pĂ„ handleden (positivt i mitt fall)
  • Perfekt storlek
  • Det Ă€r en grön marinemaster!
Enda minusen för mig Àr att Marinemaster-texten saknas och för dyrt listpris.

• Vridringen kĂ€ndes högkvalitativ och felfri (lite som en 6 siffrig Submariner)
  • Tavlan Ă€r totalt magisk, Ă€lskar fĂ€rgtemat med guldvisaren och den gula 300m texten mot det gröna
  • Perfekt storlek
Vad listar den? Ser helt sjukt fin ut.

Haha, ja ok.
SÅ fin ser den inte ut riktigt...
KÀnns rÀtt omotiverat högt, jÀmfört med vanliga Marinemastern.

• Perfekt storlek
Vad tyckte du om lÀnken om man ser till helheten? Kom aldrig riktigt överens med den nÀr jag fortfarande hade min MM300. För det priset borde man kunna begÀra en bÀttre lÀnk IMO.

Vad tyckte du om lÀnken om man ser till helheten? Kom aldrig riktigt överens med den nÀr jag fortfarande hade min MM300. För det priset borde man kunna begÀra en bÀttre lÀnk IMO.
SvÄrt att sÀga... skulle nog behöva resize:a den för att kunna ge ett rÀttvist intryck

Sprillans ny SKX009j.

IMG_1304.jpg

Det var den vÀrsta o-linjerade index jag sett. TvÄ minutindex pÄ ena halvan av tolvan och en minutindex pÄ andra halvan. Det skumma Àr ju att minutindex linjerar vÀl med bezeln. Jag tror inte det kostar mÄnga hundralappar att be den lokala urmakaren justera den.

Ni Seiko-galningar... Hur bÀrs en Sumo jÀmfört med en Marinemaster? Tittade lite pÄ SZSC004 .. Om jag tycker Marinemastern satt bra, hur kommer denna sitta?

szsc004-c.jpg

Ni Seiko-galningar... Hur bÀrs en Sumo jÀmfört med en Marinemaster? Tittade lite pÄ SZSC004 .. Om jag tycker Marinemastern satt bra, hur kommer denna sitta?

szsc004-c.jpg
Plattare, men lite större. Fast det dÀr Àr ju bara ett substitut och det vet du ju ocksÄ. GÄ Green MM300 Àr mitt tips till dig!

szsc004-c.jpg
Sumon sitter sjukt bra! Nu har jag inte jÀmfört med Marinemaster, men kan tÀnka mig att det Àr rÀtt lika. Sjukt mycket klocka för pengarna, och hade det inte varit för att jag Àr helt insnöad pÄ vintage sÄ hade jag behÄllit min. Den dÀr Àr ju för övrigt sjukt snygg!

Testade SLA019 igÄr.
Gillar den skarpt. Stor klocka, men det Àr frÀmst höjden som Àr lite avskrÀckande.
Enligt mig sÄ Àr Seiko och Panerai bÀst pÄ att göra stora klockor som bÀr bra pÄ mindre handleder.
IMG_20180705_140107.jpg

Screenshot_20180707-173430.png
Nu Àr jag med i SeikogÀnget :p
Min första Seiko!. Ropade hem en Cocktail time frÄn Kaplans idag. Blev inget pangpris men efter att ha slösurfat KS köp&sÀlj sektion hÀromdagen och för första gÄngen sett en Cocktail time (som var sÄld nÀr jag kollade annonsen) sÄ föll jag pladask!:woot:, finner den Àldre som endast var för japanska marknaden mer estetiskt tilltalande Àn nÀr det stÄr "Presage" .

Det stod mellan den och alpinisten men jag har redan lÀtt börjat tröttna pÄ alpinisten. Kanske blir det en alpinist vid ett senare tillfÀlle ÀndÄ, svÄrt att sÀga nÄt utan att ha burit den

Tillbaka
Topp