• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

par

Patek
2-Faktor
Någon som tänkt beställa denna? Tycker den är fin. Ganska tjock dock.
image.jpeg

image.jpeg
Hur upplever du övriga storleken?
 

Gaut

Breitling
Tjena! Fick ärva denna tagen, orginalbox/cert saknas och skulle gärna vilja veta vad den heter och referensen.
Någons om vet? :)

unnamed.jpg
 
C

Coach

Guest
Är det någon som äger nya Autavian ännu och vill dela med sig av synpunkter ?
Såg att det även skulle komma en limited edition med reversed panda face.
Vilken modell gillar ni bäst av dessa 2 ?
IMG_2400.JPG
IMG_2401.JPG
 

par

Patek
2-Faktor
Testade nya Autavian härom dagen. Var orolig för två saker; storleken och polering.
Jag testade den både på läder och på länk. Konstigt nog funkade den mycket bättre på länken för mig. Klockan kändes mindre, badhornen gifte sig bättre med länken och man fick känslan att den hamnade närmare handleden. Höjden kändes helt okej, nästan lite förvånad. Visst 2-3 mm lägre vore trevligt men samtidigt är glasbaksidan kul att ha.

På lädret kändes klockan mest stor och klumpig. Det största problemet för mig var nästan hur blank den blev. Det matta lädret skapade kontrast mot allt polerat som verkligen gjorde att den lyser av poleringen. På länken blev allting så polerat att man i princip inte tänker på det på samma sätt, det blir mjukare övergångar.
Länken var för övrigt grymt bekväm


IMG_0421.JPG


Tavlan var också över förväntan. Man har lagom "patinerada" index utan att det blir för mycket fake-känsla:)

IMG_0422.JPG


Summan är en fantastiskt fin klocka på länken. Perfekt? Nej men Kan absolut vara spekulant på en. Tycker man gjort en väldigt fin reissue
 
C

Coach

Guest
Testade nya Autavian härom dagen. Var orolig för två saker; storleken och polering.
Jag testade den både på läder och på länk. Konstigt nog funkade den mycket bättre på länken för mig. Klockan kändes mindre, badhornen gifte sig bättre med länken och man fick känslan att den hamnade närmare handleden. Höjden kändes helt okej, nästan lite förvånad. Visst 2-3 mm lägre vore trevligt men samtidigt är glasbaksidan kul att ha.

På lädret kändes klockan mest stor och klumpig. Det största problemet för mig var nästan hur blank den blev. Det matta lädret skapade kontrast mot allt polerat som verkligen gjorde att den lyser av poleringen. På länken blev allting så polerat att man i princip inte tänker på det på samma sätt, det blir mjukare övergångar.
Länken var för övrigt grymt bekväm


IMG_0421.JPG


Tavlan var också över förväntan. Man har lagom "patinerada" index utan att det blir för mycket fake-känsla:)

IMG_0422.JPG


Summan är en fantastiskt fin klocka på länken. Perfekt? Nej men Kan absolut vara spekulant på en. Tycker man gjort en väldigt fin reissue
Tack! Kul att läsa :)
 
  • Like
Reactions: par

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Testade nya Autavian härom dagen. Var orolig för två saker; storleken och polering.
Jag testade den både på läder och på länk. Konstigt nog funkade den mycket bättre på länken för mig. Klockan kändes mindre, badhornen gifte sig bättre med länken och man fick känslan att den hamnade närmare handleden. Höjden kändes helt okej, nästan lite förvånad. Visst 2-3 mm lägre vore trevligt men samtidigt är glasbaksidan kul att ha.

På lädret kändes klockan mest stor och klumpig. Det största problemet för mig var nästan hur blank den blev. Det matta lädret skapade kontrast mot allt polerat som verkligen gjorde att den lyser av poleringen. På länken blev allting så polerat att man i princip inte tänker på det på samma sätt, det blir mjukare övergångar.
Länken var för övrigt grymt bekväm


IMG_0421.JPG


Tavlan var också över förväntan. Man har lagom "patinerada" index utan att det blir för mycket fake-känsla:)

IMG_0422.JPG


Summan är en fantastiskt fin klocka på länken. Perfekt? Nej men Kan absolut vara spekulant på en. Tycker man gjort en väldigt fin reissue
Väldigt snygg, var du inne på Nymans eller...?
Missade nästan dina bilder, någon som vet varför två TAG-trådar?
 

Amen chehade

Breitling
jag själv ska köpa en tag heuer aquaracer 2018 modell 43mm (batteri) tycker dem är rejält schyssta och fina. Tag har lyckats under åren med aquaracer och monaco dock F1 har gått ner och har ej den status längre.
 

Smn

Omega
Hej, har sedan tidigare en TH Calibre 5 Carrera daydate, tänkte leta efter någon billigare beater/sommarklocka man kan bada med, vad tror ni om en TH Aquaracer Quartz eller är det skit? Har hittat en men är lite osäker på vad ni säger. Är det att kasta pengar i sjön. Jag gillar egentligen det automatiska urverket men skulle önska vad andra tycker är bra/dåligt med Quartz. Länka gärna om ni har någon bra tråd som belyser området.
 
Senast ändrad:
Topp