• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Theilak

Breitling
Herregud, vilket skämt.
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vart kan man hitta begagnade TAGs? Var dum nog att inte klippa till när en Aquaracer 300 kom upp på blocket men trodde det skulle dyka upp fler.. Kikat en del på eBay men de brukar landa omkring 8-9tsk. (WAN2110, Aquaracer 300) och med tull (2-3tuss) och frakt är det ju samma pris som ny ifrån gråhandel.

Scannar av Tratten, blocket och eBay dagligen redan. Kikat lite på Kaplans med utan större framgång, de kränger bara en massa links och F1..
 

jumpin_hour

Breitling
Gillar tag

Tycker tag heuer är deg bästa valet om man är ute efter en bra klocka utan att lägga ner allt för mycket pengar

Jag har hört många som jämför tag med breitling och omega , och i den jämförelsen så är ju tag helt klart förloraren

Men tag är ju mycket billigare än både breitling och omega

Så en mer rättvis jämförelse är med tex: longines och oris och då tycker jag tag heuer är den klara vinnaren

Tag heuer =mycket bang for The buck
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Gillar tag

Tycker tag heuer är deg bästa valet om man är ute efter en bra klocka utan att lägga ner allt för mycket pengar

Jag har hört många som jämför tag med breitling och omega , och i den jämförelsen så är ju tag helt klart förloraren



Men tag är ju mycket billigare än både breitling och omega

Så en mer rättvis jämförelse är med tex: longines och oris och då tycker jag tag heuer är den klara vinnaren

Tag heuer =mycket bang for The buck

TAg är en rättvis jämförelse mot exempelvis Omega SMP-C, helt klart likvärdiga i helhetskänsla. Jämför man med tex breitling SO är tags aquaracer modeller ett stort snäpp upp i utseende (framför allt tavlorna) och likvärdiga i känsla. Extremt välbyggda klockor.

Oris aquis och Longines dykarmodeller hänger inte alls med TagHeuer som du skriver, de spelar inte ens i samma liga även om priserna kan ligga varandra nära. Man måste prova dem!


Tror fler gillar tag än de vågar erkänna men är påverkade av stämningar som kan råda.
 

Lalas

Cartier
Har en Monaco CW2113, det var den klockan som först gjorde mig intresserad av dyrare klockor (innan jag visste mycket om Rolex, eller urverk eller om klockor överhuvudtaget). Tycker fortfarande Monacon är prisvärd begagnad, trots ETA-verket. Skulle dock ej köpa en till nypris... då finns det intressantare klockor till samma eller lägre pris.

Den blåa Monacon passar bra till mycket, och även om vissa hatar klockor som inte är runda så måste jag säga att jag personligen tycker den ser väldigt modern ut.

Förutom Monacon tycker jag väl inte Tag Heuer är särskilt tilltalande. Carerran är ganska cool...
 
Har en Monaco CW2113, det var den klockan som först gjorde mig intresserad av dyrare klockor (innan jag visste mycket om Rolex, eller urverk eller om klockor överhuvudtaget). Tycker fortfarande Monacon är prisvärd begagnad, trots ETA-verket. Skulle dock ej köpa en till nypris... då finns det intressantare klockor till samma eller lägre pris.

Den blåa Monacon passar bra till mycket, och även om vissa hatar klockor som inte är runda så måste jag säga att jag personligen tycker den ser väldigt modern ut.

Förutom Monacon tycker jag väl inte Tag Heuer är särskilt tilltalande. Carerran är ganska cool...

Hur upplevs den storleksmässigt? Den är väl bara 38mm men den ser stor ut på bild tycker jag.
 

jumpin_hour

Breitling
TAg är en rättvis jämförelse mot exempelvis Omega SMP-C, helt klart likvärdiga i helhetskänsla. Jämför man med tex breitling SO är tags aquaracer modeller ett stort snäpp upp i utseende (framför allt tavlorna) och likvärdiga i känsla. Extremt välbyggda klockor.

Oris aquis och Longines dykarmodeller hänger inte alls med TagHeuer som du skriver, de spelar inte ens i samma liga även om priserna kan ligga varandra nära. Man måste prova dem!


Tror fler gillar tag än de vågar erkänna men är påverkade av stämningar som kan råda.


Missförstå mig inte jag gillar tag heuer , speciellt aquaracern bygg kvalitén känns väldigt gedigen

Men att jag tycker inte att aquaracer är likvärdig med omega smp eller breitling superocean.

Både omegan och breitlingen har modifierade urverk som är chronometer certifierade medans aquaracern har ett mer eller mindre orört urverk som inte Är chronometer cetfierad.

Sen så tycker jag både att breitling och omega har en mer exklusiv image som varumärke .

Angående utseendet på aquaracern vs smp och so så är ju det väldigt subjektivt

Personligen föredrar jag seamasterns utseende framför tagens

Med det sagt så tycker jag fortfarande att aquaracern är en superb klocka som både är snygg och prisvärd
 

Lalas

Cartier
Den känns betydligt större än vad den är i.o.m den fyrkantiga boetten, den känns tex större än min seamaster men mindre än min steelfish, 40 resp 44 mm.


Håller med, den känns något större än min 16700. Så motsvarar 42mm någonstans. Tror att nya modellen av Monacon kan kännas väl stor (39mm istället för 38mm)...
 

notnA

Omega
Det var Tag Heuer som fick mig att hitta hit till Klocksnack när jag började titta på automatiska verk. Jag gillar Aquaracern, den känns välgjord och har en trevlig finish. Jag skulle absolut kunna tänka mig att äga en Tag Heuer.

Samtidigt var deras Baselworld2015 nästan pinsam. Istället för att bygga vidare på märkets historia med en ganska "klock-konservativ" linje där man utvecklar funktioner och urverk så gör man riktigt avskyvärda samarbeten med David Guetta och Cristiano Ronaldo. Synd tycker jag.

home_image.4198243.jpg
basel_image.4198108.jpg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det var Tag Heuer som fick mig att hitta hit till Klocksnack när jag började titta på automatiska verk. Jag gillar Aquaracern, den känns välgjord och har en trevlig finish. Jag skulle absolut kunna tänka mig att äga en Tag Heuer.

Samtidigt var deras Baselworld2015 nästan pinsam. Istället för att bygga vidare på märkets historia med en ganska "klock-konservativ" linje där man utvecklar funktioner och urverk så gör man riktigt avskyvärda samarbeten med David Guetta och Cristiano Ronaldo. Synd tycker jag.

home_image.4198243.jpg
basel_image.4198108.jpg

Är mycket skeptisk mot en klocka som det står "David Guetta" på.
En person, som ingen vet vem det är om 10 år.

Ja det där är rätt märkligt, förstår inte riktigt vem som ska köpa dom där uren.
Men jag antar att det har med min ålder att göra att jag inte riktigt förstår dessa nymodigheter:)
 

wotan

Rolex
Har en Monaco CW2113, det var den klockan som först gjorde mig intresserad av dyrare klockor (innan jag visste mycket om Rolex, eller urverk eller om klockor överhuvudtaget). Tycker fortfarande Monacon är prisvärd begagnad, trots ETA-verket. Skulle dock ej köpa en till nypris... då finns det intressantare klockor till samma eller lägre pris.

Den blåa Monacon passar bra till mycket, och även om vissa hatar klockor som inte är runda så måste jag säga att jag personligen tycker den ser väldigt modern ut.

Förutom Monacon tycker jag väl inte Tag Heuer är särskilt tilltalande. Carerran är ganska cool...

Varför klanka ner på eta-verket? Gör ju sitt jobb och det finns fler som använder det
 
Topp