• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

IMG_8499.jpeg
IMG_8498.jpeg
Tyvärr ingen kamera i världsklass 😅
Kameran är det inget fel på, här är det SBS.

Ta bilden med lite längre avstånd, tänd en lampa samt kör tröjan försiktigt över linsen för att få bort det yta.

IMG_8499.jpeg
IMG_8498.jpeg
Tyvärr ingen kamera i världsklass 😅
Dina foton är tyvärr inte i fokus, men jag ser ändå att det där urverket inte har någon likhet med de ETA-verk som ligger till grund för Tag Heuers urverk. Urverket ser också ut att sakna den finishering som Tag Heuer kostade på sina fina Grand Carrera-modeller.

Klockan är väl rakt igenom en billig kinesisk "kopia", eller vad man nu ska kalla den.

Dina foton är tyvärr inte i fokus, men jag ser ändå att det där urverket inte har någon likhet med de ETA-verk som ligger till grund för Tag Heuers urverk. Urverket ser också ut att sakna den finishering som Tag Heuer kostade på sina fina Grand Carrera-modeller.

Klockan är väl rakt igenom en billig kinesisk "kopia", eller vad man nu ska kalla den.
IMG_8500.jpeg
Synd. Köper var genom tradera, och de hävdar att jag ska kontakta säljaren för att komma överens om återköp. Inget super svar om ni frågar mig.

Kul! Jag går i typ samma tankar men har lite svårt att välja mellan den och den svarta "panda-glassboxen". Ursäkta för halvkassa bilder men provade dom för någon vecka sedan och tycker det är fantastiska modeller. Tjockleken var inget jag tänkte på. Just nu lutar jag åt Skipper...

Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.22.58.png
Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.23.25.png
Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.23.11.png
Vilken blev det? Pandan är cool och även om det är den klassiska designern så skulle jag bli tokig på datumet klockan 12.
Men kan slå ett sag för Skippern. Det är en riktigt kul klocka i mitt tycke.
DO01039322.jpeg

IMG_8319.jpeg
Hej! Bytte till mig den här klockan. En gedigen pjäs, men vid öppning visade det sig att den har fel urverk. Den bör vara en calibre 8 med GMT-funktion, men det var istället en calibre 6 med ”sekundring” vid sub 6. Vad tror ni om klockan?

IMG_8500.jpeg
Synd. Köper var genom tradera, och de hävdar att jag ska kontakta säljaren för att komma överens om återköp. Inget super svar om ni frågar mig.

Bytte till dig eller köpte via tradera?

Vilken blev det? Pandan är cool och även om det är den klassiska designern så skulle jag bli tokig på datumet klockan 12.
Men kan slå ett sag för Skippern. Det är en riktigt kul klocka i mitt tycke.
DO01039322.jpeg
Den är ruggigt fin, helt otrolig faktiskt! Stort grattis! Jag har inte slagit till ännu men lutar åt Skippern.. Har inte testat den på länk, hur är själva länken till den? Några fler bilder skulle uppskattas massor här med.

Den är ruggigt fin, helt otrolig faktiskt! Stort grattis! Jag har inte slagit till ännu men lutar åt Skippern.. Har inte testat den på länk, hur är själva länken till den? Några fler bilder skulle uppskattas massor här med.
Tack! Den är faktiskt helt över förväntan. Både klocka och länk. Reflekterade innan köpet om färgerna på Skippern blir för begränsad till varma sommardagar på bryggan eller till sjöss. Men landar i att den helt enkelt är en kul klocka som fungerar till det mesta. Just att kunna sätta på länken upplever jag drar ned lite av det direkt marina intrycket.
Just nu är den tillbaks på band men kan lägga upp något när den är på länk igen.
Generellt sett upplever jag länken som riktigt bekväm. Även om den inte har easy link eller micro adjust så har den två halvlänkar som (för mig) ger en riktigt bra komfort.
Den andra fördelen är att springbaren har två "hack". Vilket gör det enklare att få grepp om den och därmed enklare att byta.

DO01039468.jpeg

Tack för era svar! Ser ut som en

WAV5153.FC6231 Vad gäller urverket står det Calibre 6 på.​

Hej,
Att det står Calibre 6 är inte bra, det skall vara 8. Det sitter ett 8RS där i.

Denna modell har funnits. Och verkar varit ganska unik. Inte ens sett en till salu på Chrono24. Jag har en själv och uret sålde den. Vad fick du betala för den? Du ser ju även på uret Vad rek priset var när den såldes.

Det som är oroväckande med din också är att det ser ut som du varken har serienr eller Modellnr på baksidan av boetten.

Hej,
Att det står Calibre 6 är inte bra, det skall vara 8. Det sitter ett 8RS där i.

Denna modell har funnits. Och verkar varit ganska unik. Inte ens sett en till salu på Chrono24. Jag har en själv och uret sålde den. Vad fick du betala för den? Du ser ju även på uret Vad rek priset var när den såldes.

Det som är oroväckande med din också är att det ser ut som du varken har serienr eller Modellnr på baksidan av boetten.
Vi har redan konstaterat att klockan inte är en riktig Tag Heuer. Det finns massor av avvikelser på tavlan, och urverket har ingen likhet med ett riktigt.

Här är lite bilder på länk. Som sagt jag gillar den och upplever den som vansinnigt bekväm. Men får se hur avsaknaden av easy link och micro adjust ter sig när det blir varmare.

DO01039527.jpeg DO01039528.jpeg DO01039523.jpeg DO01039522.jpeg DO01039517.jpeg

Aldrig burit den på lädret så vet ärligt talat inte. Du kanske kan smita förbi en AD och testa en glassbox på länk?
Alright! Har en Tag-butik här i stan så får ta en kik där :)
Jag växlar med det sailcloth liknande bandet som kommer med Skippern. Upplever att länken bärs ngn millimeter större. Har ganska taniga handleder och tycker det fungerar.
Någon millimeter hit eller dit är nog helt okej, tack för input! Börjar bli sugen på att hitta något gummiband också men bandbredden är lite knepig.

Håll i er för nu blir det plastfest med nya formula uno...kändes ganska givet när de satte upp sin stora klocka på f1banorna.

Den röda färgen var väl häftig, synd bara att de verkar vara endast 41mm? Får hoppas att de kommer även i 36mm i framtiden, likt dagens date version.
Appropå släpp. Riktigt sugen på en. Kul strand och lek klocka.

Appropå släpp. Riktigt sugen på en. Kul strand och lek klocka.
Hade varit än roligare till halva priset…

Jo, jag vet och det är en rolig lite plastig batteriklocka som kastar oss tillbaka till 80-talet, men 22 tusen är ändå lite väl saftigt. Häromåret fick de ju rätt mycket skit för priset på de limiterade Formula 1 de gjorde i samarbete med Kith, men de kostade ändå bara 15. Men som du säger: Det står alla fritt att köpa! De måste väl få tillbaks lite av de enorma summor LVMH plöjer ner i sponsringen av F1.

Klockan är i varje fall lite kul och cool! 😎

Jo, jag vet och det är en rolig lite plastig batteriklocka som kastar oss tillbaka till 80-talet, men 22 tusen är ändå lite väl saftigt. Häromåret fick de ju rätt mycket skit för priset på de limiterade Formula 1 de gjorde i samarbete med Kith, men de kostade ändå bara 15. Men som du säger: Det står alla fritt att köpa! De måste väl få tillbaks lite av de enorma summor LVMH plöjer ner i sponsringen av F1.

Klockan är i varje fall lite kul och cool! 😎
Vet inte vad man skulle jämföra F1-plastisarna med heller. Breitling Endurance är det enda jag kommer på just nu, färgglada och kvarts, men med lite andra material. De ligger ju på det dubbla, och då känns Tagen roligare.

Hej tråden och KS,

Jag hjälper en bekant att införskaffa en 39 mm Carrera date, WBN2110.BA0639. Just nu förs samtal rörande att köpa från AD alternativt på uret.se. Listpriset är runt 40 k hos AD och 32 k på uret. Kan man summera skillnaden mellan de båda alternativen med säkerheten rörande produkten och förutsättningar vid eventuella garantiärenden? Exempelvis att kortet blir stämplat vilket är en förutsättning för garantiärenden direkt hos TH(?). Utöver det är det ju givetvis mycket trevligare att köpa klockan direkt i butik.
I vilket fall som helst mottas gärna andra inspel och kloka tankar, tack på förhand.

Hej tråden och KS,

Jag hjälper en bekant att införskaffa en 39 mm Carrera date, WBN2110.BA0639. Just nu förs samtal rörande att köpa från AD alternativt på uret.se. Listpriset är runt 40 k hos AD och 32 k på uret. Kan man summera skillnaden mellan de båda alternativen med säkerheten rörande produkten och förutsättningar vid eventuella garantiärenden? Exempelvis att kortet blir stämplat vilket är en förutsättning för garantiärenden direkt hos TH(?). Utöver det är det ju givetvis mycket trevligare att köpa klockan direkt i butik.
I vilket fall som helst mottas gärna andra inspel och kloka tankar, tack på förhand.

Jag hade snackat med AD angående priset.
Bör finnas hyvlingsmån på det.

Tillbaka
Topp