• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Hej tråden och KS,

Jag hjälper en bekant att införskaffa en 39 mm Carrera date, WBN2110.BA0639. Just nu förs samtal rörande att köpa från AD alternativt på uret.se. Listpriset är runt 40 k hos AD och 32 k på uret. Kan man summera skillnaden mellan de båda alternativen med säkerheten rörande produkten och förutsättningar vid eventuella garantiärenden? Exempelvis att kortet blir stämplat vilket är en förutsättning för garantiärenden direkt hos TH(?). Utöver det är det ju givetvis mycket trevligare att köpa klockan direkt i butik.
I vilket fall som helst mottas gärna andra inspel och kloka tankar, tack på förhand.

Skickar PM

Jag har denna Tag Heur liggande hemma. Det är något som är trasigt dock, händer inget när jag snurrar kronan. Var i Stockholm ska man gå för att få någon att kika på den utan att bli skinnad?

Bilagor

• IMG_0369.jpeg
    IMG_0369.jpeg
    685.3 KB · Visningar: 2
Intressant objekt på Kaplans Klockkvalité 17 maj:
Carrera, "Success - Ronnie Peterson from Jack.W.Heuer", "Sweden Only"

De släppte ett antal av dessa ca 2017.
Kostade runt 85 000:- då.
Riktigt trevlig, dock bygger länken ut lug to lugmåttet rätt mycket.

Superfin. Skulle dock ej betalat överdrivet mycket för den. TH har släppt många roliga carrera modeller senaste 10åren. Denna är en av de coolare men också minst lätt att bära pga av boettformen. Fick chansen att prova när den var ny. Både 39mm och 41mm sitter bättre på min arm.

Någon som haft en TH med Calibre 36 och har lite erfarenheter? Är själv lite inne på att köpa en Link med det urverket. Har sett exemplar för runt 20k vilket känns som mycket klocka för pengarna.

Tillbaka
Topp