Ja vad säger man? Ränderna går aldrig ur.
Har ju ett förflutet med en hel del flippande, en del kan se det som obeslutsamhet, men jag ser det mer som en stor aptit på mångfald med begränsad ekonomi.
Hade som bekant för en del en längre romans med en drömklocka i form av min 5712’a, men allt ändrades över en natt.. sålde och har ångrat mig ända sedan dess.
Så nu är jag på vild jakt efter tillfredsställelse för att ersätta svunnen kärlek.
Backar bandet några veckor och börjar med klocka nr 1:
Omega Grey Side of the Moon, en vacker klocka jag aldrig ägnat någon tanke pga dess storlek. Men av en händelse testade jag den hos ”MIN” lokala AD (ping @yonsson), och föll pladask. Dess 44,25mm case bär väldigt mkt smidigare än specen säger. Sen gillade jag den grå keramiska boetten för att inte tala om tavlan med sin blästrade platinayta. Omega har mkt stark dubbel AR vilket gör att tavla mm framhävs superbt. Lumen på denna pjäs är skitfräck. Tyvärr kunde inte jag och min lokala AD mötas på en acceptabel nivå, istället fick Rob ett mail, två dar senare sitter den på handleden – som en smäck. Ni som är vakna vet att denna inte längre är med mig.. vi var inte menade för varandra
Bilder:
Självklart skall man ha en krona med lume
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
Modellen kallades först ”Lunardust”, coolare än dess nuvarande namn tycker jag
9300-verket, bra biffig kronograf
[/URL
]
Lite spec direkt från omegawatches.com
Crystal - Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides
Case – Grey ceramic
Dial – Grey (lunardust)
WR – 5 bar (50 meters)
Size – 44.25 mm x 16.14mm
Leatherband – Grey Aligator
Caliber: Omega 9300
Self-winding chronograph movement with column wheel mechanism and Co-Axial Escapement for greater precision, stability and durability of the movement. Silicon balance-spring on free sprung-balance, 2 barrels mounted in series, automatic winding in both directions to reduce winding time. Rhodium plated finish with exclusive Geneva waves in arabesque.
Power reserve: 60 hours
Så till klocka nr 2:
Oris Heritage Divers 65, en liten och nätt dykare. Denna hype’ades på Basel och många beställde för att vara först, men hype’n dog rätt tvärt för många. Oris kommer alltid att vara Oris, överhype eller ej. Jag köpte den för att den är just smidig, har några övriga fina dykare, men denna passar extra bra i plurret med kidsen, skadar ingen tack vare dess storlek och form. Och för priset tycker jag det inte kan gå fel. En del snikna rävar hävdar att den trotts prisdump är för dyr, de har fel eller är bara snikna.
Lume är alltid skoj, stor yta på lume gör den klar, men kunde applicerats tjockare
[/URL
]
[/URL]
Lite spec direkt från oris.ch
Case – Multi-piece stainless steel case and black DLC plated, Aluminium minute scale top ring
Crystal – Sapphire, domed on both sides, anti-reflective coating inside
Water Resistant – 100 m
Size – 40 mm x < 13 mm
Black rubberband
Movement:
Oris 733, base SW 200-1
Automatic winding, bi –directionally rotating red rotor. Power-reserve , 38h. 28800A/h. 26 jewels.
Klocka nummer 3 och 4, klumpar ihop dessa då det inte är så mkt att säga om dem. Haft bägge modellerna tidigare, hoppas de får stanna denna gång. Rolex 116600 Sd4K och 116710BLNR. Två helt vanliga saffir-rollar. Sjukt trevliga och härliga klockor med en twist. Gillar det blåsvarta om BLNR’n och det diskreta med SD’n. Boetten på SD’n är ju OK, medans maxicase på GMT’t suger ju egentligen.
Tar med några bilder för ordningens skull
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
[/URL
]
Lite spec.. eller behövs det?, räcker med 40mm, lagom tjocka, saffir, stål och bra verk… (SD är lite väl tjock förresten)
(Edit: GMT’n kommer nog flytta till förmån för en annan donna nästa vecka)
Så sist med inte minst, de två avslutande klockorna, 5 och 6, buntar ihop även dessa då de har en del gemensamma nämnare.
“Audemars Piquet Royal Oak Offshore Diver forged carbon” och “Linde Werdelin Spidolite II tech green”
AP’n har jag ägt tidigare, strulade massvis så blev inget långvarigt. Detta ex är hos mig på bytlån, så får se hur det blir. LW’n är en bubblare och rätt ovanlig (LE av 75 ww), men föll för brutaliteten och det stealth’iga med den. Bägge klockorna är gjorda i ”forged carbon”, varje boett är unik i sitt mönster. Enl utsago är dessa boetter mkt tåliga och riktigt lätta. (sistnämna kan jag skriva under på).
Några bilder på styggingarna
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
[/URL]
Cool krona
[/URL]
Specar
AP LW
Crystal Sapphire Sapphire
Case Forged Carbon Forged Carbon
DialGrey Black Tapisserie Black ceramic Skeleton
WR 300 m 100 m
Size 42 mm x 13.8 mm 44 mm x 15 mm
AP movement
Self-winding automatic calibre 3120 movement with a 60 hour power reserve made up of 280 parts and 40 jewels.
LW Movement
Powering the SpidoLite II Tech is a calibre LW 04 movement, which is an automatic movement custom made for Linde Werdelin by Concepto. It has a balance beating at 4Hz and a 42 hour power reserve charged by the skeletonized winding rotor
Också en samlingsbild, alla kunde närvara utan Omega’n som gått i kloster och blivit född på nytt (tydligen)
[/URL]
Ursäkta oskärpan, gick lite fort detta.[/URL]
Har ju ett förflutet med en hel del flippande, en del kan se det som obeslutsamhet, men jag ser det mer som en stor aptit på mångfald med begränsad ekonomi.
Hade som bekant för en del en längre romans med en drömklocka i form av min 5712’a, men allt ändrades över en natt.. sålde och har ångrat mig ända sedan dess.
Så nu är jag på vild jakt efter tillfredsställelse för att ersätta svunnen kärlek.
Backar bandet några veckor och börjar med klocka nr 1:
Omega Grey Side of the Moon, en vacker klocka jag aldrig ägnat någon tanke pga dess storlek. Men av en händelse testade jag den hos ”MIN” lokala AD (ping @yonsson), och föll pladask. Dess 44,25mm case bär väldigt mkt smidigare än specen säger. Sen gillade jag den grå keramiska boetten för att inte tala om tavlan med sin blästrade platinayta. Omega har mkt stark dubbel AR vilket gör att tavla mm framhävs superbt. Lumen på denna pjäs är skitfräck. Tyvärr kunde inte jag och min lokala AD mötas på en acceptabel nivå, istället fick Rob ett mail, två dar senare sitter den på handleden – som en smäck. Ni som är vakna vet att denna inte längre är med mig.. vi var inte menade för varandra
Bilder:
Självklart skall man ha en krona med lume

]

]

]

]

]


]

]
Modellen kallades först ”Lunardust”, coolare än dess nuvarande namn tycker jag

9300-verket, bra biffig kronograf

]
Lite spec direkt från omegawatches.com
Crystal - Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides
Case – Grey ceramic
Dial – Grey (lunardust)
WR – 5 bar (50 meters)
Size – 44.25 mm x 16.14mm
Leatherband – Grey Aligator
Caliber: Omega 9300
Self-winding chronograph movement with column wheel mechanism and Co-Axial Escapement for greater precision, stability and durability of the movement. Silicon balance-spring on free sprung-balance, 2 barrels mounted in series, automatic winding in both directions to reduce winding time. Rhodium plated finish with exclusive Geneva waves in arabesque.
Power reserve: 60 hours
Så till klocka nr 2:
Oris Heritage Divers 65, en liten och nätt dykare. Denna hype’ades på Basel och många beställde för att vara först, men hype’n dog rätt tvärt för många. Oris kommer alltid att vara Oris, överhype eller ej. Jag köpte den för att den är just smidig, har några övriga fina dykare, men denna passar extra bra i plurret med kidsen, skadar ingen tack vare dess storlek och form. Och för priset tycker jag det inte kan gå fel. En del snikna rävar hävdar att den trotts prisdump är för dyr, de har fel eller är bara snikna.
Lume är alltid skoj, stor yta på lume gör den klar, men kunde applicerats tjockare

]


Lite spec direkt från oris.ch
Case – Multi-piece stainless steel case and black DLC plated, Aluminium minute scale top ring
Crystal – Sapphire, domed on both sides, anti-reflective coating inside
Water Resistant – 100 m
Size – 40 mm x < 13 mm
Black rubberband
Movement:
Oris 733, base SW 200-1
Automatic winding, bi –directionally rotating red rotor. Power-reserve , 38h. 28800A/h. 26 jewels.
Klocka nummer 3 och 4, klumpar ihop dessa då det inte är så mkt att säga om dem. Haft bägge modellerna tidigare, hoppas de får stanna denna gång. Rolex 116600 Sd4K och 116710BLNR. Två helt vanliga saffir-rollar. Sjukt trevliga och härliga klockor med en twist. Gillar det blåsvarta om BLNR’n och det diskreta med SD’n. Boetten på SD’n är ju OK, medans maxicase på GMT’t suger ju egentligen.
Tar med några bilder för ordningens skull

]

]

]

]

]

]

Lite spec.. eller behövs det?, räcker med 40mm, lagom tjocka, saffir, stål och bra verk… (SD är lite väl tjock förresten)
(Edit: GMT’n kommer nog flytta till förmån för en annan donna nästa vecka)
Så sist med inte minst, de två avslutande klockorna, 5 och 6, buntar ihop även dessa då de har en del gemensamma nämnare.
“Audemars Piquet Royal Oak Offshore Diver forged carbon” och “Linde Werdelin Spidolite II tech green”
AP’n har jag ägt tidigare, strulade massvis så blev inget långvarigt. Detta ex är hos mig på bytlån, så får se hur det blir. LW’n är en bubblare och rätt ovanlig (LE av 75 ww), men föll för brutaliteten och det stealth’iga med den. Bägge klockorna är gjorda i ”forged carbon”, varje boett är unik i sitt mönster. Enl utsago är dessa boetter mkt tåliga och riktigt lätta. (sistnämna kan jag skriva under på).
Några bilder på styggingarna


[/URL]


[/URL]




Cool krona
[/URL]

Specar
AP LW
Crystal Sapphire Sapphire
Case Forged Carbon Forged Carbon
DialGrey Black Tapisserie Black ceramic Skeleton
WR 300 m 100 m
Size 42 mm x 13.8 mm 44 mm x 15 mm
AP movement
Self-winding automatic calibre 3120 movement with a 60 hour power reserve made up of 280 parts and 40 jewels.
LW Movement
Powering the SpidoLite II Tech is a calibre LW 04 movement, which is an automatic movement custom made for Linde Werdelin by Concepto. It has a balance beating at 4Hz and a 42 hour power reserve charged by the skeletonized winding rotor
Också en samlingsbild, alla kunde närvara utan Omega’n som gått i kloster och blivit född på nytt (tydligen)


Ursäkta oskärpan, gick lite fort detta.[/URL]