• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olika klockor för olika tillfällen/möten?

Pdson

Omega
Hej på er , den här tråden kanske finns på annat ställe, men en tanke slog mig.
Bär ni olika klockor vid olika tillfällen, tex inom arbete när ni ska träffa olika personer?
Själv har jag märkt att jag bär olika klockor beroende på vilka/vem jag ska träffa, ett betetnde som skett helt omedvetet till jag nu börjat tänka på det :).,
 

PerS

Omega
On topic: Ja, jag väljer klocka efter vem jag ska träffa. Sen har jag iofs klockor som alltid funkar, men de är inte lika roliga om man är klockintresserad.
 

MånsT

Rolex
Nej, brukar inte anpassa mig på ett speciellt sätt av den enkla anledningen att 99% inte ens lägger märke till vilken klocka jag bär. Hela upplägget med dressare/dykare/kronograf är i mina ögon förlegat, du kan köpa exempelvis en Sub, sätta på armen och aldrig ta av den utan problem.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
I teorin nej. I praktiken nej. Kan iofs bero på att kag funkar som OWG.
Tänker ibland att jag skall ha min guld-tissot när jag åker till stockholm, men blir inte så nuförtiden.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tidigare talat väl om Omega SMP som jobbklocka IOM att jag alltsomoftast förhandlar med mellanchefer på inköpssidan. Den är anonym, diskret men ändå respekterad hos gemene man. Får ibland komplimanger för den men alltsom oftast fungerar den som ett deferentiellt bollplank till mina kundpersoners ofta betydligt glammigare armbandsur. Farsan förhandlar betydligt större affärer än jag gör. Han brukar ofta matcha samband med klocka, alltifrån högt till lågt (oftast beroende på dresscode).

När jag paddlar har jag oftast en annan dykare på NATO, när jag flyger (skärm) använder jag en chronograf (Log dat airtime, brah!). Som dressur har jag en enkel Seiko SARB.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Jag väljer klocka efter känslan jag vill ha. Jag påverkas jättemycket av vilken klocka jag bär. Nästan mer än av vilka kläder jag bär. De få dagar jag burit inoxen har jag känt mig som en bulldozer som dundrat fram utan hänsyn, när jag burit terroristklockan (casio F91-W) som jag vanligtvis bär vid hemmafix eller tokfestande har jag känt mig illbusig. Livsfarligt på jobbet. När jag vill känna mig lugn och stabil väljer jag min Longines HC, när jag vill vara sval och kontrollerad blir det Longines Conquest osv, osv. Det finns en klocka för varje känsla och tillfälle.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Väljs mest efter kläderna och accessoarer. bifogar några bilder hur jag tänker lite.
DSC_0737.JPG
DSC_0740.JPG
DSC_0738.JPG
DSC_0739.JPG
 

Tapiren

Cartier
Jag tycker du gör helt rätt, vad för bra invändningar skulle det vara? :)
Man skulle ju kunna säga att klockan egentligen inte har med lön att göra, det är ju upp till var och en hur bra man är på att spara eller hur man disponerar sina pengar etc men nej, det känns inte bra i magen. Samma sak om jag å yrkets vägnar träffar personer som lever i social misär, då tonar jag gärna ned på stilen.
 
Topp